Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS"— Előadás másolata:

1 CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Kommunikáció, kommunikációs zavarok a családban

2 A jó és rossz családi kommunikáció
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Kommunikáció Általános jellemzők Egy kis ismétlés… A jó és rossz családi kommunikáció Jellemzők, kommunikációs zavar, kommunikációs zavar típusai , lehetséges okai, hatásai Végszó

3 Kétirányú és tömeg-kommunikáció
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában EGY KIS IMÉTLÉS… Kommunikáció Ismeretközlés Tényezők Direkt/indirekt Verbális Nem verbális Közvetlen/ közvetett Egyirányú/ Kétirányú és tömeg-kommunikáció

4 TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában MÉG EGY KIS ISMÉTLÉS…. Az üzenet az egyik féltől a másikig eljutó információk összessége. Az üzenetek = a konkrét tartalom + kívül más jelzések. Erről szól az a kijelentés: „Nem az számít, hogy mit, hanem ahogyan mondta.” Vagyis az üzenet: tárgyi tartalom + személyes jelentés. Tárgyi tartalom: többnyire tudatos Személyes jelentés viszont nem feltétlenül az. Egy egyszerű „Jó napot” is sokféleképpen mondható. A köszönést fogadónak sokat jelenthet a hanghordozás, a tempó, ahogy az illető köszönés közben ránéz, vagy lesüti a szemét. Az ember egy üzenettel gyakran több információt küld, mint gondolná, és mint amennyit esetleg szándékozott küldeni. A kimenő és a bejövő üzenet egyaránt a kommunikáló háttérismereteihez, korábbi tapasztalataihoz igazodva nyer személyes jelentést, azaz abba illeszkedik, ahogyan az ő fejében elrendeződnek a dolgok. Forrás:

5 A jó családi kommunikáció jellemzői
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A jó családi kommunikáció jellemzői Tiszteletteljes Megértő Odafigyelő Mindig van idő rá Nyugodt Derűs Oldott Érdeklődő Bizalmas „Baráti” Higgadt

6 TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A rossz családi kommunikáció jellemzői Figyelmetlen Sietős Érdektelen Feszélyezett Tekintélyelvű Nem egymással beszélnek Bizalmatlan Hiányzik „Hangos”

7 EREDMÉNYE:Kommunikációs zavar
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában EREDMÉNYE:Kommunikációs zavar

8 Környezeti: Technikai Személyi
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A kommunikációs zavar típusai Technikai (pl.: csatornazaj, zaj hatására bekövetkező jeltorzulás) Személyi ( pl.:előítélet, konfliktus, szorongás) Környezeti: (pl.: hatalom, torzítás a túl hosszú kommunikációs lánc miatt, túl sok információ) Forrás:

9 A kommunikációs zavarok lehetséges okai
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A kommunikációs zavarok lehetséges okai A beszélők viszonya A nem Kor Hangnem, Hogyan? A beszélők személye Téma A szituáció

10 TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

11 A jó családi kommunikáció hatásai: Kiegyensúlyozottság Biztonság
TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A jó családi kommunikáció hatásai: Kiegyensúlyozottság Biztonság Jó kommunikáció a környezettel Hatékonyság Könnyebb szocializálódás Célratörőbb érvényesülés Egészséges érzelmi élet A rossz családi kommunikáció hatásai: Szorongás Bizonytalanság Félreértés Nehezebb szocializáció Nehezebb alkalmazkodás Kommunikációs nehézségek Az érzelmi élet zavarai

12 TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Végszó… Nem szorul különösebb magyarázatra, hogy a lelki egészség fenntartása szempontjából, milyen nagy a jelentősége az egyszerű, őszinte, kedves szavaknak, és hogyan rombolhat, miként sérti, sebzi meg az emberi méltóságot akár csak egyetlenegy durva szó is. Nem szólva az ún. gyűlöletbeszédről,ami egész embercsoportokat fordíthat szembe egymással. A mai kor emberével szemben gyakran fogalmazódik meg az a kívánalom, hogy legyen tisztában vele, milyen fontos, hogy képes-e másokkal hatékonyan kommunikálni, képes-e megértetni magát másokkal. Tudni kell azt is, hogy a kommunikációs készségek fejleszthetők, javíthatók, és alapvetően a családból erednek, mint sok minden más is. Forrás:

13 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS"

Hasonló előadás


Google Hirdetések