Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

a vállalati tervezésben

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "a vállalati tervezésben"— Előadás másolata:

1 a vállalati tervezésben
Projekció a vállalati tervezésben Professzorok Szemináriuma 2006. december 11 Suhajda Virág

2 A jövő projekció definíciója
„A jövő kérdésekre a megfigyelési területeken adott válaszokat jövő projekcióknak hívjuk, amelyek a jövő komplex képeinek részleges szcenáriójaként is értelmezhetők” (Tyukodi, 2005) (Micic, 2003).

3 Miért van szükség a jövő projektálásra?
Nagyon gyorsan változó környezet, erős piaci verseny Vállalatoknak proaktívan kell a jövőt szemlélni Ehhez meg kell határozni a vállalat irányvonalait, céljait, vízióját és stratégiáját A stratégiai tervezés már nem tud biztonsággal a múlt elemzésére alapulni

4 A múltelemzés és a jövőkutatás
Dr. Peter C. Bishop, Studies of the Future, UH-Clear Lake A jövőkutatás előnye menedzsment szempontból a jövő többszempontú elemzésén alapuló jobb megismeréséből adódik.

5 A jövőmenedzsment lépései
Mimic, 2001, fordította és idézi Tyukodi, 2005

6 A jövő radar Előrejelző radar Lehetőség radar Váratlan helyzetek radar
Tudományos műhelyek, szakértők, jövőkutatók állításai valószínű és várt jövő fejlődéséről, eseményeiről, amelyekre a stratégiai döntések alapulhatnak Saját és külső szereplők állításai a meglepő jövőbeli üzleti trendekkel és modellekkel kapcsolatosan, melyre a beruházási stratégia alapulhat. Tudományos műhelyek, szakértők, jövőkutatók állításai a nem valószínű és váratlan jövőbeli fejlődéssel és eseményekkel kapcsolatosan FutureManagementGroup AG

7 A jövő projekciók tervezése
Fázis Projektív szkenárió alakítás Tevékenység A létező variábilisok meghatározása Szkenárió fejlesztés Eredmény A kritikus jelek felismerése és meghatározása, ezekből valószínű (projektív) jövő-kérdések és váratlan jövő-kérdések formálása Váratlan és Projektív jövőszkenáriók kialakítása a kérdések – szempontok mentén, Szám 10-30 4-20 Minőség kritérium Lehetséges veszély vagy lehetőség Orientáció és inspiráció

8 A jövő projekciók megjelenítése
Mimic, 2005

9 Na de miért fontos ez nekünk itt????
A projekció – kivetítés –történhet a jelenből, mint értelmezési tartományból a jövőbe, mint másik értelmezési tartományba A jövőprojekció célja a jövő problémáinak megoldásához szükséges felkészültségek időben történő megszerzésére való felkészülés  Ezt alkalmazhatjuk a saját jövőnk kitalásához is

10 Mit tegyek, ha jövőkutató akarok lenni?
Pl olvasd el ezeket a cikkeket: 0.. TYUKODI GERGELY (2005): Future management – a jövőkutatás gyakorlati megközelítésben, MTA-BCE Komplex Jövőkutatás Kutatócsoport Füzetek 6, szerk. Kristóf Tamás, MTA-BCE Komplex Jövőkutatás Kutatócsoport,Budaoest 1. BISHOP, P. (2000): The Forecasting Enterprise. PowerPoint presentation. University of Houston-Clear Lake, Houston 2. BISHOP, P. (2001): Environmental Scanning. PowerPoint presentation. University of Houston-Clear Lake, Houston 3. DE BONO, E. (1999): Six thinking hats. MICA Management Resources, New York 4. HIDEG ÉVA – NOVÁKY ERZSÉBET (1998): Egyének, társadalmi intézmények jövőorientáltsága. Jövőelméletek 2. BKE Jövőkutatás Tanszék, Budapest 5. KRISTÓF TAMÁS (2002): A szcenárió módszer a jövőkutatásban. Jövőtanulmányok 19. BKÁE Jövőkutatási Kutatóközpont, Budapest 6. MICIC, P. (2001): Der ZukunftsManager – Wie Sie Markchancen vor Ihren Mitbewerbern erkennen und nutzen. Haufe Verlagsgruppe Sachbuch, Freiburg 7. MICIC, P. (2003): Strategy radar. A practical scenario method for entrepreneurial FutureManagement. FutureManagement AG, Eltville 8. NOKIA (2002): The history of Nokia Available from Internet: 9. NOVÁKY ERZSÉBET (SZERK.) (1999): Jövőkutatás. Aula Kiadó, Budapest 10. NOVÁKY ERZSÉBET (2003): A jövőkutatás módszertana stabilitás és instabilitás mellett. Jövőelméletek 10. BKÁE Jövőkutatási Kutatóközpont, Budapest 11. NOVÁKY, E. (2004): Participative Futures Studies. In: NOVÁKY, E. – FRIDRIK SZ. – SZÉL, B. (EDS.): Action for the Future. Papers of Budapest Futures Course Futures Studies Centre, Budapest University of Economic Sciences and Public Administration, Budapest, o. 12. SENGE, P. M. (1990): The fifth discipline. Doubleday, New York 13. SLAUGHTER, R. (1990): Assessing the QUEST for Future Knowledge, Futures, Vol. 22, No. 2, o. 14. WOODGATE, D. – PETHRICK, W. (2004): Future frequencies. Fringecore, Austin


Letölteni ppt "a vállalati tervezésben"

Hasonló előadás


Google Hirdetések