Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Javaslat a MÁV Csoport ruhaellátásának hatékonyságnövelésére

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Javaslat a MÁV Csoport ruhaellátásának hatékonyságnövelésére"— Előadás másolata:

1 Javaslat a MÁV Csoport ruhaellátásának hatékonyságnövelésére
Készítette: Molnár Péter NYRR vezető

2 A ruhaellátás hatékonyságának növelését célzó intézkedések kiváltó okai, lehetséges megoldásai
Kiváltó okok: A kiszállításon alapuló, névre szóló csomagorientált ruhaellátás folyamata kizárólag a raktárba történő beszállításig, illetve a kiszállításra történő előkészítésig került egzakt módon definiálásra, az elszámolást (kiadást) követő folyamatlépésekre (kiszállítás, átadás-átvétel, reklamációkezelés) nincs egységes, minden a - ruhaellátásban érintett - szereplő számára érvényes központi szabályozó. A ruhára jogosult szervezetek nagyban eltérő munkarendje, munkakörülménye, földrajzi-, telephelyen belüli fizikai elhelyezkedése, és nem utolsó sorban ruha átvételi hajlandósága a fent említett központi szabályozó hiányában mind-mind folyamatos „improvizációra” kényszerítik a raktárakat. A jelenlegi ruhaellátást biztosító 6 raktár (Szombathely, Dombóvár, Istvántelek, Szolnok, Szeged, Debrecen) szinte kizárólag helyben nyújt(hat) lehetőséget a személyes átvételre, minden egyéb - az ellátási területéhez tartozó - szervezet munkavállalóját gépjárművel történő kiszállítás útján lehetséges elérni. Az eljutási idő (tényleges átvétel a munkavállaló által) valamint a reklamációkezelés folyamata a fentiek miatt lassabb. Megoldási javaslatok: Elsődleges cél a ruhaellátásra jogosult szervezetek telephelyeihez történő fizikai közeledés, a folyamatos-, vagy konkrét időpontokra meghirdetett, segítő szándékú jelenlét biztosítása, áthidalva ezzel a raktáraink elhelyezkedéséből fakadó földrajzi távolságokat, valamint a folyamatokban esetlegesen előforduló lassító, akadályozó tényezőket. Meglévő és új alternatívák felkínálása, biztosítása, hogy a szervezeti egységek maguk választhassák meg a számukra megfelelő átadás-átvételi módot. Készítette: Molnár Péter NYRR vezető

3 Ruhaellátás 2016. évben (jelenlegi működés)
Záhony Ruhaellátás évben (jelenlegi működés) Sátoraljaújhely Szerencs Eperjeske Balassagyarmat Nyíregyháza Mátészalka Hegyeshalom Füzesabony Győr Hatvan Komárom Celldömölk Celldömölk Püspökladány Celldömölk Ferencváros Szolnok Székesfehérvár Veszprém Vésztő Tapolca Dunaújváros Kecskemét Zalaegerszeg Zalaegerszeg Békéscsaba Szentes Nagykanizsa Mezőhegyes Mezőhegyes Raktárbázis Dombóvár Kiskunhalas Kaposvár Bátaszék Ruha raktár Pécs Ruhaügyintéző Próbakollekció

4 Humánerőforrás allokáció (raktározás - ruhaügyintézés)
A ruhaellátás alapvető és - tevékenységeiket tekintve - összefüggő szereplői: a ruha raktárak valamint a ruhaügyintézők, ezért től újra egy szervezetben látják el a feladataikat. Az ügyintézői-, és a raktározási feladatokat egyaránt - de jellemzően időben eltérő - bizonyos ciklikusság jellemzi, ami lehetőséget adhat a két tevékenység humánerőforrásainak állandó vagy időszakos allokációjára. A raktárak valamint a ruhaellátási előadók jelenlegi munkavégzési telephelyeit összehasonlítva kijelenthető, hogy néhány kivételtől eltekintve a tevékenységek egymás mellé helyezése fizikailag is megvalósítható. A fizikailag nem integrálható munkavállalók is az új ellátási lánc fontos szereplői lesznek (átadópontok). A februártól szakaszosan bevezetésre kerülő SAP - ruhanyilvántartó - előtét rendszer („PKR”) kapcsán a ruhaügyintézői feladatok fokozatosan egyszerűsödni fognak, így az ott felszabaduló szabad kapacitás a ruha kiosztási folyamat hatékonyságának növelésére tökéletesen alkalmas. Készítette: Molnár Péter NYRR vezető

