Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Innováció, vagyis kitörés a Minden- napokból
2
AZ INNOVÁCIÓ BEVEZETÉSE új, vagy jelentősen javított termék
vagy eljárás új marketing- módszer új szervezési- szervezeti módszer BEVEZETÉSE
3
Termék-innováció Olyan áru vagy szolgáltatás bevezetése, amely – annak tulajdonságai és rendeltetése vonatkozásában – új, vagy jelentősen megújított. Ez magában foglalja a fejlesztésre vonatkozó részletes műszaki leírásokat, az összetevőket és anyagokat, a beépített szoftvert, a felhasználóbarát jelleget, vagy más funkcionális tulajdonságokat)
4
eljárás-innováció Új, vagy jelentősen megújított termelési vagy szállítási módszer megvalósítása. Felöleli a technikában, a berendezésekben és/vagy a szoftverben bekövetkező jelentős változásokat
5
marketing-innováció Olyan új marketing-módszerek alkalmazása, amelyek jelentős változást hoznak a terméktervezésben, a csomagolásban, a termék piacra dobásában, a termék reklámozásában, vagy az árképzésben.
6
szervezési-szervezeti innováció
Új szervezési-szervezeti módszerek megvalósítását jelenti a cég üzleti gyakorlatában, a munka szervezésében vagy a külső kapcsolatokban
7
három területen hozhat újat
Az üzleti gyakorlatban, a munka irányításával kapcsolatos folyamatokban és menedzsment-rendszerekben A külső kapcsolatokban, melyek a más cégekkel és állami kutatóintézetekkel ápolt kapcsolatok jellegét foglalják magukba A munkahelyi szervezetben, ami új szervezeti struktúrákat és új döntéshozatali eljárást eredményezhet
8
Innovációs folyamat ötlet
forrásszerzés- a vissza nem térítendő támogatások megszerzése, kutatás és a termékfejlesztés, a támogatások helyes dokumentálása, az iparjogvédelmi és szerzői jogi intézkedések megszerzése, az adókedvezmények feltételeinek megteremtése a teljes folyamat optimalizálása, kontrollja
9
Az innovatív vállalkozás
tevékenységi körében szerepel a műszaki K+F kísérleti fejlesztést aktivált akkreditált innovációs klaszter tag iparjogvédelmi oltalommal rendelkezik volt nem pályázati forrásból megvalósult legalább nettó 15 millió Ft értékű beruházása munkavállalóinak 20%-a középfokú agrár vagy műszaki végzettségű
10
Miért jó a fejlesztéseket innovációba pályázni?
magasabb támogatási intenzitás az Európai Unió célkitűzésével jobban szinkronban van a fejlesztések értéke mellett a munkatársak (közép és felsőfokú agrár és műszaki végzettségű) bérköltsége is elszámolható a projekt idejére nem kell biztosítékot nyújtani a támogatás igénybevételéhez akkreditált innovációs klaszter tagoknak külön pályázat
11
Példa Nyomdaipari ágazatban működő debreceni ügyfelünk ban meg kívánta újítani az általa gyártott kiadványok, könyvek minőségét
12
Miért? piaci igények kielégítése a versenyképesség megőrzése
új piacok, megrendelések szerzése
13
Ehhez először új nyomdaipari technológiai bevezetésével korszerűsítenie kellett a gyártás technológiai feltételeit. Ezt követően az új nyomtatási, fűzési, kötési technológiára alapozva a nemzetközi piacon is versenyképes új terméket (színes katalóguskönyv) kellett fejleszteni.
14
Miből? Elsődleges feladatunk a fejlesztés innovációs projektként történő megfogalmazás- könyvek alkoholmentes nyomtatása során felhasznált különböző fajsúlyú papírokon a papírveszteség jelentős csökkentése. A gyártási feltételek megteremtése és a paraméterek összehangolása révén az egy könyv nyomtatására eső fajlagos költséget minimalizálni tudjuk. Az alkalmazni kívánt új kötésmód alkalmazásával a költséghatékonyság növekedése mellett a termékskála bővítésének lehetősége nyílik meg.
15
A megvalósítás utolsó fázisában levédettük az új eljárást.
A projekt Innovációs projekt összeállítása- technológia megtalálása, projektben részt vevő munkatársak körének összeállítása, esetleges építési- tervezési feladatok elvégzése, ütemezés, stb. A megvalósítás utolsó fázisában levédettük az új eljárást.
16
A projekt megvalósításához 500 millió forint (50%) vissza nem térítendő, innovációs támogatás nyertünk. A fejlesztéshez K+F adóalap kedvezményt és innovációs járulék kedvezményt vett igénybe. A vállalkozás új termékkel állt elő, ami révén megrendeléseit 3%-kal, árbevételét pedig 5%-kal képes növelni. Eredmény
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.