Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A „HERENDI NAGY CSALÁD”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A „HERENDI NAGY CSALÁD”"— Előadás másolata:

1

2 A „HERENDI NAGY CSALÁD”
VÁLTOZÓ KÖRNYEZETHEZ VALÓ ALKALMAZKODÁS AVAGY TALPONMARADÁS VAGY LEMARADÁS ELŐADÓ: DR. GAÁL ZOLTÁN DR. SIMON ATTILA FELELŐS CSALÁDI VÁLLALATOK KEMPINSKI HOTEL CORVINUS 2017. SZEPTEMBER 07.

3 HERENDI PORCELÁNMANUFAKTÚRA
BEMUTATÁSA

4 A HERENDI PORCELÁNMANUFAKTÚRA ZRT. BEMUTATÁSA
ALAPÍTÁS – MIÉRT HERENDEN VAN HEREND? TÖRTÉNELMI KITEKINTÉS, HEREND HELYE A NEMZETKÖZI PORCELÁN- PIACON FŐBB PIACOK MANUFAKTÚRA ÉS NEM GYÁR

5 MIT JELENT A „MANUFAKTÚRA”?
Miért nem gyár ? - Kézi formázás és kézi festés - Saját nyers-és fehérárú gyártás - Saját szakember-és mesterképzés - Széles forma-és dekor választék - Iparművészeti hagyományok ápolása – misszió

6 VEVŐINK ÉRTÉKEINK MŰKÖDÉSÜNK SAROKKÖVEI

7 ÉRTÉKESÍTÉSI KÖRNYEZETÜNK - VEVŐI ELÉGEDETTSÉG FELMÉRÉS -
NEMEKRE VONATKOZÓ KÖVETKEZTETÉS: HÖLGYEK HÖLGYEK GAZDASÁGI SZEREPÉNEK FELÉRTÉKELŐDÉSE!!! VÁLLALATI DÖNTÉSHOZATALBAN, FOGYASZTÁSBAN ÉLETKORRA VONATKOZÓ KÖVETKEZTETÉS: 35 ÉV FELETTI KOROSZTÁLY VISSZATÉRÉSÉRE VONATKOZÓ KÖVETKEZTETÉS: VISSZATÉRŐ VÁSÁRLÓK MÁRKAISMERET: VAN

8 KOMMUNIKÁCIÓNK A HERENDI MÁRKÁRÓL
- ÉRTÉK - SZÉPSÉG - KÉZI KÉSZÍTÉS - EGYEDISÉG - MAGAS MINŐSÉG - ÉRTÉKÁLLÓSÁG

9 KOMMUNIKÁLHATÓ ÉRTÉKEK
A világ legnagyobb porcelánmanufaktúrája Értékesítési hálózat (60 ország!) Kézi készítés, szaktudás Prominens vásárlók Folyamatos termékfejlesztés Egyedi termék Herendi minőség Márkavédelem Tulajdonosi struktúra – munkavállalói tulajdon Nemzetközi és hazai művészeti kiállítások Világkiállítási elismerések

10 MŰKÖDÉSÜNK SAROKKÖVEI
Többségi munkavállalói tulajdonosi struktúra fennmaradása Gazdasági egység – szociális egység egyensúlya Szolidaritás, társadalmi felelősség Nyereséges működés Külső tőkebevonás elutasítása Függetlenség, zárt tulajdonosi közösség Manufakturális termelés megtartása Herend márkanév védelme Hosszú távú stratégiai gondolkodás követelménye

11 HERENDI PORCELÁNMANUFAKTÚRA TULAJDONOSI STRUKTÚRA
II. HERENDI PORCELÁNMANUFAKTÚRA TULAJDONOSI STRUKTÚRA

12 MUNKAVÁLLALÓI RÉSZTULAJDONOSI PROGRAM
- MRP - PRIVATIZÁCIÓ (1993) TULAJDONOSI STRUKTÚRA – HUNGARIKUM Herend az ország imázs része. Herend nemzeti kincs. Herend az MRP mozgalom zászlóshajója. Többségi munkavállalói tulajdonlás.

13 MRP SZERVEZET KIALAKULÁSA
CÉL A munkavállalói tulajdonlás megteremtése a privatizáció során FELKÉSZÜLÉS A PRIVATIZÁCIÓRA MRP Alapítvány létrehozása A Munkavállalói Résztulajdonosi Programról (MRP) szóló évi XLIV. törvény parlamenti elfogadása 1992. december - HPM RT. MRP Szervezetének alakuló közgyűlése PRIVATIZÁCIÓ A társasági részvények 75%-át megvásárolja az MRP Szervezet 1994 – MRP Szervezet fizetési kötelezettségeit teljesíti

14 MRP SZERVEZET MŰKÖDÉSÉNEK MEGKEZDÉSE
1995 – részvények felosztása MRP Szervezet Alapszabálya szerint A Társaság részvényeinek 50 %-a munkavállalók kezébe kerül önrész vagyonjegyek átváltása részvényre MRP Szervezet általi részvényjuttatás A részvények legalább 25 %-a az MRP Szervezet tulajdonában marad egybetartva

