Az oktatás szerepe az energetikai szektor jövőjének formálásában Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az oktatás szerepe az energetikai szektor jövőjének formálásában Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes."— Előadás másolata:

1 Az oktatás szerepe az energetikai szektor jövőjének formálásában Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes

2 Szerepvállalás: oktatás, K+F+I oktató, kutató oktatás K+F+I folyamat K+F+I eredmény gazdaság EGYETEM

3 Szerepvállalás: Hogyan? Kihívások és célok Gazdaság Egyetem: oktatás, K+F+I Megoldások: mérnökök, innováció

4 Szerepvállalás: energiapolitika Verseny- képesség Ellátásbiztonság Fenntartható fejlődés

5 K+F+I fókuszpontok K+F+I Hatékonyság és takarékosság: TECHNOLÓGIAI FEJLESZTÉSEK Ellátásbiztonság: HÁLÓZATI FEJLESZTÉSEK Környezet és klímavédelem: KARBONMENTES ÉS KARBONSEMLEGES TECHOLÓGIÁK Megfizethetőség: ENERGIASZEGÉNYSÉG, VERSENYKÉPESSÉG Stratégia és tudatformálás: DÖNTÉSTÁMOGATÓ RENDSZEREK

6 Oktatási rendszerünk Alapképzés (BSc) 7 szemeszter 210 kredit Alapképzés (BSc) 7 szemeszter 210 kredit Középiskola – Érettségi vizsga Mesterképzés (MSc) 4 szemeszter 120 kredit Mesterképzés (MSc) 4 szemeszter 120 kredit Doktori (PhD) képzés 8 szemeszter 240 kredit Doktori (PhD) képzés 8 szemeszter 240 kredit Felsőoktatási szakképzés felvételi eljárás Szakirányú továbbképzés 4 szemeszter 120 kredit Szakirányú továbbképzés 4 szemeszter 120 kredit

7 Energetikai alapképzés Alapképzési szak Hőenergetika Vegyipari energetika Atomenergetika Épületenergetika Villamos energetika

8 Energetikai mesterképzés Energetika MSc Hő- és villamosenergia- termelés Megújuló energiaforrások Atomenergetika

9 Energiatermelési szakirányú továbbképzési szak Energiatermelési szakmérnök Hő- és villamosenergia Megújuló energia Távhőellátás

10 Átjárás a képzések között Energetika BScEnergetika MSc Hő- és villamosenergia- termelés Megújuló energiaforrások AtomenergetikaGépész MSc Hőerőgépek és berendezések Gépészeti eljárástechnika Épületgépész MSc Komfort épületgépészet

11 Az oktatás jövője… Szemléletformáló, kompetenciaalapú oktatás TUDÁS a tudás mélysége, szervezettsége, kiterjedtsége, rugalmassága, formálhatósága KÉPESSÉG terület-általános és terület-specifikus képességek, motoros készségek ATTITŰD érzelmi és értékelő viszonyulások, megítélés; vélekedések, nézetek; szándékok, törekvések ÖNÁLLÓSÁG, FELELŐSSÉGVÁLLALÁS mértéke, területei a társas környezetben való cselekvés dimenziói mentén 18/2016. EMMI rend. és MKKR

12 Változó, átalakuló oktatás Múlt (Jelen)(Jelen) Jövő (erőművi) energiatermelés  Termelés, szállítás, szolgáltatás és felhasználás együttesen Elsősorban „nagy” egységek és „nagy gépek”  Szélesebb technológiai profil Erősen fosszilis és nukleáris bázisú  Nagyobb nyitottság a megújulók felé Technológia központúság  Technológia, gazdaság és társadalom együttese Centralizált rendszerek  Elosztott rendszerek Átalakuló súlyponti területek

13 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Az oktatás szerepe az energetikai szektor jövőjének formálásában Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes."

Hasonló előadás


Google Hirdetések