Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAttila Bodnár Megváltozta több, mint 8 éve
1
TANTUdSZ Tanulj, tanítsd, tudd! Ifjúsági Egészségnevelési Program Projektvezető: Prof. Dr. Falus András egyetemi tanár, PhD, med.habil., DSc a Magyar Tudományos Akadémia és az Európai Akadémia rendes tagja az EDUVITAL társalapítója Semmelweis Egyetem, Általános Orvosi Kar, Genetikai, Sejt- és Immunbiológiai Intézet
2
Az EDUVITAL-ról…
3
Küldetés nyilatkozat A magyar társadalom jelenlegi egészségi állapota és távlati kilátásai minden felelősen gondolkodó számára kötelező feladatokat jelölnek ki. Ezért mi, pedagógusok, orvosok, biológusok, pszichológusok, szociológusok, bioetikusok és egészségpolitikai szakemberek életre hívtuk az EDUVITAL Nonprofit Egészségnevelési Társaságot. 2012. február www.eduvital.net
4
Primer célcsoportok EÜ. SZAKEMBEREK védőnők házi/gyerek/orvosok szociális munkások PEDAGÓGUSOK biológia-egészségtan, osztályfőnök tanárok, tanítók nevelési tanácsadók LELKÉSZEK KISEBBSÉGI SZERVEZETEK szociális munkások ÚJSÁGÍRÓK FIATAL TÁRSADALOM FELSŐOKTATÁS Pedagógus-és egészségügyi szakemberképzés
5
TANTUdSZ koncepció…
6
Felelősség- vállalási modell, gondoskodás a kisebbek irányában egészségtudatosság, rizikómagatartás prevenciós programok az ismeretátadás újító módszertana KORTÁRS OKTATÁS
7
Célok… 5. értékes és társadalmilag hasznos közösségi munka a középiskolásoknak 1. innovatív, hatékony, szerethető és befogadható egészségformáló ismeretek, oktatási programok 2. fiatalok felelősségvállalásának növelése 3. élő párbeszéd és együttműködés az egészségügyi és a pedagógusképző felsőoktatási intézmények között 4. valódi területi gyakorlat biztosítása
8
Közvetlen előzmény…
9
MTA Szakmódszertani Pályázat 2015.
10
Pályázati időszakban megvalósított lépések 1.Szakértői csapat létrehozása (EDUVITAL; SE ETK; ELTE TÓK, Lovassy László Gimnázium, egészségfejlesztő koordinátorok) 2. Vonatkozó szakirodalom feltárása, általános helyzetkép a fiatalok egészségi állapotáról 3. Tudományos felmérés középiskolások körében (N=898) 4. Lehetséges szakmai együttműködések társulások feltérképezése 5. TANTUdSZ program analízise
11
TANTUdSZ program analízise erősségek- lehetőségek; gyengeségek- veszélyek dimenziók mentén. ifjúsági védőnőkkel, ifjúsági egészneveléssel foglalkozó szakemberek; felsőoktatási (SE ETK; ELTE TÓK) hallgatókkal. Oktatási szintenkénti elemzés: Szakmai kerekasztal- beszélgetések:
12
Pályázati időszakban megvalósított lépések 6. TANTUdSZ program során alkalmazható egészségnevelési témák feltérképezése 7. TANTUdSZ program szakmai módszertani lehetőségeinek feltérképezése
13
Könyvfejezet Feith HJ; Melicher D; Falus A. Utószó helyett a TANTUdSZ programról. in: Sokszínű egészségtudatosság. Értsd, csináld, szeresd! (szerk.: Falus András) SpringMed Kiadó, Budapest, 2015. pp. 291-299. Írásos összefoglalók… Tudományos közlemény Feith HJ; Melicher D; Máthé G; Gradvohl E; Füzi R; Darvay S; Hajdú Zs; Nagyné Horváth E; Soósné Kiss Zs; Bihariné Krekó I; Földvári-Nagy Lászlóné Lenti K; Molnár E; Szalainé Tóth T; Urbán V; Kassay A; Falus A. (2016) Tapasztalatok és motiváltság: magyar középiskolások véleménye az egészségvédő programokról Orvosi Hetilap 157 (2): 65–69. Zárótanulmány (158 oldal) Szerzők: Bihariné Dr. Krekó Ilona, Dr. Darvay Sarolta, Dr. Falus András, Dr. Feith Helga Judit, Földvári-Nagy Lászlóné Dr. Lenti Katalin, Máthé Gábor, Dr. Füzi Rita, Dr. Gradvohl Edina, Melicher Dóra, Nagyné Horváth Emília, Soósné Dr. Kiss Zsuzsanna, Dr. Szalainé Tóth Tünde Budapest, 2016. január 26.
14
MTA Pályázati elbírálás 2016.
