Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGabi Emília Kiss Megváltozta több, mint 7 éve
1
CAF URBOS 3/9 TÍPUSÚ VILLAMOS ÜTKÖZÉS VIZSGÁLATA
Közlekedésbiztonsági Szervezet Szakmai nap november 25. Kapocsi József KBSZ balesetvizsgáló
2
BEJELENTÉS 2015. november 9-én 16 óra 23 perckor a Hengermalom úton a próbajáraton lévő pályaszámú CAF Urbos 3/9 típusú villamos, hátulról nekiütközött az előtte álló 1-es jelzésű villamosnak. Az eset következtében személyi sérülés nem történt, az érintett járművek kis mértékben megrongálódtak. (Kép: langlovagok.hu)
3
A HELYSZÍNEN TAPASZTALTAK
a villamoson az esemény bekövetkezésekor a járművezető, a próbafutás vezető (MEO) és a CAF két tesztmérnöke tartózkodott a CAF képviselőinek a számítógépe csatlakoztatva volt a jármű vezérlő rendszerhez a járművezetőt a próbák időtartamára a BKV Zrt. szerződéses munkaviszonnyal foglalkoztatja a (MEO) a próbafutások során a BKK- t képviseli a jelentkező hibákat rögzíti a CAF tesztmérnökei a próbafutás alatt felügyelik a járművet az esemény helyszínén a pálya az időjárási viszonyok miatt csúszós volt a megállás helye előtt a homokszóró berendezés működésének nyomai voltak láthatóak
4
A HELYSZÍNEN TAPASZTALTAK
a baleset bekövetkezésének helye előtt, sínkondicionáló berendezés működött Kondicionáló anyag kijutatása
5
AZ ESEMÉNY LEFOLYÁSA adatrögzítő
6
AZ ESEMÉNY LEFOLYÁSA a járművezető ténykedése az ütközés előtt
Fékadatok az M3 egység forgóvázában
7
AZ ESEMÉNY LEFOLYÁSA a járművezető ténykedése:
8 mp - 31 m fékezés megkezdése -9% manipulátor állással 7 mp - 27 m fékezés fokozása -68% manipulátor állásig 6 mp - 25 m eközben a jármű csúszása kezdődik 4 mp - 13 m kivezérelt fékezés fokozása -100% manipulátor állásig a járművezető – tapasztalva a gyenge fékhatást – a külön „sínfék” nyomógombbal megkísérelte a sínféket letenni, de eredménytelenül 1,3 mp -3,3 m vészfékezés kivezérlése a manipulátorral 11,7 km/h-nál 0,8 mp -1,8 m vészgomb (pótvészfék) használata 11,1 km/h-nál 0 mp - 0 m ütközés
8
PRÓBA A HUNGÁRIA KOCSISZÍNBEN
a próbára november 12-én került sor, azon részt vettek a BKV, a BKK, a CAF és a KBSZ képviselői a jármű álló helyzetében a sínfékek ellenőrzésre kerültek sor, nyomógomb, pótvészfék ütőgomb működtetésével, a C1 vezetőfülkéből egyik sínfék sem működött, a C2 vezető fülkéből működtetve a C1 forgóváz kivételével a sínfékek működtek a sínfékek ellenőrzése a mozgó próba során nyomógombbal, menetvezérlő kar vészfék pozícióba történő állításával és pótvészfék leütéssel történt, az állópróbához hasonlóan a C1 vezető fülkéből egyik sínfék sem működött, a C2 vezető fülkéből a C1 forgóváz kivételével a sínfékek működtek a C1 modulban R1 kismegszakító kikapcsolt állapotban volt a vezetői monitoron szöveges üzenetként az állomás felületre kapcsolva „C” kategóriás hibaként jelent meg az R1 erősáramú kismegszakító nyitva üzenet
9
A SÍNFÉK ELVI MŰKÖDÉSE sínfék működtetése a C1 vezetőállásból, ha a C1 sínfék kismegszakító leoldott állapotban van sínfék működtetése a C2 vezetőállásból, ha a C1 sínfék kismegszakító leoldott állapotban van
10
PRÓBA A SZÁVA KOCSISZÍNBEN
a próbára november 12-én került sor a KBSZ kérésére a CAF Urbos 3/5 típusú 2210 psz. villamoson a sínfék működési próba lett végezve a próba során a sínfék működése hasonló volt a kismegszakító kikapcsolásával mint a balesetet szenvedett típusnál az események után november 14-én az NKH ideiglenesen leállította ezen villamosok tartampróbáját
11
INTÉZKEDÉSEK az NKH a gyártót kötelezte, hogy dolgozzon ki olyan módosítást amellyel ezek a hibák ki küszöbölhetőek a CAF Urbos 3/5 típusú járműveken softver módosítást hajtottak végre a baleset vizsgálata a KBSZ részéről folyamatban van
12
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.