Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Járművillamosság-elektronika

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Járművillamosság-elektronika"— Előadás másolata:

1 Járművillamosság-elektronika
Indító motorok Egyéb villamos gépek

2 Körmöspólusú generátor

3 Körmöspólusú generátor

4 Feszültség szabályzás elve
e1-e2 zár: Ig nő e1-e2 nyit: Ig csökken e2-e3 zár: nincs gerjesztés

5

6 Ui = k n

7 Indító generátor Nagy elektromosenergia‑igényre
14/42 voltos rendszerre is start/stop funkció gyorsítások támogatása gyors és zajmentes motorindítás a hajtásláncba teljesen integrált indító‑generátor a motorhoz szíjhajtáson keresztül kapcsolt indító‑generátor kidolgozása

8 Indító generátor állandómágneses gerjesztésű belső rotorú szinkrongép
kiegészítő, motoroldali kuplunggal kombinálva, motorfék‑üzemmódban a motorról lekapcsolva a fékezési energia jelentős hányada visszanyerhető Szakemberek a vázolt elrendezést "minimálhibrid„ néven említik

9 Indító generátor

10 Indító motorok Belsőégésű motor nem képes magától elindulni
Nagy nyomaték igény dugattyú súrlódás, kompresszióból fakadó ellenállás csapágysúrlódás T-től függő viszkozitás miatt

11 Otto motorok motor- indító kapcs. rajza

12 Indító motorok Milyen legyen az indító motor?
Melyik egyenáramú gépnek nagy az indítónyomatéka kis fordulatnál? Soros egyenáramú motor Benzinesnél:40-80 ford/perc Dízel: ford/perc Áttétel:i=z1/z2=1:8-1:20

13 Szerkezeti felépítés szempontjai
Indításkor legyen kényszerkapcsolat Villamos kapcsolat fogaskerekek összekapcsolódása után Rövid működési idő (100 A) Indítómotor forgórésze nem lehet merev összeköttetésű belső égésű motorral (szabadon futó) Indítás után mielőbb álljon le (mechanikus vagy villamos fék)

14 Különböző csoportosítások
Teljesítmény szerint: P<1 kw, 1,5 kw<P<5 kw 5 kW<P Feszültség szerint: 12V, 24V Szerkezet szerint: közvetlenül hajtó indítómotor lendítő kerekes

15 Motorindítók típusaik, jelölésük

16 Típusai:

17 Csúszó hajtó- keretes indító motor

18 Bekapcsolás 1.

19 Bekapcsolás 2.

20 Csúszófogaskerekes indítómotor
Tömegének kis része végez tengelyirányú mozgást Nagyon gyakori

21 Csúszófogaskerekes indítómotor

22 Csúszófogaskerekes állandó mágneses indítómotor

23 Csúszófogaskerekes (tolókerekes) indítómotor

24 Csúszófogaskerekes (tolókerekes) indítómotor

25 Bendix indítómotorok Inkább motoroknál, hajókon Nagy sebességgel indul Fogaskerék nem fordul, hanem a menetek csavarodnak ki belőle Lezáró karimába akadva hajtja a lendítő kereket

26 Belső áttételű állandó mágneses indítómotor (bolygóműves)
Kisebb méret, súly Kisebb fogyasztás Jobb beépíthetőség

27 Áttételes i. motor

28 Lendítőkerekes indítómotor
Nagy járműveken, hajókon Egy kb. 2 kg-os lendkereket vill. motorral Gyorsító áttétellel ford/perc Emeltyű átkapcsolásával kezdi forgatni a főtengelyt

29 SISS (Smart Idle Start System) 2009-től
Siss (motor leállító rendszer). A Mazda SISS rendszere az elektromos önindító használata nélkül képes a motor újraindítására. A rendszer közvetlenül a hengerekbe fecskendezi az üzemanyagot, majd ennek begyújtásával beindítja az álló erőforrást. Ez az önindító használatával szemben 10%-os üzemanyag megtakarítást eredményez, ráadásul sokkal simábban és csendesebben indul újra az erőforrás.

30 Egyéb villamos kismotor hajtások
Üzemanyag szivattyú Hűtőventillátor Ablaktörlő és mosó motor Fűtés, szellőztetés, légkondícionáló Ablak emelő, ülés pozícionáló

31 Állító szervo motorok Érzékelők Vezérlő

32 Állító szervo motorok 4 db, 2-2 relé
Ülés állítás Állító szervo motorok 4 db, 2-2 relé Érzékelők Potencio- méterek Vezérlő

33 Ülés állítás

34 2 motor Pozícionálás potencio- méterrel Fűthetők is
Elektromos tükrök 2 motor Pozícionálás potencio- méterrel Fűthetők is

35 Elektromos tükrök

36 Tetőablak

37 Központi zár

38 Ajtó ablak emelés

39 551.o. 16.16

40 Járművillamosság- elektronika_I. Köszönöm figyelmeteket!


Letölteni ppt "Járművillamosság-elektronika"

Hasonló előadás


Google Hirdetések