Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A tehetséggondozás napja

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A tehetséggondozás napja"— Előadás másolata:

1 A tehetséggondozás napja
2013. január 22.

2 Kecskeméti Művészetoktatási Intézmények
közös igazgatású intézmény M. Bodon Pál Zeneiskola Kodály Zoltán Ének-zenei Iskola

3 Kodály Zoltán Ének-zenei Iskola
általános iskola 8 évfolyam 22 osztály középiskola gimnázium (4 évf. , 4 osztály szakközépiskola (zeneművészeti – néptánc tagozat) alapfokú műv. okt. zeneiskola néptánc

4 Tehetséggondozás a kezdetektől
„Akiben van tehetség, köteles azt kiművelni a legfelsőbb fokig, hogy embertársainak mennél nagyobb hasznára lehessen. Mert minden ember annyit ér, amennyit embertársainak használni, hazájának szolgálni tud.” (Kodály Zoltán)

5 Hírneves tanítványok a múltból
egyetemi tanárok előadóművészek, karnagy, karmester operaénekesek, színészek tévé-, rádióbemondók, szerkesztő képzőművészek, költő

6 Tehetséggondozás a Kodály Iskolában
A tevékenység múltja, hagyományai A zenei és művészeti képzés természete (kórusok, zenekar, szakközépiskola felvételire felkészítő jellege, fellépések , hangversenyek A közismereti képzés: 8-os továbbtanulási szokások Gimnazisták egyetemi, főiskolai továbbtanulása

7 Regisztrált tehetségpont, 2012
logikai-matematikai, természeti testi-kinesztikus terüle- nyelvészeti térbeli-vizuális tek zenei interperszonális

8 Specifikus és konkrét programok
bemutatóórák nyílt napok „Ügyes kezek” kiállítás alsós karácsonyi műsor drámanap „ész-játék” nap hangversenyek évfordulók, iskolanap Kodály születésnapja Kecskeméti Szimfonikus Zenekarral tanszaki, vegyes tanszaki búcsúhangversenyek mentorálás 7-8. osztály tehetséggond. fogl. zenei és szaktárgyi versenyek sportversenyek néptánc regionális és országos versenyek

9 Versenyeredmények 2005/2006-2011/2012
Zenei versenyek (hangszer, ének, szolfézs) I. hely. II. hely. III. hely. kie-melt nívó-díj nívó-díj kü-löndíj arany minő-sítés ezüst minő-sítés bronz minő-sítés nem-zetkö-zi verse-nyek 6 7 4 2 5 1 orszá- gos verse- nyek 20 11 3

10 Kórusversenyek, fesztiválok
I. hely. II. hely. III. hely. nívódíj arany minősí tés közön- ség-díj Az év kórusa nemzet-közi verseny 3 1 2 országos verseny 5

11 Egyéb országos versenyek
I. hely. II. hely. III. hely arany ezüst bronz kiemelt nívódíj külön-díj egyéb minő-sítés m. nyelv, irod. 5 3 1 mate-matika 7 2 6 rajz szavaló szépkiejtés hon- és népism. 8 OKTV R:19.m: 8. OÁTV Fr: 8.,9. néptánc 6 pár kispántlikás kisbokrétás: 2 Kazinczy K.-érem: 5 sport 4,5,7, d.ol.: 2,3,5.

12 Nemzetközi matematikaversenyek
7. helyezés: 2 fő 15. helyezés: 1 fő 20. helyezés: 1 fő

13 Az általános iskola nyolcadikosainak továbbtanulási szokásai
Saját középiskoláink 60-70 % A város gimnáziumai 10-15 % Szakközépiskolák

14 Emelt szinten érettségizők eredményei
m. ny. és ir. matematika történelem idegen ny. 5. tárgy 2010 12. a 4 fő: 4,25 1 fő: 5 2 fő: 5 a: 1 fő: 3 biol.:2fő:3,5 12. b fizika:1fő: 5 12.sz földr.:1fő: 5 2011 12. g 2 fő: 4,5 1 fő: 3 5 fő: 5 a:3fő:5,n:1:5 inf.:1fő:4 földr.:1fő:5 biol.:3fő:4,3 12.szg n: 1 fő: 4 biol.:1fő: 2 2012 12.g 3 fő: 5 4 fő: 4 4 fő: 4,75 a:13:4,5 biol.:4 fő:4,5 kémia:1fő:5 2 fő: 4 1 fő: 4 a: 3 fő: 5 inf.:1fő:2 biol.: 3fő:3

15 A gimnáziumban érettségizők továbbtanulási irányai, 2010
BTK: 7 fő JTK: 3 fő TTK: 3 fő tudományegyetemek iparművészet: 1, látványtervező: 1 BME: 5 fő, Svájc: villamosmérnök: 1 fő Szent István E.: 2 fő, erdészeti: 1 fő művészeti, műszaki és egyéb egyetemek képi ábr., pedagógia, gyógyped., andragógia: 8 turizmus, pénzügy-számv., gazdálkodás, inf.: 6 főiskolák

