Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
2
Előzmények Ady Endre – Bay Zoltán Középiskola és Kollégium 2013 februárjában pályázatot nyújtott be az Új Magyarország Fejlesztési Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében kiírt „Továbbtanulást erősítő kezdeményezések támogatása” pályázati konstrukcióra.
3
Előzmények A pályázatunkat „Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban” címmel adtuk be és pozitív elbírálásban részesült, így Ft vissza nem térintendő támogatásban részesült.
4
A pályázatról röviden Pályázat száma TÁMOP-3.3.10.B-12-2013-0001
Pályázat címe „Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban” Pályázat időtartama 20 hónap Támogatás összege Ft Pályázatban részt vevő diákok száma 20 fő Pályázatban részt vevő mentorpedagógusok száma 7 fő
5
Pályázat céljai Hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók
továbbtanulásának segítése.
6
Részcélok A pályázat keretében végzett tevékenységekkel cél a bevont tanulók: alapkészségeinek fejlesztése, képességeinek kibontakoztatása; középfokú iskolában tartása, tanulási motivációjának erősítése; felsőfokú oktatásban való részvételi szándékának megerősítése; felsőfokú oktatásban való részvételének segítése; tanulmányi eredményének javulása, kiemelten a továbbtanulásban
7
Továbbképzések Cél: kiváló mentorok segítsék a tanulókat,ezért 7 tanár mentorképzésen vesz részt.
8
Közös célok Tanulmányi eredmény javítása, kiemelten a továbbtanulásban kulcsfontosságú tantárgyak körében Közösség- és kapcsolatépítő tevékenységek, valamint tanulási motivációt erősítő tevékenységek támogatása
9
A mentorálás A mentor rendszeresen, hetente találkozik a mentorálttal. A mentorálások alkalmával nyomon követi a mentorált egyéni fejlődését, és segíti sikeres tanulmányi előmenetelét, továbbá a tehetségének kibontakoztatását. A tanuló tanulmányi eredményének függvényében szükség szerint iskolaidőn kívül is hetente legalább 1 alkalommal minimum 1,5 órában.
10
A mentorálás A mentor javaslatot tehet arra, hogy a diák egy szaktanár vagy egyéb pedagógiai szakember segítségével fejlessze a képességeit. A hangsúly itt is az egyéni képességek kibontakoztatásán van.
11
A mentorálás DIÁK ISKOLA CSALÁD
12
Fejlesztési terv A tanulmányi eredmények javításának egyik megoldása, hogy a programban részt vevő minden diák egyéni fejlesztési terv alapján „dolgozik” majd, amit a tanuló szaktanára készít el.
13
Mely tantárgyakból készül fejlesztési terv?
Cél: sikeres érettségi, továbbtanulás Mely tantárgyakból készül fejlesztési terv? Magyar, matematika, idegen nyelv, történelem + 1 választott tantárgy Az alapkompetencia-mérés eredményeinek figyelembe vétele egyéni fejlesztési terv 3-5 havonta értékelés
14
Tárgyi fejlesztések A pályázat keretében az alapkompetenciák fejlesztéshez szükséges könyveket, lexikonokat, szótárakat, míg a tantárgyi ismeretek bővítéséhez cd-ket és dvd-ket szereztünk be. Továbbá kialakításra kerül majd egy úgynevezett tanulószoba is, ahol a mentor és a mentorált diákja nyugodt körülmények között megbeszélhetik a legfontosabb teendőket.
15
Nyílt nap és pályaorientáció
A Szent István Egyetem és a Szegedi Tudományi Egyetem által szervezett nyílt napokon való részvételt biztosítjuk a végzős tanulók számára évente 1-1 alkalommal. A megyei pályaválasztáson való részvétel biztosítása a végzősök számára. Ezen a vásáron képviselteti magát a munkaügyi központ és a munkáltatók is.
16
Kirándulás A projektben részt vevők számára a projekt elején és a projekt zárása előtt 1 napos kirándulást szervezünk, melynek célja a tanulói közösség kiépítése, az egészséges életmódra nevelés és helyzetfelismerés, problémamegoldó képesség, és segítőképesség fejlesztése.
17
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.