Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Desztináció-marketing

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Desztináció-marketing"— Előadás másolata:

1 Desztináció-marketing
Dr. Gonda Tibor

2 D-Marketing – kiinduló tézisek
Desztináció-marketing, mint közösségi típusú marketing a térség és településmarketing meghatározó eleme, a desztináció-menedzsment meghatározó eleme, a turizmus-marketing meghatározó eleme.

3 Desztináció fogalma WTO (1993)
turisztikai attrakciókkal, intézményekkel, szolgáltatásokkal bíró hely, amit a turista vagy annak egy csoportja látogatásra kiválaszt és amit a turisztikai kínálati oldal piacra visz, értékesít. KERESLET v. KÍNÁLATORIENTÁLT Az egyes desztináció a turisztikai piac egy releváns piaci szintjének versenyzője.

4 Szükséglet, vevőelvárás alapú desztináció-megközelítés

5 Desztináció Hagyományos felfogás (mint célterület) továbbfejlesztéseként - folyamatorientált, a versenyre, a vevőigényekre irányuló, turisztikai együttműködés, hálózat, mint stratégiai üzleti terület, (termék-piac kombináció) a hagyományos vállalkozói piacokon működő, önállóan tervezhető, mert definiált piacra, piaci döntési szintre irányul

6 Szemlélete: marketing

7 DM – közösségi beavatkozás

8 Régió- és településmarketing modellje
A desztináció-marketing az adott terület marketingjének turisztikai síkja.

9 A közösségi fejlesztés újszerő megközelítése, a kompetencia-alapú
A közösségi fejlesztés újszerő megközelítése, a kompetencia-alapú*, integrált modell

10 Az imázs Azon elképzelések és benyomások összessége, amely egy emberben vagy csoportban egy adott személyről, termékről, cégről, esetünkben területről kialakul. Egyrészt az adott terület konkrét adottságai, fejlesztései eredményei, az objektív tények Másrészt az erről való informáltság, s a saját elvárások, értékelés általi szubjektív megítélés függvénye. Fontos terület-marketing feladat az objektív és szubjektív oldal összhangjának megteremtése. Az imázs az attitűdök, a motivációk, a cselekvések meghatározójává válik.

11

12

13

14

15 A közösségi marketing gazdaságfejlesztési feladata
A gazdaság fő szereplői, a (hazai, helyi) vállalkozások gazdasági versenyképessége megteremtésének a segítése, támogatása: a versenysemlegesség elvének betartása, a túlzott beavatkozás elkerülése mellett, a közös érdekek erejéig történő versenybeni együttműködés révén.

16 A területfejlesztési tervezés és a marketing kapcsolata

17 RTM megvalósításának típusai, szereplői


Letölteni ppt "Desztináció-marketing"

Hasonló előadás


Google Hirdetések