Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Iskolafejlesztési lehetőségek: utak és dimenziók OFI, január 27.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Iskolafejlesztési lehetőségek: utak és dimenziók OFI, január 27."— Előadás másolata:

1 Az Országos kompetenciamérés alkalmazhatósága az iskolafejlesztési folyamatokban
Iskolafejlesztési lehetőségek: utak és dimenziók OFI, január 27. Ostorics László (Oktatási Hivatal)

2 Az OKM iskoláknak szánt adatforrásai
A FIT-jelentések: alapinformációk Minden fenntartóról, intézményről, telephelyről nyilvános jelentés Telephelyi összefoglaló jelentés Telephelyi jelentés Tanulási környezet jelentés A mérési azonosító birtokában hozzáférhető tanulói jelentések A FIT-szoftver: elemzések Jelszavas web-felület az iskolák & fenntartók részére A Feladatok és jellemzőik kötetek Feladatok nehézsége, besorolása, képességszint-leírások

3 a FIT-jelentések adatkincse

4 Összefoglaló jelentés - címszavak
A telephely létszámadatai; Átlageredmények; A telephely eredménye a tanulók CSH-indexének tükrében; A telephely eredménye a tanulók korábbi eredményének tükrében; A telephely eredménye az eddigi kompetenciamérésekben; Az alapszintet el nem érő tanulók aránya; A minimum szintet el nem érő tanulók aránya;

5 A Telephelyi jelentés - címszavak
Létszámadatok részletesebben (SNI, BTMN, HHH, matematika jegy); Átlageredmények és képességeloszlások különféle viszonyítása csoportokkal; Átlageredmények családi háttér és korábbi eredmény tükrében; A tanulók átlagos fejlődése a telephelyen; A tanulók egyéni fejlődése a komplex modell alapján; A telephely eredményei az időben; Mindezek az egyes osztályokra és műveltségi területekre nézve.

6 A Tanulási környezet jelentés - címszavak
A telephely épületének állapota; A telephely speciális tantermei; A tanulók összetétele és tanulási nehézségekkel küzdő tanulók; Fegyelem és motiváció; Tanulók továbbtanulási aránya.

7 Példák az összefoglalóból

8

9

10

11 Példák a Telephelyi jelentésből: Létszámadatok

12 Példák a Telephelyi jelentésből: átlageredmények

13 Átlageredmények különféle viszonyítási csoportokkal I.

14 Átlageredmények különféle viszonyítási csoportokkal II.

15 képességeloszlás-adatok I.

16 képességeloszlás-adatok II.

17 Az eredmények és a háttér I.

18 Az eredmények és a háttér II.

19 A telephely tanulóinak fejlődése I.

20 A telephely tanulóinak fejlődése II.

21 Komplex modell I.

22 Komplex modell II.

23 Példák a Tanulási környezet jelentésből

24 Fegyelem & motiváció

25

26 A tanulói jelentések

27 Két példa Az osztálytársak Az átlagos fejlődés görbéje
Tanulók az országban A tanuló

28

29 Az OKM FIT elemző szoftver

30 OKM FIT elemző szoftver

31 Kik használhatják? Fenntartók, intézmények, telephelyek
- felhasználónévvel és jelszóval rendelkeznek - csak a saját, méréskor vagy a lekérdezés időpontjában velük jogviszonyban álló tanulóik (fenntartó esetén a fenntartott intézmények tanulóinak) adataihoz férnek hozzá Bárki által elérhető a virtuális intézmény - nem kell regisztrált tagnak lenni - csak az elemzéseket lehet kipróbálni előre rögzített, valószerű adatokon - saját eredményeket nem lehet felvinni

32 Mire szolgál? 2008-tól kezdve a 6., 8. és 10. évfolyamos tanulók méréssel kapcsolatos adatai miden évben belekerülnek a programba. Az adatok mérési azonosítóhoz vannak kötve, a közös skála segítségével a különböző évek és évfolyamok eredményei összehasonlíthatóak, így a tanulók fejlődése is vizsgálható. Középiskolák számára lehetőséget nyújt, hogy megnézzék, hogyan teljesítettek a 9. évfolyamos tanulóik a korábbi iskoláikban a kompetenciamérésen.

33 Mire szolgál? Bármely tanulócsoporttal meg lehet íratni a kompetenciamérés füzeteket, saját adatfelvételként felvinni az adatokat és elvégezni a beépített elemzéseket, csupán érvényes mérési azonosítók kellenek hozzá és telephelyként kell belépni. Elemzéseket lehet végezni azokkal a tanulókkal, akik a jelentésben nem szerepelhettek (pl. SNI=sajátos nevelési igényű tanulók) vagy olyan csoportosításban, amely nincs benne a FIT-jelentésekben (pl. fiúk-lányok összevetése). Elemzések típusai: Tanulói profilok – egy tanuló eredményeinek követése Feladatonkénti eredmények – tanulócsoportok eredményeinek összehasonlítása Pontszámelemzések – tanulócsoportok átlageredményeinek és fejlődésének összehasonlítása

34 Példa egy fejlesztési tervre

35 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Iskolafejlesztési lehetőségek: utak és dimenziók OFI, január 27."

Hasonló előadás


Google Hirdetések