Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGusztáv Boros Megváltozta több, mint 7 éve
1
CancerCare Modell a rákos páciensek és családjaik megsegítésére
Floyd Allen, MSW, LMSW CancerCare New York
2
A szervezet története 1944-ben alapították National Foundation for Care of Advanced Cancer Patients néven. Első szociális munkás: 1945-ben A CancerCare név és területi kihelyezett részlegek: 1953-ban A halál és a meghalás mozgalmának vezetője: 1968-ban Az életvégi szolgáltatásokra összpontosított misszió
3
A szervezet története II
A misszió és a program változásai: Területi irodák kialakítása: 1978-ban A betegség minden fázisára kiterjedő szolgáltatások: 1983-ban Munkahely és oktatás: 1985-ben Telefonon történő oktatási workshop-ok: ben Nemzeti program: 1994-ben A honlap elindítása: 1996-ban
4
A szervezet története III
Nemzeti anyagi támogatás: 1999-ben Publikációs programok: 2003-ban Együttműködés programok a szolgáltatásokhoz: -Lance Armstrong - Alapítvány -American Society of Clinical Oncology (Klinikai onkológia amerikai társasága) -Susan G. Komen a gyógyításért A Co-Pay alapítvány létrejötte: 2007-ben Institute of Medicine Report: novemberében
5
A szolgáltatások helyzetének alakulása
A tavalyi költségvetési évben több mint ember látta hasznát programjainknak Heti több mint új igény szolgáltatásokra Naponta hatezer látogató a honlapon Mind az ötven állam képviselve, nemzetközi megkeresésekkel Az USA megyéinek 85%-a Évente több mint kliens részesül tanácsadásban Jelenleg regisztrált felhasználó online csoportokban
6
Gondozás közvetlen reakcióval/válasszal
A klienst összekötni a szervezettel és egy szociális munkással, aki elvégzi az átfogó szükségletekkel kapcsolatos kezdeti felmérést Segíteni a klienst abban, hogy hozzáférjen olyan szolgáltatásokhoz, melyeket szervezetek nyújtanak a páciensek életére kiható látens gondok kezelésére Választ ad problémákra, enyhíti a félelmeket és visszaállítja az önellenőrzés érzését A kliens számára lehetővé teszi más kihívásoknak a feltárását is
7
Klinikai tanácsadás Segít megbirkózni a rákos megbetegedés hatásaival és következményeivel A személyzet okleveles Masters képesítésű szociális munkásokból áll Ingyenes szaktanácsadás és támogató csoportok rákos betegeknek Egyéni tanácsadás gyerekeknek és családi összejövetelek Gyász A tanácsadás három fajtája: Face-to-face, telefonos és online
8
Telefonos csoportok Olyan klienseket érnek el, akik földrajzilag elszigeteltek gondozási forrásoktól Az idősebbeknek és az otthonhoz kötött, nem mobilis klienseknek nyújt támogatást Lelki és pszichoszociális kihívások kezelése a nehéz körülmények ellenére A telefonos tanácsadás intim környezetet biztosít, amivel a kliens élvezheti a támogatás előnyeit Intuitív közösséget biztosít
9
Face-to-face csoportok
Lehetőség fizikailag bekapcsolódni mások társaságába Támogatást és kényelmet biztosít Információval szolgál a kezelés kihívásaival, a mellékhatásokkal és a rák kihatásaival való megbirkózáshoz Rendszerezi a forrásokat és információt oszt meg a legjobb elérhető szolgáltatásokról Intuitív közösséget biztosít
10
Online csoportok Rugalmasságot biztosít a lelki igények kielégítéséhez
Több választási lehetőséget ad a páciensnek és a gondozónak az előre nem látható esetekhez Lehetővé teszi a „nézelődést” és a tárgyalt anyagok használatát válaszadási kényszer nélkül, ha túlzottan elfoglalt Lehetővé teszi azt, hogy a kliensek akkor válaszoljanak, amikor lelkileg képesek rá A kliens a hasznosnak vélt anyagokat lementheti, hogy a jövőben is használhassa Intuitív közösséget biztosít
11
Anyagi támogatási program
1944 óta 2008: 2008-ban 4,2 millió USD körülbelül kliensnek Sürgős segély, szállítás, otthoni gondozás, gyermekgondozás (óvoda) Segíti forrásokhoz hozzájutni azokat, akik orvosi, jogi, jogosultsági vagy juttatási segélyt igényelnek A támogatók: Avon, Komen, Mary Kay, Reader’s Digest, Lance Armstrong Foundation, gyógyszeripari cégek
12
Oktatási tájékoztatások
Gyakorlati és lelki támogatási információk igénybevételére hozták létre Azonosítja azokat a területeket, melyek kihívást jelentenek a rákos betegség teljes folyamata során Elősegíti a kommunikációt az egészséggondozási csoporttal Kiindulópontot ad, amivel a páciens és a család el tud igazodni a diagnózis, a kezelés, a mellékhatások, a kezelés befejezése és a gyász lelki kihatásain Gyakorlati forrásokkal kapcsolatban ad információt, hogy ezzel segítse az eligazodást a juttatásokban és jogosultságokban
13
Információ és források
Azért szervezték meg, hogy segítsen klienseinknek felkészülni a várt és előre ismert kihívásokra a rákos megbetegedés folyamán Hozzáférhetőséget biztosít olyan igények kielégítéséhez, amelyek hatással vannak a páciens és a család életminőségére Az első lépés abban a folyamatban, amely lehetőséget nyújt egyébként nehezen kifejezhető tapasztalatok megosztására Illusztrálja, hogy a rákos megbetegedés során a páciens milyen tényezőket képes saját maga is befolyásolni.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.