15
Pályázati célok, zsűri prioritások Szakmódszertani KUTATÁS, de GYAKORLATIAS megoldások KUTATÓK ÉS GYAKORLÓ PEDAGÓGUSOK KÖZÖS MUNKÁJA
16
Pályázati célok, zsűri prioritások Szakmódszertani KUTATÁS, de GYAKORLATIAS megoldások. Minél szélesebb tematikai/tantárgyi megoszlás. Életkori csoportokat minél jobban lefedje a pályázat. Fókuszáljon speciális igényű csoportokra, valósuljon meg a társadalmi felzárkózás oktatási támogatása is. KUTATÓK ÉS GYAKORLÓ PEDAGÓGUSOK KÖZÖS MUNKÁJA
17
Elbírálás két kulcsszempontja 1.A pályázat a hazai közoktatás égető gondjait igyekszik orvosolni, nagy a társadalmi hasznossága. 2.A pályázat az MTA tudományos köztestületében elfogadott kritériumoknak megfelelően elősegíti tudományos kutatócsoportok létrehozását vagy tovább fejlődését. Támogatja a hazai eredmények nemzetközi megismertetését.
18
Forrás: MTA Szakmódszertani pályázat eredményhirdetés 2016. június 24.
19
MTA Szakmódszertani Pályázat - nyertesek - A 11 tagú Szakmódszertani Programtanács (vezetője: Patkós András akadémikus) 75 pályázatot értékelt. 19 kutatócsoport nyert, összesen 299 tag, ebből 120 gyakorló pedagógus
20
TANTUdSZ Program 2016-2020 4 év, 17 tag, 58 MFt
21
TANTUdSZ pályázat erőssége és megerősítése Megerősítendő: 1.Nemzetközi és hazai tudományos szakirodalmi környezetbe illesztés. 2.Fiatal és tanári közreműködők tudományos perspektíváinak kidolgozása. 3.Pszichológus együttműködőt feltételező aspektusok részletes kimunkálása. Erősség: „Az egészség-érték szemlélet közvetítését, az egészséges életre nevelést és egészségfejlesztési tevékenység meghonosítását célozza a KORTÁRSOKTATÁS eszközeivel a közoktatás minden szférájában.”
22
TANTUdSZ Program prioritások
23
Projektlépések madártávlatból…
24
Pályázati időszakban megvalósítandó stratégiai lépések évenkénti bontásban I. év módszertani alapfeltételek biztosításának éve II. év: a minta-TANTUdSZ programok kipróbálásának éve III. év: TANTUdSZ módszertan véglegesítésének éve IV. év: a módszertani anyagok publikálásának, nemzetközi konferenciaszervezés éve
25
I. év (2016.09.01-2017.08.31.) I.ÉV (2016-2017) 2016. 09.01 2016. 10.01 2016. 11.01 2016. 12.01 2017. 01.01 2017. 02.01 2017. 03.01 2017. 04.01 2017. 05.01 2017. 06.01 2017. 07.01 2017. 08.01 I/1. Szakirodalomkutatás Darvay Sarolta, Füzi Rita, Soósné Kiss Zsuzsanna, Lukács Ágnes I/2. Oktatási anyagok (tankönyvek és online szakmai anyagok) felülvizsgálata Nagyné Horváth Emília, Szalainé Tóth Tünde, Bihariné Krekó Ilona, Falus András, oktatási szakértők I/3. Partnerekkel való együttműködés logisztikájának kialakítása Falus András, Feith Helga Judit, Melicher Dóra I/4. Pályamunka kiírásának megtervezése Falus András, Feith Helga Judit, Melicher Dóra I/5. Honlap szerkesztés és karbantartásFalus András, Feith Helga Judit, Melicher Dóra I/6. Felsőoktatási kurzusok engedélyeztetése Darvay S., Falus A., Feith HJ., Melicher D. I/7. Felsőoktatási kurzusok tananyag előkész.Darvay Sarolta, Feith Helga Judit I/8. Pályamunka kiírása Falus András, Feith Helga Judit, Melicher Dóra I/9. Felsőoktatási szint képzők képzésének beindítása 1. sz. Darvay Sarolta, Feith Helga Judit, Bihariné Krekó Ilona, Soósné Kiss Zsuzsanna I/10. Középiskolai és kisiskolás/óvodai szint előkész. Nagyné H. Emília, Szalainé T. Tünde, Bihariné Krekó Ilona, Füzi Rita, oktatási szakértők I/11. Konferencia szekció és workshop szervezés Lukács Ágnes, Feith Helga Judit I/12. Tudományos publikáció(k) –I/ 1.; I/2.Darvay Sarolta és Soósné Kiss Zsuzsanna I/13. Minőségbiztosítási rendszer kidolgozásaFeith Helga Judit, Lukács Ágnes I/14. Tanulmányi versenyek előkészítése Falus András, Melicher Dóra, Nagyné Horváth Emília, Szalainé Tóth Tünde I/15. Pályamunkák eredményhirdetése, konferencia Falus András, Feith Helga, Melicher Dóra I/16. Külföldi kapcsolatfelvétel Falus András, Feith Helga Judit, Melicher Dóra I/17. Beszámoló I.Falus András, Feith Helga
26
Zsűri mottó: „Varga Tamás módszere ott, akkor és addig volt sikeres, amíg a tanárok hittel alkalmazták.” (Mérő László egyetemi tanár)
27
TANTUdSZ Tanulj, tanítsd, tudd! Ifjúsági Egészségnevelési Program www.eduvital.net
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.