15 MRP SZERVEZET ALAPSZABÁLYA SZERINTI CÉLJA
GONDOSKODNI A MINDENKORI MUNKAVÁLLALÓI TULAJDONLÁS FOLYAMATOSSÁGÁRÓL

16 MRP SZERVEZET MŰKÖDÉSE
MRP Szervezet tulajdonában egybetartott részvények OSZTALÉK Biztosítja, hogy a mindenkori herendi munkavállalók legyenek a Társaság tulajdonosai. Részvények visszavásárlása Belépő új munkavállalók részvényhez juttatása

17 MRP SZERVEZET FUNKCIÓI
1. A munkavállalói és tulajdonosi érdekek összeegyeztetése. 2. Munkavállalók szervezett formában történő megjelenítése a Társaság működésében. 3. Egyenrangú partnerség más részvénytulajdonos mellett. 4. Zártkörűség fenntartásának működtetése. 5. Új belépők részére részvényjuttatás biztosítása. 6. Helyi tulajdonosi érdek-megjelenítés a kisebbségi tulajdonossal szemben

18 SIKERES MUNKAVÁLLALÓI TULAJDONLÁS FELTÉTELEI
- NYERESÉGES GAZDASÁGI TÁRSASÁG - MUNKAVÁLLALÓI TULAJDONLÁST SEGÍTŐ JOGI SZABÁLYOZÁSI KÖRNYEZET - ADÓJOGI SZABÁLYOK - KEDVEZMÉNYES TULAJDONSZERZÉS - KOMPROMISSZUM KÉSZSÉG A TULAJDONOSI ÉRDEKEK ÉS A MUNKAVÁLLALÓI ÉRDEKEK KÖZÖTT

19 STRATÉGIAI MŰKÖDÉSI KÖRNYEZET
III. VÁLTOZÁSMENEDZSELÉS STRATÉGIAI MŰKÖDÉSI KÖRNYEZET VIZSGÁLATA

20 OPTIMÁLIS MŰKÖDÉSI KÖRNYEZET VÁLTOZÁSMENEDZSELÉS SZÜKSÉGESSÉGE ELTÉRÉSE TÉNYLEGES VÁLLALATI MŰKÖDÉSI KÖRNYEZET

21 VÁLLALATI STRATÉGIAI MŰKÖDÉSI KÖRNYEZET
VILÁGGAZDASÁG MAGYARORSZÁG VÁLLALATI

22 KIHÍVÁSOK 2017 Növekedés, árbevétel növelése, fenntarthatóság, piacszerzés, folyamatok egyszerűsítése, rugalmasság, nyitottság, jövőbe tekintés, termékfejlesztési kreativitás, költség csökkentés, kultúraváltás, hatékonyság növelése, munkavállalói jól-lét növelése, társadalmi és vevői hasznosság, minőség, kapacitás elosztás, szakmai presztízs, elégedett ügyfelek, probléma megoldási képesség, a digitális intelligencia kihívásai, az emberi szorongás és bizonytalanság feloldása, a globalizáció és de-globalizáció küzdelme, a szolidaritás, az Y, Z generációkkal való kommunikáció, erkölcsösség és etikusság.

23 VÁLLALATVEZETÉSI MÓDSZER
Nagykoalíció GEMBA (légy személyesen jelen; tapasztald meg; a problémával a helyszínen előbb találkozz, minthogy riportot kapsz róla; a beosztottak érezzék támogató jelenlétedet!) LEAN Frontvonal problémák azonnali megoldása Egyéni, szervezeti, társasági teljesítményt jelző objektív mérőszámok kialakítása Kiszámítható ritmus szerinti rendszeres riportolás Szervezeti egységen belüli probléma esetén legyél coach; szervezeti egységek közötti probléma esetén dönts és kormányozz!

24 VÁLTOZÁS MENEDZSELÉS MÓDSZERTAN
HELYZETELEMZÉS (MI, MIKOR, MIÉRT, HOGYAN FOG TÖRTÉNNI) ÉS ANNAK KOMMUNIKÁCIÓJA, GEMBA módszer (EGYSZERŰEN, KONKRÉTAN, ÚJRA ÉS ÚJRA) 2. OPTIMÁLIS KÖRNYEZETHEZ VEZETŐ INTÉZKEDÉSEK LÉPÉSEINEK KIALAKÍTÁSA, CÉLOK MEGHATÁROZÁSA (PRIORITÁSOK MEGFOGALMAZÁSA, ÁLTALÁNOS ÉS SZAKTERÜLETI PROGRAMOK DEFINIÁLÁSA) 3. INTÉZKEDÉSEK IDŐÜTEMEZÉSÉNEK MEGHATÁROZÁSA (AZONNALI INTÉZKEDÉSEK, HOSSZABB BEVEZETÉSI SZAKASZ – CÉGKULTÚRA, GAZDASÁGI KÉNYSZERÍTŐ HATÁSOK FIGYELEMBE VÉTELE) 4. SEGÍTŐ ERŐK- FÉKEZŐ ERŐK FELTÉRKÉPEZÉSE 5. VEZETÉSI MÓDSZER MEGHATÁROZÁSA „NAGYKOALÍCIÓ” 6. INTÉZKEDÉSEK KOMMUNIKÁCIÓJA NAGYKOALÍCIÓBAN 7. INTÉZKEDÉSEK MÉRÉSE – BESZÁMOLÓRENDSZER KIALAKÍTÁSA 8. INTÉZKEDÉSEK EREDMÉNYÉNEK KOMMUNIKÁLÁSA 9. EREDMÉNYEK ÉS CÉLOK EGYBEVETÉSE, SZÜKSÉGES INTÉZKEDÉSEK MEGTÉTELE

