Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Innováció, big data, adatbányászat (Pitlik László, SZIE/INNOREG KMRIÜ)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Innováció, big data, adatbányászat (Pitlik László, SZIE/INNOREG KMRIÜ)"— Előadás másolata:

1 Innováció, big data, adatbányászat (Pitlik László, SZIE/INNOREG KMRIÜ)
Felnőttképzők Szövetsége - BudapestI Szakmai Nap A Felnőttképzés jövője, innovatív elképzelések - Konferencia

2 Tartalom bevezetés Stratégiai vs. Operatív/operacionalizált tudás
Deklaratív vs. Nem-deklaratív tudás Innováció  robotizálás Big-data/adatbányászat/mesterséges intelligenciák/… A Felnőttképzés jövője összefoglalás

3 bevezetés Lll => állandó adaptációs kényszer, a pla a személyre szabott oktatás alapja Mooc => az ikt használatára való képesség is anyanyelvi kérdés(vö. analfabetizmus) Solver-alapú gondolkodásmód vs. Papír-alapú problémamegoldás <= hatékonyság data-driven policy making vs. Intuíció =>az ember-gép hibridekben csak az arány a kérdés Olap/pivot/szakértői rendszerek/adat-vizualizáció => az ecdl új súlypontjai?! Ksh/teir/eurostat/dpr/fadn/céginformációs rendszerek/… => a virtuális dns elemei?! Mottó: …tudás az, ami forráskódba átírható – minden más művészet…

4 Stratégiai vs. Operatív tudás
Stratégiai tudás A ma ismert szakterületek, diszciplínák, szakkönyvek, tantárgyak zöme Segít felismerni a döntési helyzeteket, segít kérdezni tudni (pl. marketing – vö. sok potenciális ügyfélből ki az az első x, akinek adott ajánlatot érdemes kiküldeni a pozitív visszajelzések minél magasabb arányának reményében?) Operatív/operacionalizált tudás A megoldás lehet naiv/intuitív/ösztönös/asszociatív/ spontán/ráérzésre alapuló És/vagy lehet adat-vezérelt (módszeres, tény-alapú, automatizált, mesterséges intelligencia-orientált)  vö. sakk-automata vs. sakkjátékos

5 Deklaratív vs. Nem deklaratív tudás
Alapvetően részletes Bizonyítás/bizonyítékok nélkül átadott Megkérdőjelezni intézményesen nem kívánt, nem engedett ismerethalmaz Vö. einstein: “A világ amit teremtettünk a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül.” Nem deklaratív tudás Ki/mi a leggyengébb láncszem/áldozati bárány? (vö. a sárkány-sziget tanmeséje) Sztyeppefölde vs. Iparváros tanmeséje, avagy a relativálás szintjei Hasonlóság-orientált világnézet és robot-fejlesztés (vö. a só-prevenció tanmeséje)

6 Innováció  robotizálás
A nem anyag-tudományi, biotechnológia jellegű újdonságok mellett létezik a virtuális (log-adat-vezérelt, kísérleteket meg nem engedő) világok iteratív újra- és-újra értelmezésének mindennapi kihívása (pl. virtuális robot farmer) Az életünk „összes” rétegéről szóló automatikus megfigyelések (big-data) hatékonyan csak iparszerűen (robotizálva – vö. adatbányászat) értelmezhetők (vö. valós-idejűségi kihívások – vö. sakk-automaták) Pl. Az industrie 4.0 egyik következménye , hogy az ember elsődleges feladata az automatizálási folyamatok előkészítése, kialakítása

7 Big-data/adatbányászat/ mesterséges intelligenciák/…
(További) Példák a misztikus fogalmak magyarázatának/megértésének támogatására: Google trends, meteorológia, seti-program, … (big data) Titkárnő, magánnyomozó, könyvtáros, … (információ bróker) Elemző, tervező, … (adatbányász) Sakk-automata, siri, videójátékok, smart cars, előrejelzések, kockázatelemzés, zene/film/hirdetés-ajánló rendszerek, stb. (mesterséges intelligencia -

8 A Felnőttképzés jövője
Mindenki számára Bármikor Bárhol Egyénre optimalizáltan Az autodidakta tanulás képességét fokozatosan erősítve A komplex önminősítések lehetőségét megadva Egyre hatásosabb és hatékonyabb lehetőségeket teremteni az emberi intuíció önvezérlő, önfejlesztő erőterei számára…

9 összefoglalás A felnőtt képzés (vö. lll) megkerülhetetlen keretet ad az alábbi akciókhoz: Bárki bármikor végzett bárhol a stratégiai tudását operatív rétegekkel mindenkor érdemes és lehetséges fokozatosan erősíteni személyiségének és élethelyzetének megfelelő tartalommal és módszertannal Érdemes és lehetséges egyre inkább elszakadni a deklaratív tudás terjesztésétől és fokozatosan erősíteni a nem-deklaratív (azaz felfedező, problémamegoldó, minőség- orientált, autodidakta, bizonyítás-orientált, tény-alapú, innovatív, elődökre épülő, önellenőrző, csapatként is értelmezhető, alkotási vágyat felébresztő, hatékony, kompetencia-vezérelt, …), ill. személyre szabott tanítás/tanulás-módszertani megközelítéseket…

10 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!
További részletek: Ajánlott irodalom:


Letölteni ppt "Innováció, big data, adatbányászat (Pitlik László, SZIE/INNOREG KMRIÜ)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések