Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Járművillamosság-elektronika
Indító motorok Egyéb villamos gépek
2
Körmöspólusú generátor
3
Körmöspólusú generátor
4
Feszültség szabályzás elve
e1-e2 zár: Ig nő e1-e2 nyit: Ig csökken e2-e3 zár: nincs gerjesztés
6
Ui = k n
7
Indító generátor Nagy elektromosenergia‑igényre
14/42 voltos rendszerre is start/stop funkció gyorsítások támogatása gyors és zajmentes motorindítás a hajtásláncba teljesen integrált indító‑generátor a motorhoz szíjhajtáson keresztül kapcsolt indító‑generátor kidolgozása
8
Indító generátor állandómágneses gerjesztésű belső rotorú szinkrongép
kiegészítő, motoroldali kuplunggal kombinálva, motorfék‑üzemmódban a motorról lekapcsolva a fékezési energia jelentős hányada visszanyerhető Szakemberek a vázolt elrendezést "minimálhibrid„ néven említik
9
Indító generátor
10
Indító motorok Belsőégésű motor nem képes magától elindulni
Nagy nyomaték igény dugattyú súrlódás, kompresszióból fakadó ellenállás csapágysúrlódás T-től függő viszkozitás miatt
11
Otto motorok motor- indító kapcs. rajza
12
Indító motorok Milyen legyen az indító motor?
Melyik egyenáramú gépnek nagy az indítónyomatéka kis fordulatnál? Soros egyenáramú motor Benzinesnél:40-80 ford/perc Dízel: ford/perc Áttétel:i=z1/z2=1:8-1:20
13
Szerkezeti felépítés szempontjai
Indításkor legyen kényszerkapcsolat Villamos kapcsolat fogaskerekek összekapcsolódása után Rövid működési idő (100 A) Indítómotor forgórésze nem lehet merev összeköttetésű belső égésű motorral (szabadon futó) Indítás után mielőbb álljon le (mechanikus vagy villamos fék)
14
Különböző csoportosítások
Teljesítmény szerint: P<1 kw, 1,5 kw<P<5 kw 5 kW<P Feszültség szerint: 12V, 24V Szerkezet szerint: közvetlenül hajtó indítómotor lendítő kerekes
15
Motorindítók típusaik, jelölésük
16
Típusai:
17
Csúszó hajtó- keretes indító motor
18
Bekapcsolás 1.
19
Bekapcsolás 2.
20
Csúszófogaskerekes indítómotor
Tömegének kis része végez tengelyirányú mozgást Nagyon gyakori
21
Csúszófogaskerekes indítómotor
22
Csúszófogaskerekes állandó mágneses indítómotor
23
Csúszófogaskerekes (tolókerekes) indítómotor
24
Csúszófogaskerekes (tolókerekes) indítómotor
25
Bendix indítómotorok Inkább motoroknál, hajókon Nagy sebességgel indul Fogaskerék nem fordul, hanem a menetek csavarodnak ki belőle Lezáró karimába akadva hajtja a lendítő kereket
26
Belső áttételű állandó mágneses indítómotor (bolygóműves)
Kisebb méret, súly Kisebb fogyasztás Jobb beépíthetőség
27
Áttételes i. motor
28
Lendítőkerekes indítómotor
Nagy járműveken, hajókon Egy kb. 2 kg-os lendkereket vill. motorral Gyorsító áttétellel ford/perc Emeltyű átkapcsolásával kezdi forgatni a főtengelyt
29
SISS (Smart Idle Start System) 2009-től
Siss (motor leállító rendszer). A Mazda SISS rendszere az elektromos önindító használata nélkül képes a motor újraindítására. A rendszer közvetlenül a hengerekbe fecskendezi az üzemanyagot, majd ennek begyújtásával beindítja az álló erőforrást. Ez az önindító használatával szemben 10%-os üzemanyag megtakarítást eredményez, ráadásul sokkal simábban és csendesebben indul újra az erőforrás.
30
Egyéb villamos kismotor hajtások
Üzemanyag szivattyú Hűtőventillátor Ablaktörlő és mosó motor Fűtés, szellőztetés, légkondícionáló Ablak emelő, ülés pozícionáló
31
Állító szervo motorok Érzékelők Vezérlő
32
Állító szervo motorok 4 db, 2-2 relé
Ülés állítás Állító szervo motorok 4 db, 2-2 relé Érzékelők Potencio- méterek Vezérlő
33
Ülés állítás
34
2 motor Pozícionálás potencio- méterrel Fűthetők is
Elektromos tükrök 2 motor Pozícionálás potencio- méterrel Fűthetők is
35
Elektromos tükrök
36
Tetőablak
37
Központi zár
38
Ajtó ablak emelés
39
551.o. 16.16
40
Járművillamosság- elektronika_I. Köszönöm figyelmeteket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.