Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
MKSZ Kongresszus Siófok 2017
Egy vidéki kórházcsoport és a regionális média. Egy a cél? Egészségkommunikáció-egészségtudatosság-elégedett beteg. készítette: Vitkai Éva sajtófőnök MKSZ Kongresszus Siófok 2017
4
Luxus-e a kommunikáció?
- Kommunikációs kultúra és a gyakorlat célzott fejlesztése – kié a felelősség? - Eredményes betegségmegelőzés, színvonalas betegellátás, fenntartható működés háromszögében a hosszú távú stratégiára felépített külső és belső kommunikáció – ágazati vagy intézményi szinten? - Nem luxus, létszükséglet, hiszen egy szervezet eredményes működésének alapfeltétele – ki mondja meg, hogyan? - az emberek a látott, hallott, tapasztalt információk alapján alkotnak véleményt és lesznek lojálisak egy adott szervezethez – az ágazathoz vagy az intézményhez? A média azonnali reakciót vár el, ha nem kap információt, spekulál
5
Elkötelezettek vagyunk...
Kommunikációs eszközeink Elkötelezettek vagyunk... - a professzionális és etikus egészségügyi kommunikációs gyakorlat - az ismeretterjesztés, az egészségnevelés mellett az - egészségügyben dolgozók kommunikációs készségeinek javításában Eszközeink: - rendezvények - sajtótájékoztatók - magazinműsorok, interjúk, riportok - honlap, közösségi oldalak - hirdetések - belső kommunikáció, hírlevelek, intranet, dolgozói fórumok - beteg edukációs csoportok - tréningek - az egészségügyi szakemberek és vezetők kommunikációs készségeinek fejlesztése
6
A kommunikációs folyamat
- Átfogó cél – tömegkommunikáción keresztül egyértelmű és világos képet adni a célcsoport problémáira, a gyógyító munkában résztvevő szakemberek sikereire illetve nehézségeire a társadalom és a törvényalkotók irányába hatásindikátorok – hatékony és eredményes gazdasági és humánerőforrás fejlesztés, tevékenységi kör szélesítés, sajtófigyelés indikátorok forrásai – közvélemény és a szakma által megfogalmazott vélemények, kritikák felmérése - feltételezések – a szervezet belső és külső aktivitása növekszik, hatékonyság növelés,esélyegyenlőség, egészségtudatosság, egészségmagatartás indikátorainak növekedése várt eredmények – partneri együttműködés, tájékozott beteg, tájékozott munkatárs - tevékenységek – belső szervezeti kommunikáció, egyértelmű küldetéstudat, széleskörű együttműködés helyi, kistérségi, megyei és regionális szinten A kommunikációs stratégia több évet átívelő, egymásra épülő folyamat, ha ez megakad, a várt eredmény elmarad.
7
Kell-e egységes, minden kórházra kiterjesztett kommunikációs stratégia?
- A regionális médiát a területileg beágyazott intézmény ismeri, több éves együttműködés jellemző. Elsősorban a prevenciós, ismeretterjesztést segítik a helyi médiumok - felakasztotta magát, kiugrott, leszúrta, elütötték, cserbenhagyták- bulvármédia- országos lefedettség- kevésbé motivált az eredmények bemutatására Itt a feladat: kialakítani egy egységes protokoll mentén alkalmazott kommunikációt, fókuszban a betegjog (beszállították, megműtöttük, válságos az állapota, stb- szükség van-e ezekre az információkra, sérti-e a betegjogot?)
8
Sajtómegjelenések 2015
9
Sajtómegjelenések 2015
10
Sajtómegjelenések 2016
11
A pozitív tartalmú megjelenések fő témakörei
Infrastrukturális, orvostechnológiai fejlesztések (Tömbkórház Projekt fejlesztései, új laparoszkópos torony, új ultrahang készülékek) Munkatársaink kiemelkedő szakmai sikerei (pl. dr. Ágoston Sándor Magyar Orvosi Kamra „Kiváló orvos-díja) Adományátadások (pl. LEGO, Electrolux) Köszönőlevelek osztályaink, dolgozóink részére Rendezvényeink (Szív Világnapja, Semmelweis Nap, Ápolók Napja) Tájékoztatás csak regionális szinten, országos média csak az M1 csatorna tanúsít érdeklődést.
12
A negatív tartalmú megjelenések fő témakörei
- A fejlesztésekkel kapcsolatos, jellemzően politikai színezetű méltatlankodások. (pl. bunkerbontás, - Panaszlevelek (nagyrészt a nem megfelelő orvos-beteg kommunikáció miatt, de teljesen alaptalan panaszok is előfordulnak pl. Gönczi József). - Az országos média a negatív tartalmú hírek iránt lényegesen nagyobb érdeklődést tanúsít.
13
Pozitív hangvételű cikkek, visszajelzések Infrastrukturális, orvostechnológiai fejlesztések
14
Kiemelkedő szakmai sikerek
15
Adományátadások
16
Rendezvényeink
17
Köszönőlevelek
18
Negatív hangvételű cikkek, visszajelzések
24
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.