Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gyakorlati életre nevelés a Debreceni Gönczy Pál Általános Iskolában

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gyakorlati életre nevelés a Debreceni Gönczy Pál Általános Iskolában"— Előadás másolata:

1 Gyakorlati életre nevelés a Debreceni Gönczy Pál Általános Iskolában
Technikatanárok XIX. Országos Konferenciája Budapest, november 7-8.

2 2013/2014. tanév Oktatáskutató Fejlesztő Intézet „XXI
2013/2014. tanév Oktatáskutató Fejlesztő Intézet „XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS (FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ) II. SZAKASZ TÁMOP / Iskolák kutató-fejlesztő tevékenysége nevelési- oktatási programok fejlesztésében Intézményi csoport: 6 fő pedagógus és két tanulócsoport az 1. és 5. évfolyamon Feladat: négy, 36 órás modulsor fejlesztése, elvárás: a storyline (kerettörténet) módszer alkalmazásával. Így kezdődött

3 Épüljön az erősségeinkre
Épüljön az erősségeinkre. Szolgálja a helyi tantervünk eredményességét, és a pedagógiai program nevelési céljainak megvalósítását. Mások számára adaptálható legyen. TÉMAVÁLASZTÁSUNK

4 ALKOTÁS – MUNKA – TANULÁS
1-4. évfolyam – KÉZMŰVES TECHNIKA 5-8. évfolyam – MEZŐGAZDASÁGI ISMERETEK Gyakorlatorientált természettudományos képzés, melynek pillérei: Mezőgazdaság Helytörténet, helyi gazdálkodás Pénzügyi kultúra Életvitel (alkotás, pályaorientáció) Óraszám: heti 2 óra tanóra, heti 1 óra tanórán kívüli(egyéb) foglalkozás – GYEN havonta egy délután SAJÁTOSSÁGAINK

5 A tervezési folyamat szintjei:
Központi tantervek NAT 2012 –nevelési célok Helyi tanterv (KT+intézményi sajátosságok) A tanulók, pedagógusok érdeklődése, szándékai – igények megjelenítése új elem a tervezési folyamatban

6 A foglalkozások felépítése
Bevezető, ráhangoló meseszövés 15-20 perc Problémahelyzet, megoldások keresése, közben információk, ismeretek feldolgozása 45-60 perc Problémamegoldás: alkotó tevékenység (tervezési, kivitelezési, használatbavételi folyamat) 70-90 perc Levezetés, játék, beszélgetés, uzsonna, rendrakás 30 perc Összesen: 180 perc – A foglalkozások felépítése

7 A fészer titka 1. évfolyam Inasévek a pékműhelyben
Első napom a búbos kemence mellett- kenyércipó Pékinassá avattak - sós perec Édes élet a pékségben - mesealmás Mézesbábosnál Érkezés a mézesbáboshoz –puszedli Népi motívumok a mézeskalács készítésében- ütőfás mézeskalács Illatok a műhelyben- Cukorhabbal díszített mézeskalácsdíszek Fazekasnál Érkezés a fazekashoz- agyagkatica Edénykészítés- Óriás hurkaedény Játék az agyagból- Szélcsengő A fészer titka 1. évfolyam

8 A fészer titka 2. évfolyam Inasévek a takácsműhelyben Szíjjártónál
Szöszből szál Szálból szövet Játék a szálakkal Szíjjártónál Érkezés a szíjjártóhoz Ékszerkészítés bőrből Mit rejt a szütyő? Kalaposnál Éjszaka a pásztortűznél Érkezés a kalaposmesterhez A szelence titka A fészer titka 2. évfolyam

9 VARÁZS TANYA 5. osztály TÉMA TEVÉKENYSÉG Az elvarázsolt tanya
A tanya felfedezése, benépesítése A természet kincsestára Szüret, mustkészítés Tél szele… Gyertya, mécses készítés Hétköznapok és ünnepek Ünnepi kalácssütés Disznótorba hívnak Kolbásztöltés Fűben-fában orvosság Gyógynövények feldolgozása A mi kertünk Kerttervezés, veteményezés A növények segítséget kérnek Kertgondozás, madáritató A varázserő elnyerése Slambucfőzés VARÁZS TANYA 5. osztály

10 A hét kapu titka 6. osztály TÉMA TEVÉKENYSÉG Story – küldetés
Labirintus építés Lakóházak, otthonok Földből, fából épített házak Templomok (Szent-György) Templom épülettömegének megépítése Várak, védelmi építmények Várépítés - makettek Közlekedés, hidak Tésztahíd készítése Foglalkozások, mesterségek Perecsütés Iskolák, a Kollégium Kisbotos próba Élhető város, zöld környezet Merített papír készítés, közösségi terek tervezése Story – a küldetés teljesítés értékelése Medálkészítés zsugorka technikával A hét kapu titka 6. osztály

11 Eredmények Motiváltság szint változása –gyerekek, felnőttek
Szociális kompetenciák változása – együttműködés, együttérzés A pedagógus vezető szerepének változása Az időkeret nyújtotta lehetőségek – alkotás Személyre szabott pedagógiai tevékenység erősödése Egyéni tanulási célok, programok jelenléte Partnerekkel együttműködve, gazdag tevékenységrendszer megvalósítása – élménypedagógia, kerettantervi követelmények

12 Klebelsberg Intézményfenntartó Központ TÁMOP-3. 1. 4
Klebelsberg Intézményfenntartó Központ TÁMOP B-13/ Köznevelés az iskolában Módszertani Innováció Modul DÁTUM BEMUTATÓ FOGLALKOZÁS MŰHELY November 13. Fészer titka 2.b A storyline módszer a gyakorlatban December 09. Varázs tanya 5.b A „Z” generáció kihívásai Január 22. Fészer titka 2.a Február 20. Hét kapu 6.o Játékosítás az oktatásban Március 18. Fészer titka 1.a Április 28. Varázs tanya 5.a Hátránykompenzáció, tehetséggondozás Május 14. Fészer titka 1.b Tervezés, szervezés A Debreceni Gönczy Pál Általános Iskola Mentoráló Intézményi Programja 2014/2015

13 Köszönjük a megtisztelő figyelmet!
„Az ember eredendően jó, az ember érték, s mindenképpen szunnyad valamire tehetség benne.” Gönczy Pál Köszönjük a megtisztelő figyelmet! Fodorné Magyar Ágnes és Fodor László


Letölteni ppt "Gyakorlati életre nevelés a Debreceni Gönczy Pál Általános Iskolában"

Hasonló előadás


Google Hirdetések