Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBenjámin Bogdán Megváltozta több, mint 6 éve
1
Elmélet helyett gyakorlatban – mit tehetnek a gyógyszeripari vállalatok? A gyógyszerszedés folyamatának támogatása; a gyógyszerszedés hasznosságának elfogadtatása Dr. Lantos Zoltán Közös nevezőn – compliance, adherence a gyógyításban A Medical Tribune, május 11.
2
A gazdasági fejlődés motorja az egészségpiac
Kondratieff cycles – innovációk, gazdasági hajtóerők, alkalmazási területek Steam engine, Railways, Electricity, Automobile, Information Psychosocial Textile industry Steel Chemistry Petrochemicals technology Health Biotechnologies Clothing Public transport Mass Individual Information, Integral Health consumption mobility Communication 1780 2
3
EGÉSZség: emberenként különböző jelentések
imádni való? boldog? normális? EGÉSZség: emberenként különböző jelentések sportos?
5
Egészségérték előállításának modellje
After Porter (Porter, M.E., Teisberg, E.O.(2006): Redefining Health Care, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts)
6
Publikált tapasztalatok
Hgmm Kezdőpont 6 hónap 1997 % Kezdőpont 6 hónap Szirmai, J Hypertens. 2005
7
Terápiahűség – Márkahűség
Forrás: IMS View (pharmacy only)
8
informálás, tanácsadás, emlékeztetők, önmonitorozás, megerősítés,
Programelemek Az eredményes beavatkozások a következő megoldások különböző kombinációiból alakulnak ki: fokozott törődés, informálás, tanácsadás, emlékeztetők, önmonitorozás, megerősítés, a család bevonása és kiegészítő szupervíziók. McDonald és Haynes, JAMA 2002
9
Korábbi sikeres üzleti modell
„Nagy és erős” modell „In sales we trust” Gyógyszergyár Hatóanyag – EBM ígérete Tömegcikk Sales Force Üzenet eljuttatása Termékközpontúság Célcsoport 9
10
Új üzleti modell szükséges – más a hatékony
„Nagy és erős” modell Egészséggazdaság Gyógyszergyár Hatóanyag – EBM ígérete Tömegcikk Sales Force Üzenet eljuttatása Termékközpontúság Célcsoport „Healthcare Company” Egészségbeli eredmény Kezelés folyamata Tanácsadó Terápiás tapasztalat Új technológiák kombinálása Terápiás közösség Sales vezérelt Sajátélmény vezérelt A kapcsolatok átalakítására van szükség 10
11
Ügyfélközpontú?
12
Saját életének folyamata
A kezelés három szakértője Páciens Saját életének folyamata Terápia Orvos Finanszírozó Terápiás folyamat
13
Ma még három külön világ
14
Gyógyszertől tartó (45%)
A gyógyszer nem népszerű Aktív (38%) Egészségtudatos Gyógyszertől tartó (45%) Jobb gyógyszer nélkül Olvas és vár (3%) Orvos tegye rendbe (14%) N=663
15
A betegek egészségélménye rendkívül szubjektív
Health Belief Model Rosenstock 1966 Ogden 2007
16
Kulcs a személyes élmény és a személyesség
16
17
Márka „A márka nem objektív, hanem milliónyi egyéni és szubjektív értékelésből alakul ki, igazából a szubjektivitás konszenzusa.”
18
Terápiás közösség Win-Win Egyértelmű terápiás jelentés Gondolatközösség Biztosító, orvosok, a páciensek terápiás igényei Terápia és a betegút menedzselése Egyszerű, világos, átlátható Egyszerű a kommunikáció Nyitott folyamat
19
Mérési és kontrolling rendszert kell kidolgozni
20
Programmenedzsment Nyomon követés Megtérülés monitorozása Folyamatok menedzselése interakciók információ eszközök Ellenőrzés Beavatkozási lehetőségek Fejlesztés Források
21
Innováció az információn keresztül
Jobb illeszkedés a terápiás folyamathoz Diagnózis Terápiás döntés Gondozás Felülvizsgálat Továbbfejlesztett terápiás sajátélmény Szakemberek Páciensek Továbbfejlesztett Szakember – Páciens interakciók
22
Egészségérték előállításának modellje
After Porter (Porter, M.E., Teisberg, E.O.(2006): Redefining Health Care, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts)
23
Megoldás a terápiás szolgáltatás
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.