Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

KGSZ Roadshow 2009 SVÉDORSZÁG. Svédországról dióhéjban Hivatalos elnevezés: Svéd Királyság Á llamforma:Alkotmányos monarchia Államfő:XVI Károly Gusztáv.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "KGSZ Roadshow 2009 SVÉDORSZÁG. Svédországról dióhéjban Hivatalos elnevezés: Svéd Királyság Á llamforma:Alkotmányos monarchia Államfő:XVI Károly Gusztáv."— Előadás másolata:

1 KGSZ Roadshow 2009 SVÉDORSZÁG

2 Svédországról dióhéjban Hivatalos elnevezés: Svéd Királyság Á llamforma:Alkotmányos monarchia Államfő:XVI Károly Gusztáv király Népesség: 9.3 millió Terület: 450,000 négyzetkilométer GDP/fő: SEK 342,500 (EUR 35,700) /2008/ Legnagyobb városok: Stockholm (főváros): 1,211,000 Göteborg: 495,000 Malmö: 248,000 pénznem svéd korona (1 SEK = 27,5 HUF)

3 Svéd makrogazdasági mutatók 20072008 GDP növekedése (%)2,6-0,2 GDP/fö (ezer EUR)36,335,7 Infláció (%)2,23,5 Munkanélküliség (%)6,16,2 Export (mrd EUR)123,3124,3 Import (mrd EUR)110,3113,2 FDI import (mrd EUR)16,127,7 FDI export (mrd EUR)27,6 Költségvetés egyenlege (GDP %)3,44,3

4 Svéd import 2008-ban Teljes svéd import Svéd import Magyarországról Forrás: www.scb.se; www.ksh.huwww.scb.sewww.ksh.hu

5 Svéd – magyar gazdasági kapcsolatok Svédország vezető ágazatai: Autóipar, környezetvédelem / clean tech, gépipar, élettudományok, pénzügyi szektor, fa- és papíripar, energetika Magyar export: 2008-ban 739 millió EUR (3,3%-os csökkenés) Főbb export termékeink: Telekommunikációs eszközök (mobiltelefon), háztartási gépek, jármüvek optikai, orvosi müszerek, számítógépek, szórakoztató elektronikai eszközök bútorok, gumi, alumínium, vas- és acéltermékek, fürdöszobai kerámia cikkek, élelmiszerek: hús, zöldségek, gyümölcsök (dinnye), magvak (napraforgó), méz Svéd vállalatok befektetései: több mint 1 mrd EUR, 12 ezer munkahely Electrolux, Ericsson, Astra Zeneca, IKEA, Swedwood, ABB, Atlas Copco, Volvo Trucks, Lindab, Skanska, SCA, Stora Enso, Tetra Pak, stb.

6 A svéd piacról Nyitott és tág piac – lehetőség Nagy a verseny - korlát Eredmény: minőség/ár érzékeny piac Előnyben részesítik a hosszú távú kapcsolatokat A gazdasági válság hatásai Fokozott árverseny, költségcsökkentési kényszer Piaci viszonyok átrendezödése, csödeljárások Felértékelödik a finanszirozási képesség Gyenge forint: árelöny, versenytársaink: CZ, PL

7 A svéd üzleti mentalitás Korrekt üzleti partnerek Nyugodtabbak és pontosabbak, mint a kontinensen Nem olyan „trükkösek”, mint Európában Üzleti tárgyalások átfutása valamivel lassúbb, de később „nyugodtan alhatunk” Figyelmes, udvarias, egyenes tárgyalópartnerek Rendszerint pontos fizetők Szeretik a dolgokat a helyükön tudni, nem igazán „változtató” típus Nem rohannak el az életük mellett Elismerés és elégedettség Kollektív döntés (majd zárják soraikat)

8 Üzleti rendezvényeink 2009-ben Szeptember - Magyar Borbemutató Stockholmban Október 8-10. - svéd üzleti delegáció Budapest-Kecskemét - ágazatok: jármüipar, környezetvédelem, mezögazdaság-agrotech, kb. 30-40 svéd üzletember (2008-as magyar delegáció follow-up-ja) November 10-13. – Jönköping, magyar stand az ELMIA Beszállítói Vásáron

9 a figyelmet Kozlovszky Zoltán külgazdasági szakdiplomata Hungarian Embassy Commercial Office Olofsgatan 10. SE-111 36 Stockholm Phone: +46-8-611 8940 Fax: +46-8-611 7645 E-mail: stockholm@itd.hustockholm@itd.hu Web: www.itd.huwww.itd.hu Köszönöm


Letölteni ppt "KGSZ Roadshow 2009 SVÉDORSZÁG. Svédországról dióhéjban Hivatalos elnevezés: Svéd Királyság Á llamforma:Alkotmányos monarchia Államfő:XVI Károly Gusztáv."

Hasonló előadás


Google Hirdetések