Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
Kecskemét Bethlen krt. 63. Mérés-értékelés Konferencia Mezőtúr
2
A szakiskola jellemzői a 9. évfolyamon
Szakok Faipar Fémipar Ruhaipar Villanyszerelő Intézményünkbe járó tanulók száma: 120 fő
3
MÉCS munkaterve Tantárgyi szintfelmérés - tanévenként két alkalommal - minimumszint meghatározásával - gyakorló feladatlappal - eredményeinek analízise Feladatterv problémákra Feladatbank készítése Feladatsorok, megoldások és eredmények a honlapunkon
4
Félévkor az alábbi tárgyak esetében mértük a tanulók tudásszintjét:
angol német magyar történelem természetismeret-biológia természetismeret - fizika informatika matematika
5
A mérés előkészületei Az érintett tárgyak mindegyikében a tanulók egy próba feladatsorral készülhettek a tényleges mérésre. A mérőeszközök itembontással, egységes formával készültek. Minden mérőeszköz esetében egységes koncepció alapján elkészült a javítókulcsa is.
6
A kiértékelés két szinten történt meg:
osztályszinten tanulókra bontva tantárgyanként évfolyamszinten
7
Osztályszinten tanulókra bontva
Tantárgy neve: Német Javító tanár neve: Mihály Claudia Tanuló neve Osztály: 9/1 1. feladat 2. feladat 3. feladat 4. feladat 5. feladat 6. feladat 7. feladat össz pont % Feladat max pontszáma: 7 5 6 10 46 1. Szabó Dániel 3 4 8 38 82,61 2. Nagy Imre 35 76,09 3. Kis Gábor 1 33 71,74 4. Szász László 32 69,57 5. Csősz Ádám 2 28 60,87 6. Ország Attila 27 58,70 7. Horváth Zoltán 26 56,52 8. Jász János 23 50,00 9. Kovács Mihály 20 43,48 10. Regedei János 11. Szatmári János 12. Váradi Viktor 19 41,30 13. Bozsik Norbert 18 39,13 Átlag: 5,62 3,08 4,54 2,62 2,00 5,15 26,08 % átlag: 80,22 61,54 43,96 75,64 43,59 40,00 51,54 56,69
8
A tanulói teljesítményeket érdemjegyekkel is minősítettük.
9
Értékelés tantárgyanként évfolyamszinten 2/1
Magyar Német Angol Történelem 9 / 4 62,82 64,57 9 / 1 72,68 9 / 2 54,98 9 / 3 58,02 60,09 66,16 52,17 49,49 56,69 65,20 51,72 48,27 49,52 62,30 50,00
10
Tantárgyanként évfolyamszinten 2/2
TIB Matematika TIF Informatika 9 / 3 70,59 67,08 9 / 2 77,24 82,22 69,80 9 / 1 66,11 62,55 65,76 9 / 4 61,86 65,82 60,00 65,64 56,00 52,99 42,58 64,36
11
A mérés pedagógiai eredményei
Iskolánkban az elmúlt években félévkor a 9-es tanulók esetében a bukások aránya 50% fölötti volt. a bemeneti mérések, a tudatos készülés a féléves tudásszint-mérésre, valamint a projektoktatásra való törekvés együttes eredményeként a bukások száma jelentősen csökkent
12
PROJEKTEK az iskolánkban
.
13
Projektek Gyakorlati „Projekt-hét” Pályaorientációs projektek Elméleti
Tantárgyközi projekt Projekt órák
14
Projekt hét Osztályonkénti váltásban 2 projekt párhuzamosan
Hétfő: magyar, matematika projekt-előkészítő órák Kedd-péntek: napi 5-6 óra projektfoglalkozás csoportmunkában 8 hetente projekt - pár váltás
15
Projekt hét témái Ábrázolás mérés Anyagok I. (könnyűipar)
Anyagok II. (faipari) Anyagok III. (fémipar) Viselkedéskultúra Tanulásmódszertan – humán terület Tanulásmódszertan – reál terület Pálya-, szakmaválasztás
16
Elméleti projektek Tantárgyközi projekt Környezetszennyezés Levegő Víz
Szemét Talaj Matematika, magyar, idegen nyelv, TIF, TIB, informatika Projekt órák csatolt órák Pl: Természetismeret-Fizika (=TIF) Csillagászat Csillagvizsgáló látogatás
17
Értékelés Önértékelés – tanári értékelés
Csoportos – egyéni – tanár teljesítményértékelő lapok Diák portfoliója folyamatosan készül
18
Köszönjük a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.