Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Románia üzleti környezete Kolozsvár régió sajátosságai

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Románia üzleti környezete Kolozsvár régió sajátosságai"— Előadás másolata:

1 Románia üzleti környezete Kolozsvár régió sajátosságai
Vass Attila MNKH Kolozsvár Kolozsvár, 2017 március 23

2 Románia üzleti környezet
Gazdasági növekedés: ben 2,9 % ban az előzetes adatok szerint 4,8%-os növekedés Globális versenyképességi index rangsorban az 62. helyen van Országos minimálbér 320 EUR, átlagbér 700 EUR Fizetési morál hasonló Magyarországhoz Közel 20 millió fogyasztó

3 Románia üzleti környezet
Import struktúrája: 8% élelmiszer, 11% ásványi olajok, % gyártott termékek, 8% egyebek Az adózási rendszer gyakran változik, bonyolult, nehézkes szabályok 55% a lakosságnak él városon (HU 69,5%) A cégek alultőkésítettek Relatív telített piac

4 A munkaerő jellemzői Fiatal, képzett Idegen nyelveket beszélő Hierarchiát jobban tisztelő Olcsóbb Alacsony munkanélküliség

5 Magyarország export struktúrája Románia irányába
Gépek és berendezések, villamos berendezések, hang és képrögzítő vagy lejátszó gépek 28,1% Vegyipari termékek 13,6% Növényipari termékek 8,6% Ásványi termékek 8,4% Műanyag, gumi és ilyen alapú termékek 8,0% Élelmiszerek, italok, dohány 5,7% Közönséges fémek és ilyen alapú termékek 5,5% Szállító eszközök és anyagok 4,9% Élő állatok és állateredetű termékek 4,8% Egyebek 12,3%

6 Üzleti szolgáltatások kiszervezése
ATKearney „Global Services Location Index” 2015

7 Termék és szolgáltatás specifikus !!!
Piacra jutási stratégiák Helyi jelenlét saját szervezettel és saját értékesítéssel Helyi jelenlét saját szervezettel, disztribútorokkal Magyarországról exkluzív disztribútorral Magyarországról, romániai ügynökkel szerződni Magyarországról export Termék és szolgáltatás specifikus !!!

8 Kolozsvár régió ÜZLETEK KIINDULÓPONTJA ERDÉLY SZÍVE 
Kolozsvár, közismerten Erdély szíve, a gazdasági, kulturális, oktatási központ, kozmopolita város, Románia nyugati részének legnagyobb városa, az ország második legfontosabb városa a Főváros után. A magyar anyanyelvű személyek száma kb , ami a második legtöbb magyar létszámú város Romániában. Dél-kelet Európa fontos üzleti célpontja. Európai szellemiségű kozmopolita város Üzleti szempontból a térség legvonzóbb célállomása Létezik hosszú távú fejlesztési stratégia Az ország második legnagyobb városa

9 Életminőség index Európai városokban
Rank City Quality of Life Index Purchasing Power Index Safety Index Health Care Index Cost of Living Index Property Price to Income Ratio Traffic Commute Time Index Pollution Index Climate Index 1 Edinburgh, United Kingdom 200.47 100.17 70.97 80.63 72.04 07.sep 20.59 15.57 69.68 29 Cluj-Napoca, Romania 160.81 51.76 80.91 67.32 36.81 12.58 29.21 36.11 62.69 28 Brussels, Belgium 148.19 95.80 45.48 77.17 75.85 7.49 32.86 64.96 77.32 49 Budapest, Hungary 132.89 52.33 61.36 53.05 43.90 11.59 35.84 52.35 66.49 52 Paris, France 127.47 95.40 47.25 72.71 83.20 16.82 41.62 68.46 73.00 Forrás:

10 Kolozsvár régió  INFRASTUKTÚRA NAGY PIAC   KÉPZETT MUNKAERŐ

11 Kolozsvár régió KIEMELET IPARÁGAK:

12 Szolgáltatások Partnerközvetítés Üzleti találkozások szervezése
Adó és cégjogi tanácsadás Piacleírás Best practise – iparágak sajátosságai Szabályozások felkutatása Partnerek átvilágítása hivatalos forrásokból

13 Tippek, tanácsok Hiánycikkek, felfutó dinamikával rendelkező termékek
Román nyelvű honlap, bemutatóanyag, leírás Ne nézzük le a román partnert A 15 perces késés elfogadott Vizsgáljuk az engedélyköte-lességet Tájékozódjunk a törvényes háttérről Piacelemzés A személyes tárgyalás hatékony

14 Lépjen kapcsolatba velünk!
tel


Letölteni ppt "Románia üzleti környezete Kolozsvár régió sajátosságai"

Hasonló előadás


Google Hirdetések