5 Átadópontok kialakítása rendelkezésre álló humánerőforrással
Olyan nagyobb csomópontok munkavállalói számára nyújt állandó, rugalmas átvételi lehetőséget, amelyek földrajzilag távol(abb) esnek a raktáraktól. Vasútállomások épületében (állomási levelező helyiségek), illetve ezek közvetlen szomszédságában elhelyezkedő MÁV SZK Zrt. raktári ingatlanokban biztosít átvételi-, illetve reklamáció esetén leadási lehetőséget az előre kiértesített munkavállalók részére. Tervezett átadópontok: Nagykanizsa - állomási levelező (H-P: 07:00-14:00 ) Pécs - SZK raktárépület (H-P: 08:00-14:00) Celldömölk - SZK raktárépület (H-P: 08:00-14:00) Zalaegerszeg - SZK raktárépület (H,P: 08:00-14:00) Tapolca - SZK raktárépület (H-P: 08:00-14:00) Komárom - SZK raktárépület (H-P: 08:00-14:00) Győr - állomási levelező (H-P: 08:00-14:00) Székesfehérvár - SZK raktárépület (H-P: 07:00-14:00) Hegyeshalom - állomás épület (H,K,P: 07:00-14:00) Kecskemét - SZK raktárépület (K,P: 07:00-14:00) Békéscsaba - SZK raktárépület (H-Sz-P: 08:00-14:00) Istvántelek - korábbi szertárfőnökségi épület (Sz: 07:00-14:00) ??? Keleti pu. - korábbi SZK ruha raktárépület (K,Cs: 07:00-14:00) Nyugati pu. - megfelelő ingatlan keresése folyamatban Hatvan - állomási levelező (K,P: 06:30-14:50) Balassagyarmat - SZK raktárépület (H,Sz,P: 09:00-13:00) Miskolc-Tiszai - állomási levelező (H,Sz,P: 08:00-14:00) Záhony - SZK raktárépület (H-P: 07:00-14:00) Nyíregyháza - megfelelő állomási ingatlan keresése folyamatban (H-P: 07:00-14:00) Készítette: Molnár Péter NYRR vezető

6 Ruha átadás-átvételi technikák újragondolása, kombinált alkalmazása
A megelőző időszak osztási tapasztalatai alapján megállapítást nyert, hogy a MÁV Csoport egyes ruhára jogosult munkavállalóit, szervezeteit, illetve telephelyeit nem lehetséges, de nem is szabad azonos módon kezelni kiszállítási és átadás-átvételi szempontból. A szervezetek telephelyeinek - a ruha raktárakhoz viszonyított - földrajzi elhelyezkedését, jellemző munkarendjét, létszámának nagyságát tekintve az alábbi technikák egyedi, de akár kombinált alkalmazását javasoljuk. Átadás-átvétel állandó rendelkezésre állással - fix helyszíneken és fix nyitvatartási időkkel: Ruha raktárban (raktári nyitvatartási időben) Átadópontokon (meghirdetett állandó nyitva tartás szerint) 2. Átadás-átvétel helyszínre történő kiszállítással: Raktári kitelepüléssel történő átadás-átvétel – oktatások (5 munkanappal előtte egyeztetett időpontokban) Csomagjárattal történő kiszállítás (tárgyhó 24-étől követő hó 05-éig naponta, köztes időszakban H,Sz,P) Raktári direkt járattal történő kiszállítás (szolgálati helyekkel történt előzetes egyeztetések alapján) FONTOS: az egyes módszereket választási lehetőségként ajánljuk, annak érdekében, hogy minden esetben a legoptimálisabb megoldást alkalmazhassuk, mind a raktárak, mind a ruhára jogosult munkavállalók és szervezeteik szempontjából. Készítette: Molnár Péter NYRR vezető

