Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
(Ki)használjuk a környezetet
Ami pirossal van, az az animátornak instrukció
2
Hogyan működik? Az egyes részek sorban jelennek meg
3
Példa - 1 Az egyes részek sorban jelennek meg
4
Példa - 1 Az egyes részek sorban jelennek meg
Az előző dia megelevenedik. A nyilak „működnek”, látszik az anyagáramlás. Esetleg emberkék tevékenykedésével jelezhetjük a sebességet. A kék „Természet” felirat egyre csökken, a lila pedig egyre nő.
5
Példa - 1 Ez így nem mehet sokáig! Elfogy a természeti forrás
Elborít mindent a hulladék Valamit tennünk kell, ugye?
6
Példa - 1 Az egyes részek sorban jelennek meg
Első lehetőség: takarékoskodjunk, illetve legyen tartósabb az árú. Kisebb fogyasztás, kisebb átalakítás, kisebb kitermelés: - kevesebbet veszünk el a természetből - kevesebb hulladékot dobunk ki
7
Első megoldási lehetőség
Ugyanaz, mint a 3. és 4. dia, de most keskenyebbek a nyilak, lassabban az emberkék, a kék természetfelirat lassabban csökken, a lila lassabban nő.
8
3-7-ig megismétlődik, de ezúttal kukoricát termelünk, disznót nevelünk, a fogyasztás végén esetleg megjelenhet egy WC-kagyló is.
9
Második megoldási lehetőség
Miért kellene mindent a szemétbe dobni? Van amit újra lehet használni: például az italos üvegeket, van aminek az anyagát lehet újrahasznosítani, például a papírt.
10
Második megoldási lehetőség
Ismét jön a és hasonló ábrák azzal a különbséggel, hogy nem az egész nyíl megy a lila „Természet”-be, hanem egy része fölmegy a zöld nyilakhoz. A zöld nyíl vékonyodik, a bemenő kék nyíl vékonyodik: a kék felirat lassabban csökkan, a lila lassabban növekszik.
11
Következtetés Miért ne tehetnénk egyszerre mind a kettőt?
Használd újra, amíg lehet Hasznosítsd újra az anyagot, ha már nem lehet használni eredeti formában
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.