Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAdél Kocsis Megváltozta több, mint 8 éve
1
Katasztrófaturizmus Avagy az emberi kíváncsiság határtalan
2
Tartalom: Katasztrófaturizmus bemutatása Az emberi kíváncsiság Kalandturizmus Katasztrófaturisták Katasztrófaturizmus helyszínei Utazási irodák Megdöbbentő úti célok 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 2
3
Bevezetés: a vizsgált csoport 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 3 legmagasabb iskolai végzettség 8 általános10 szakmunkásképző24 szakiskola34 érettségi2031 felsőfokú végzettség1617 egyéb11 létszám43fő57fő kor17-5718-56 Átlag életkor2124 férfiaknők
4
Mi is az a katasztrófaturizmus? 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 4 Új turisztikai alkategória A fogalom Kb. két évtizede létezik Nincsenek pontos források Fő motiváció a kíváncsiság „természeti csapások által „gerjesztett” be- és kiutazó turizmus” - PALANCSA ATTILA -
5
Katasztrófaturizmus kialakulása 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 5 Már a régmúltban is akadt kínálat és kereslet
6
Tudja-e, hogy mi az a katasztrófaturizmus? 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 6
7
Ön vett-e már részt, vagy venne-e részt katasztrófaturizmusban, ha lehetősége adódna? 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 7
8
Az emberi kíváncsiság 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 8 -Kíváncsiság -Ismeretlen -Veszély
9
Mit tesz, ha egy balesetet vagy egy szokatlan eseményt lát az utcán? 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 9
10
Ha valamilyen katasztrófáról értesül, megnézi-e a híradóban/ újságban/ interneten, utána érdeklődik-e? 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 10
11
Előfordult-e már Önnel, hogy kíváncsiskodók pletykáinak áldozatául esett? 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 11
12
Az emberi kíváncsiság 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 12 -Kíváncsiság -Ismeretlen -Veszély
13
Kalandturizmus 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 13 66% szeretné kipróbálni!
14
Ön szerint összekapcsolható-e a kalandturizmus és a katasztrófaturizmus? 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 14
15
Feltétlenül rossz ember az, aki fura dolgokat csinál? 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 15 A megkérdezettek 22% -a ELÍTÉLI a katasztrófaturistákat!
16
Katasztrófaturisták jellemzői 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 16
17
Katasztrófaturisták és katasztrófatúrázók 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 17
18
Budapest 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 18 amstetteni rémház
19
Katasztrófaturisták igényei: Étel Folyadék Szállás Helyszín viszonylag jó megközelíthetősége Menekülési lehetőség Védő felszerelés 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 19
20
A katasztrófaturizmus helyszínei 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 20 Természeti katasztrófák Háborús övezetek Vulkánok Atomkatasztrófák
21
Az alábbiak közül melyek a leglátogatottabb helyszínei a katasztrófaturizmusnak? 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 21
22
Csernobil „új sztárhelyszín” 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 22 1986. április 26. 4-es reaktor felrobbant Radioaktív szennyezés a levegőbe került
23
Roncstemető Csernobilban 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 23
24
2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 24 Japán
25
2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 25 Ön szerint jelen van-e a katasztrófaturizmus Magyaroszágon?
26
Magyarország 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 26 2010. október 4. Magyar Alumínium Termelő és Kereskedelmi Zrt. Ajka melletti tározójának a gátja átszakadt Maró hatású mérgező vörös iszap
27
Utazási irodák külföldön 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 27 Katasztrófaturizmusra szakosodtak Külön buszos utakat szerveznek számos katasztrófa sújtotta helyekre Chernobyl Day Trip „Az utazás költsége 160 amerikai dollár. Ha Geiger-Müller-csövet is szeretnél, az külön 10 dollár a túra idejére. A csernobili kirándulás mellett ajánljuk még a rakétakilövő-állomásos túránkat, AK-47-es lövészetet, kocsmázást és night clubokat, vagy látogatást a környező városokba” „Az utazás költsége 160 amerikai dollár. Ha Geiger-Müller-csövet is szeretnél, az külön 10 dollár a túra idejére. A csernobili kirándulás mellett ajánljuk még a rakétakilövő-állomásos túránkat, AK-47-es lövészetet, kocsmázást és night clubokat, vagy látogatást a környező városokba”
28
2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 28 Utazási irodák itthon Kimondottan erre szakosodott utazási irodák nincsenek, de egyes utazási irodák lehetővé teszik az egyéni utazások megszervezését
29
Megdöbbentő úti célok, érdekességek Haláltáborok Terrortámadások helyszínei Roncstemetők Háborús övezetek „Gyilkosságtúrák” 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 29
30
„Gyilkosságtúra” (Liquidatietoer) Van Aemstel Produkties utazási iroda Alig lehet jegyet szerezni Kerékpáron 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 30
31
Összefoglalás Van-e jövője a katasztrófaturizmusnak? 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 31
32
Forrás megjelölés: Korunk (Fórum, Kultúra, Tudomány): VILÁGOK VÉGE, III. folyam, 2012 február: - PALANCSA ATTILA: Mi is az a katasztrófaturizmus? Saját közvélemény-kutatás http://vilagutazo.blog.hu/2010/04/22/biciklibarat_varosok_europaban http://www.origo.hu/utazas/20051107nepszeru.html www.hvg.hu www.index.hu www.blikk.hu 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 32
33
Köszönjük a figyelmet! Készítette: Szabó Barbara (IP3SX7) Pletser Hajnalka (B9ZS98) 2016. 11. 14. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 33
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.