7 Átadás-átvételi technikák meghatározása I.
Ruha raktárban történő átadás-átvétel: Jellemzően a MÁV Start JBI azon nagy létszámú műhelyei részére (de általánosságban bárkinek) nyújt megoldást, ahol a ruha raktár és a műhely azonos telephelyen, fizikailag egymás mellett helyezkedik el. A ruhacsomagok összeállításra kerülnek, ez alapján a raktár hivatalos értesítőt küld a műhely illetékes vezetője részére. Az értesítő tartalmazza azon munkavállalók nevét és törzsszámát, aki érintett az átvételben. Átadóponton történő átadás-átvétel: Olyan nagyobb csomópontok munkavállalói, de legfőképpen az ott dolgozó „utazó” személyzet (jegyvizsgálók, mozdonyvezetők) számára nyújt állandó, rugalmas átvételi lehetőséget, amelyek földrajzilag távol(abb) esnek a ruha raktáraktól. Készítette: Molnár Péter NYRR vezető

8 Átadás-átvételi technikák meghatározása II.
Raktári kitelepüléssel történő átadás-átvétel (időszakos oktatások alkalmával): Koncentráltan nagy létszámú, ruha raktáraktól földrajzilag vagy fizikailag távol(abb) eső szolgálati helyek gyors és hatékony ellátását biztosítja. Szakértő raktárosi jelenlét miatt az esetleges reklamációkezelés is rugalmasabb. Csomagjárattal történő kiszállítás Jelenleg is hatékonyan működik egyes szervezetek vonatkozásában. Célja a kis létszámú (max. 20 fő) szolgálati helyek kisebb volumenű ruhacsomagjainak kiszállítása és átadása. A csomagjáratok időkapus működési elve miatt szükség van ezen csoportok esetében átvételre kijelölt munkavállalóra, hiszen a járatok menetrendje nem teszi lehetővé a munkavállalók egyéni felkutatását. A kijelölt munkavállaló feladata a csomagok „csoportos” átvétele, azok átadása a közvetlen kollégák részére, valamint az átvétel tényét bizonyító iratok ruha raktárba történő visszajuttatása. Készítette: Molnár Péter NYRR vezető

9 Átadás-átvételi technikák meghatározása III.
Raktári direkt járattal történő kiszállítás Új elemként kerülne bevezetésre. Nagyobb beszállítási mennyiségek esetén az átadópontok, illetve a szolgálati helyek tehermentesítésére szolgál, javítva ezzel is a ruhaellátás megítélését. A raktár által megtervezett időpontok és járat útvonalak a beszállított ruhák költségviselők szerinti megoszlása alapján kerülnek meghatározásra. Az útvonalak részben (vagy teljesen) eltér(het)nek az állandó csomagjáratok útvonalától. A szállítási napokról és az időkapukról a raktár 5 munkanappal korábban tájékoztatja az érintett szolgálati helyeket, mellékelve az átvételben érintett munkavállalók nevét és törzsszámát. Lényegi különbség a csomagjáratos kiszállításhoz képest, hogy a rendelkezésre álló időkapu (a szolgálati helyen töltött idő) az 5-10 perccel szemben 1-2 óra is lehet, amely idő alatt a raktár képviselője rendelkezésre áll. Készítette: Molnár Péter NYRR vezető

10 Ruhaellátás 2017. évben (tervezett működés)
Záhony Ruhaellátás évben (tervezett működés) Sátoraljaújhely Szerencs Eperjeske Balassagyarmat Nyíregyháza Mátészalka Hegyeshalom Füzesabony Győr Hatvan Komárom Nyugati pu. Jászkisér Keleti pu. Püspökladány Celldömölk Ferencváros Szolnok Székesfehérvár Veszprém Vésztő Dunaújváros Kecskemét Zalaegerszeg Zalaegerszeg Tapolca Békéscsaba Szentes Nagykanizsa Mezőhegyes Mezőhegyes Dombóvár Kiskunhalas Kaposvár Bátaszék Ruha raktár Pécs Ruhaügyintéző Próbakollekció Átadópont


Letölteni ppt "Javaslat a MÁV Csoport ruhaellátásának hatékonyságnövelésére"

Hasonló előadás


Google Hirdetések