16 A gimnáziumban érettségizők továbbtanulási irányai, 2011
tudományegyetemek BTK: 2 TTK: 1 ÁJK: 2 Orvostudományi: 2 egyéb egyetem építészmérnök: 1 főiskolák andragógia, pedagógia, rekreáció: 5 turizmus, nemzetközi gazdálkodás, kereskedelem és marketing: 5 Dánia: 1

17 A gimnáziumban érettségizők továbbtanulási irányai, 2012
tudomány-egyetemek BTK: 6 fő, ÁJK: 1 fő, TTK: 3 fő, teológia: 1 fő orvostud.: 2 fő, Corvinus: 4 fő egyéb egyetem BME: környezetmérnök: 1 fő BME: építészmérnök: 1 fő BME: közlekedésmérnök: 1 fő főiskolák médiaismeret, képi ábr., anglisztika: 1-1 fő egészségfejl.: 1 fő

18 A szakközépiskolások továbbtanulási irányai
2010 Liszt Ferenc ZE: 6 fő Debreceni E. ZK: 4 fő SZTE főisk.: 2 fő PTE MK: 1 fő Nem zene: 3 fő: SZTE TTK (földtudomány), főiskola: gazdaságtudományi szak, színi tanoda 2011 Liszt Ferenc ZE: 5 fő Debreceni E. ZK.: 1 fő SZTE: 4 fő PTE: 1 fő Nem zene: informatika, tanító, jogi assz. 2012 (vegyes osztály zenei tagozata) Liszt Ferenc ZE: 3 fő Debreceni E. ZK: 1 fő SZTE: 1 fő Széchenyi I. E. Varga Tibor Zeneművészeti Int: 1 fő 1 fő jövőre újra, 2 fő csak közismeretből ér., a zenei tárgyakból alsóbb évf.

19 A tehetséggondozás feltételei
+ 40 óra, szakképzés, AMI, Kodály Örökség, alapítvány, pályázatok, szülői segítség emelt szintű ének-zene, énekkar, fakultáció, szakkör, hangversenyek, szereplések , versenyek A tehetség felismerése, kiválasztása Tanári elhivatottság, felkészültség, áldozatkészség (+ munka, hétvégék, nyári szabadság ) Inspiráló, támogató szülői háttér

20 Tehetséggondozói továbbképzések a Kodály Zoltán Ének-zenei Iskolában
17 fő vett részt 30 órás képzés 61 fő vett részt 5 órás képzés

21 Tehetségazonosítás tesztek 5. évfolyam 9. évfolyam tehetség-azonosítás
tanév vége 5. évfolyam 9. évfolyam

22 5. évfolyam Kreatív szabadidő tevékenység kérdőív
91% verset írt, mágnest használt 65%színeket kevert 60% tájképet rajzolt 56%,nyelvtani vagy tárgyi hibát észlelt 52% reáliákkal kapcsolatos tevékenység alacsony vagy 0 % Kreatív szabadidő tevékenység kérdőív könnyen jegyez meg és idéz fel adatokat tényeket 58% gyorsan megérti az alapelveket, könnyen jut el az általánosításhoz 54% önálló munka 50% jó szervező 50 % jó humorérzék 50 % lehet rá számítani, felelősségtudat 62% Renzulli-Hartman skála

23 intraperszonális (motiváltság, önism.) 35,09 %
7. évfolyam tanulási erősségek zenei 58,62% interperszonális (csoportos tev.) 50,5% nyelvi 25,88 % téri, vizuális 24% logikai-matematikai 18,3 % testi-mozgási 42,7 % intraperszonális (motiváltság, önism.) 35,09 %

24 9. évfolyam 9. g kreatív szabadidős tev.
elment egy kiállításra 90 %, szerepelt színi előadásban 84 % komponált és énekelt egy dalt, írt hangszeres zeneszámot 19 %, szabadidős tevékenységük szerteágazó 9. g kreatív szabadidős tev. szerepelt színi előadásban 62 %, eljátszott egy történetet társasággal 50 % komponált és énekelt egy dalt 12 %, írt hangszeres számot 8 % szabadidős tevékenységük kevésbé változatos, kevés a szabad idejük 9. szk kreatív szabadidős tev.

25 10. g tulajdonságlista of. 0 % anyanyelvi tárgyakban kiváló 25 %
jól kijön a társaival és a felnőttekkel 25 % zenében kiváló 15 % tulajdonságlista of. absztrakt módon gondolkodik nagy tudású matematikában kiváló szeret egyedül dolgozni elsőként veszi észre az ellentmondásokat 0 %

26 Tehetséggondozás és szolgálat
Aurin/Miraculum: 23+5 alkalom Kicsinyek: 1 ; 5. o.: 2 alkalom Néptánc alapfok: 6 alkalom, szakközép: 5 alkalom Hangszeresek, énekesek: ZI: 23 alkalom, szakközép: 4 alkalom Versmondó: 3

27 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A tehetséggondozás napja"

Hasonló előadás


Google Hirdetések