Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBoglárka Oroszné Megváltozta több, mint 6 éve
1
Az Országos kompetenciamérés alkalmazhatósága az iskolafejlesztési folyamatokban
Iskolafejlesztési lehetőségek: utak és dimenziók OFI, január 27. Ostorics László (Oktatási Hivatal)
2
Az OKM iskoláknak szánt adatforrásai
A FIT-jelentések: alapinformációk Minden fenntartóról, intézményről, telephelyről nyilvános jelentés Telephelyi összefoglaló jelentés Telephelyi jelentés Tanulási környezet jelentés A mérési azonosító birtokában hozzáférhető tanulói jelentések A FIT-szoftver: elemzések Jelszavas web-felület az iskolák & fenntartók részére A Feladatok és jellemzőik kötetek Feladatok nehézsége, besorolása, képességszint-leírások
3
a FIT-jelentések adatkincse
4
Összefoglaló jelentés - címszavak
A telephely létszámadatai; Átlageredmények; A telephely eredménye a tanulók CSH-indexének tükrében; A telephely eredménye a tanulók korábbi eredményének tükrében; A telephely eredménye az eddigi kompetenciamérésekben; Az alapszintet el nem érő tanulók aránya; A minimum szintet el nem érő tanulók aránya;
5
A Telephelyi jelentés - címszavak
Létszámadatok részletesebben (SNI, BTMN, HHH, matematika jegy); Átlageredmények és képességeloszlások különféle viszonyítása csoportokkal; Átlageredmények családi háttér és korábbi eredmény tükrében; A tanulók átlagos fejlődése a telephelyen; A tanulók egyéni fejlődése a komplex modell alapján; A telephely eredményei az időben; Mindezek az egyes osztályokra és műveltségi területekre nézve.
6
A Tanulási környezet jelentés - címszavak
A telephely épületének állapota; A telephely speciális tantermei; A tanulók összetétele és tanulási nehézségekkel küzdő tanulók; Fegyelem és motiváció; Tanulók továbbtanulási aránya.
7
Példák az összefoglalóból
11
Példák a Telephelyi jelentésből: Létszámadatok
12
Példák a Telephelyi jelentésből: átlageredmények
13
Átlageredmények különféle viszonyítási csoportokkal I.
14
Átlageredmények különféle viszonyítási csoportokkal II.
15
képességeloszlás-adatok I.
16
képességeloszlás-adatok II.
17
Az eredmények és a háttér I.
18
Az eredmények és a háttér II.
19
A telephely tanulóinak fejlődése I.
20
A telephely tanulóinak fejlődése II.
21
Komplex modell I.
22
Komplex modell II.
23
Példák a Tanulási környezet jelentésből
24
Fegyelem & motiváció
26
A tanulói jelentések
27
Két példa Az osztálytársak Az átlagos fejlődés görbéje
Tanulók az országban A tanuló
29
Az OKM FIT elemző szoftver
30
OKM FIT elemző szoftver
31
Kik használhatják? Fenntartók, intézmények, telephelyek
- felhasználónévvel és jelszóval rendelkeznek - csak a saját, méréskor vagy a lekérdezés időpontjában velük jogviszonyban álló tanulóik (fenntartó esetén a fenntartott intézmények tanulóinak) adataihoz férnek hozzá Bárki által elérhető a virtuális intézmény - nem kell regisztrált tagnak lenni - csak az elemzéseket lehet kipróbálni előre rögzített, valószerű adatokon - saját eredményeket nem lehet felvinni
32
Mire szolgál? 2008-tól kezdve a 6., 8. és 10. évfolyamos tanulók méréssel kapcsolatos adatai miden évben belekerülnek a programba. Az adatok mérési azonosítóhoz vannak kötve, a közös skála segítségével a különböző évek és évfolyamok eredményei összehasonlíthatóak, így a tanulók fejlődése is vizsgálható. Középiskolák számára lehetőséget nyújt, hogy megnézzék, hogyan teljesítettek a 9. évfolyamos tanulóik a korábbi iskoláikban a kompetenciamérésen.
33
Mire szolgál? Bármely tanulócsoporttal meg lehet íratni a kompetenciamérés füzeteket, saját adatfelvételként felvinni az adatokat és elvégezni a beépített elemzéseket, csupán érvényes mérési azonosítók kellenek hozzá és telephelyként kell belépni. Elemzéseket lehet végezni azokkal a tanulókkal, akik a jelentésben nem szerepelhettek (pl. SNI=sajátos nevelési igényű tanulók) vagy olyan csoportosításban, amely nincs benne a FIT-jelentésekben (pl. fiúk-lányok összevetése). Elemzések típusai: Tanulói profilok – egy tanuló eredményeinek követése Feladatonkénti eredmények – tanulócsoportok eredményeinek összehasonlítása Pontszámelemzések – tanulócsoportok átlageredményeinek és fejlődésének összehasonlítása
34
Példa egy fejlesztési tervre
35
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.