25 KITÖRÉSI LEHETŐSÉGEK, VÁLASZOK
OBJEKTÍV VÁLASZOK: INNOVÁCIÓ TERMÉK, SZERVEZETI, VÁLLALATVEZETÉSI, TECHNOLÓGIAI PARADIGMA VÁLTÁS ÜGYFELEK/PIAC FELÉ FORDULÁS (PROAKTIVITÁS) RUGALMASSÁG, GYORSASÁG (AKI GYORS, AZ ERŐS!) ÓVAKODNI A HOSSZÚTÁVÚ KÖTELEZETTSÉGEKTŐL INPUT KÖLTSÉGEK ÖSSZEKAPCSOLÁSA AZ OUTPUT ÁRAKKAL MNINŐSÉGJAVÍTÓ TECHNOLÓGIA FEJLESZTÉS HATÉKONYSÁG JAVÍTÁSA (LEAN) KÉPZÉS („do it yourself”) FOLYAMATOS KÖZVETLEN PÁRBESZÉD, KOMMUNIKÁCIÓ KONZERVATÍV TERVEZÉS, TERVTARTALÉKOK SZUBJEKTÍV VÁLASZOK: HIT A SAJÁT JÖVŐBEN VEZETŐI MEGÉRZÉSEK

26 STRATÉGIAI INNOVÁCIÓ - PILLÉREK
GAZDASÁGI TÁRSASÁGKÉNT MŰKÖDÉS ELVE NYERESÉGES MŰKÖDÉS, HATÉKONYSÁG JAVÍTÁSA, PIACI POZÍCIÓ ERŐSÍTÉSE, VÁLLALATI KULTÚRA FOLYAMATOS FEJLESZTÉSE, ALKALMAZKODÁS AZ E-KORSZAKHOZ II. TÁRSADALMI FELELŐSSÉG ELVE HAZAI ÉS EURÓPAI ÉRTÉKEK ÁPOLÁSA, MEGŐRZÉSE ÉS JÖVŐ NEMZEDÉKEK SZÁMÁRA TÖRTÉNŐ ÁTÖRÖKÍTÉSE III. SZOLIDARITÁS ELVE SZENT MÁRTONI GONDOLKODÁS

27 IV. EREDMÉNYEK A HERENDI PORCELÁNMANUFAKTÚRA ZRT. SZÁMOKBAN

28 Hitelállomány – év Hajmássy Marianna

29 Adózás előtti eredmény 2003 - 2016

30 PROFITRÁTA ÉVBEN 14%

31 Beruházások év

32 Hatékonysági mutató 1főre jutó nettó árbevétel 2010 - 2016

33 Összes forrás és saját tőke 2005 – 2016. év

34 EGY FŐRE JUTÓ JUTTATÁSOK 2015-2016
Egy főre jutó juttatások költsége tény 715,4 ezer Ft Egy főre jutó juttatások költsége tény 751,6 ezer Ft évi bérfejlesztés mértéke: bruttó 43,5 %

35 HERENDI MÁRKAPOLITIKA - EREDMÉNYEK -
MAGYAR ÖRÖKSÉG (2001) LUXURY INSTITUTE ( NEW YORK) HEREND A LEGKEDVELTEBB LUXUS PORCELÁNMÁRKA AZ USA-BAN COMITE COLBERT TAGSÁG (2011) MAGYARBRANDS (2012) HEREND A LEGKIVÁLÓBB HAZAI MÁRKA - AZ ÉV NAGYVÁLLAKOZÁSA DÍJ (2012) - HUNGARIKUM (2013)

36 MINDEN KIVÁLÓ ÁLLAPOTNÁL AMELYNEK ELÉRÉSÉRE KELL TÖREKEDNI!
JÖVŐ MEGGYŐZŐDÉSÜNK MINDEN KIVÁLÓ ÁLLAPOTNÁL VAN EGY JOBB, MAGASABB MINŐSÉGI ÁLLAPOT, AMELYNEK ELÉRÉSÉRE KELL TÖREKEDNI!

37 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "A „HERENDI NAGY CSALÁD”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések