Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Technikai Találmányok BEMUTATÓ ALCÍMEBEMUTATÓ ALCÍME.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Technikai Találmányok BEMUTATÓ ALCÍMEBEMUTATÓ ALCÍME."— Előadás másolata:

1

2 Technikai Találmányok BEMUTATÓ ALCÍMEBEMUTATÓ ALCÍME

3 Tartalom James Watt: Gőzgép Robert Fulton: Gőzhajó George Stephenson: Gőzmozdony Samuel F. B. Morse: Távíró A. Graham Bell: Telefon Thomas A. Edison: Izzó Nikolaus A. Otto: Otto-motor Rudolf Diesel: Diesel motor Ferdinand von Zeppelin: Léghajó Galamb József: Ford T- Modell

4 James Watt : A kondenzátoros gőzgép James Watt (1736. január 19. – 1819. augusztus 25.) skót feltaláló és mérnök, aki a gőzgép fejlesztésével lényegesen hozzájárult az ipari forradalomhoz. A közhittel ellentétben Watt nem találta fel a gőzgépet. Watt születésekor Thomas Newcomen gőzgépei már Anglia-szerte üzemeltek. Watt találmánya egy új, fontos részegység, a gőzlecsapató (kondenzátor) volt, amellyel a gép hatásfokát, gazdaságosságát növelte meg jelentősen.

5 A gőzgép működés közben:

6 Robert Fulton: Gőzhajó Robert Fulton (Little Britain, Pennsylvania, 1765. november 14. – New York, 1815. február 24.) amerikai feltaláló, a gőzhajó megalkotója. Az első használható lapátkerekes gőzhajó, a Clermont hossza 45,7 méter, az egyhengeres gőzgép teljesítménye 20 lóerő volt, két lapátkereket hajtott.

7 George Stepheson : Gőzmozdony George Stephenson (Wylam, 1781. június 9. – Derbyshire, 1848. augusztus 12.) angol mérnök, a gőzmozdonyos vontatás tökéletesítője. Az első magyarországi gőzmozdony:

8 Richard Trevithick (1804), Timothy Hackworth (1808), John Blenkinsop (1812), William Hedley (1813), George Stephenson (1814). Az ipar végül a Stephenson által épített mozdonyok mellett döntött. A gőzmozdony feltalálói: Jelmagyarázat: 1.: lengőív, 2.: ellenforgattyú, 3.: tolattyúvonórúd, 4.: elősietési összekötőrúd, 5.: keresztfej, 6.: tolattyú, 7.: gőzhenger, 8.: kormányvonórúd Gőzmozdony gépezete Heusinger-Walschaert rendszerű vezérművel, működés közben.

9 Samuel F. B. Morse: Távíró A távíró célja az adattovábbítás nagy távolságra. A vezetékes távíró az első széles körben elterjedt, folyamatosan használható távírórendszer volt. Előtte a különböző mechanikus, optikai távírórendszerek drágák, nehezen használhatóak voltak, működésüket az időjárás, és a napszakok is befolyásolták. Samuel Morse (teljes nevén Samuel Finley Breese Morse) (Charlestown, 1791. április 27. – New York, 1872. április 2.) amerikai feltaláló.

10 A.Graham Bell: Telefon Alexander Graham Bell (Edinburgh, Skócia, 1847. március 3. – Baddeck, Új-Skócia, Kanada 1922. augusztus 2.) skót születésű amerikai fizikus, a telefon feltalálója (1876), a siketoktatási rendszer kidolgozója. Egyik alapító tagja, és második elnöke a National Geographic Society-nek. A telefon – magyarosított, mára már elavult nevén távbeszélő – olyan távközlő eszköz, mely beszédet továbbít elektromos jelek formájában.

11 Thomas A. Edison: Izzó „ A zseni egy százalék ihlet, kilencvenkilenc százalék verejték. ” /Thomas Alva Edison/ Thomas Alva Edison (1847. február 11. – 1931. október 18.) amerikai elektrotechnikus, üzletember, feltaláló; születésnapja Ronald Reagan, az Amerikai Egyesült Államok elnökének 1983-as deklarációja óta a Nemzeti Feltalálók Napja az USA-ban.

12 Az izzólámpa az egyik legrégebbi elektromos fényforrásunk. Fényét elektromos áram által felizzított volfrámszál adja, az izzószálat az üvegburában lévő semleges gáz vagy vákuum óvja meg a levegő oxidáló hatásától.

13 Nikolaus A. Otto: Otto-motor Az Otto-motor az első megvalósított négyütemű belsőégésű motor, amelyet Nikolaus August Otto készített 1876-ban. Világviszonylatban ez a belsőégésű motor terjedt el leginkább és üzemanyaga, a benzin miatt hívják sokkal inkább benzinmotornak. A motor működés közben: Fázisai: Az első ütem: a szívás A második ütem: a sűrítés A harmadik ütem: terjeszkedés A negyedik ütem: a kipufogás

14 Rudolf Diesel: Diesel motor A dízelmotor belső égésű motor, amelynek működési elvét a német Rudolf Diesel szabadalmaztatta 1893. február 23-án. Az Otto-motorhoz képest fő különbség, hogy a dízelnél a tüzelőanyag gyújtószikra segítsége nélkül, a legalább hússzoros kompresszió (légsűrítés) miatti felmelegedés hatására öngyulladással ég el és végez munkát a hengerben.

15 Ferdinand von Zeppelin: Léghajó A léghajó olyan légi jármű, amelynek sűrűsége kisebb, mint a környező levegőé, ezért energiafelhasználás nélkül képes lebegni. Nevezik kormányozható léghajónak is, megkülönböztetve a nem kormányozható léggömbtől. A kis sűrűséget hélium töltőgáz biztosítja. A hélium kémiai semlegessége, és kis sűrűsége miatt megfelel a léghajók számára. A hidrogénnel töltött Hindenburg léghajó katasztrófája

16 Galamb József: Ford T- Modell A Ford T-modell elnevezésű autót 1908 szeptemberétől 1927 októberéig gyártotta Henry Ford cége, a Ford Motor Company. Beceneve Bádog Böske (Tin Lizzy) volt. Ez az autó tette lehetővé a középosztálybeli amerikaiak számára az utazást, és ez számít ez első megfizethető autónak is, ami többek között a Frederick Winslow Taylor által feltalált futószalagnak volt köszönhető.


Letölteni ppt "Technikai Találmányok BEMUTATÓ ALCÍMEBEMUTATÓ ALCÍME."

Hasonló előadás


Google Hirdetések