Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁgoston Donát Molnár Megváltozta több, mint 8 éve
1
A stratégiai tanácsadás és a változásmenedzsment kapcsolata – 2013. VI. Országos Tanácsadási Konferencia BKIK A stratégiai tanácsadás és a változásmenedzsment kapcsolata – 2013. VI. Országos Tanácsadási Konferencia BKIK (ISBN száma: 978-963-89734-0-5) Láncz Gábor Láncz & Partners Kft. 2013. március. 21.
2
Miért szükséges stratégiai tanácsadás KKV számára? Célcsoport: - >1mrd Ft árbevétel - >20 fő - komplex megoldást keresnek Miért stratégiai tanácsadás? - Adizes vállalatfejlődési modellje: Értékesítés vs. Profit – 2008-tól hosszú távon fenntartható szabad Cash-flow - Túlsúlyban az operatív megoldások - Idő hányában elmarad a hosszú távú gondolkodás - Növekedés vs. Rugalmasság - Árverseny vs. Hozzáadott érték verseny
3
Jövőkép orientált stratégiaalkotás (forrás: Salamonné, 2000.) Előny: -Tervezett stratégia, -,de rugalmas - nehezen befolyásolható környezetben is alkalmazható Másként csinálunk: -Pest helyett Pestel - Tulajdonosi jövőkép elemzés (Erdőhegyi Gábor, 2011.-2012.) - Pénzügyi elemzés (!) -Társadalmi felelősségvállalás (CSR): -a, külső -b, belső
4
Általános stratégia Forrás: Porter három általános stratégiája (2006.)
5
Stratégia és változásmenedzsment A stratégiai elemzés eredménye (nem reprezentatív, empirikus): - a belső jellemzők a fejlődés gátjai (kevésbé a külső/környezeti adottságok) - csak olyan stratégia követhető, amely pozitív cash-flow-t eredményez - jellemző múlt: nem kizárólag piaci alapon nőtt a cég (pl.: EU+Kormányzati támogatások) - fix költségszint indokolatlan – túl kapacitások (lsd.: MNB Monetáris Tanács utolsó döntésének indoklása) - exportorientáció, multi beszállítói státusz orientáció Kész a stratégia, elfogadásra kerül, de ki ülteti a gyakorlatba? KKV-k jellemzői (szintén nem reprezentatív, de experimentális jell.): 1, Tulajdonos: - 1. vezetői tapasztalata (people manager) - pár hetes kintlévőség – kötelezettség tervezés vs. éves üzleti tervezés 2, Közép vezetők: - 1. vezetői tapasztalat (,de kevesebb vezetői tapasztalat) - jó szakemberek, de… - funkcionális stratégia…
6
Stratégia és változásmenedzsment (miért kell turnaround menedzser?) Személyzet: - nő a zsoldosok aránya a szervezetben a követők rovására Projektmenedzsment szemlélet (pl.: polcfelszerelés) Heti vezetői megbeszélések jellemzői… Kell egy külső változásmenedzser! Hatásos KKV stratégia tanácsadás ≠ tanulmány írással Interim megoldást kell mellé tenni!
7
Kölcsönös előnyök Ügyfél oldalon: - többlet „minőségi” vezetői kapacitás - kedvező ár-érték arányon - megoldás szállítás (!) vs. csupán írott anyag - elszámoltathatóság Tanácsadói oldalon: - nem egyszeri rövid projekt - tervezhető stabil árbevétel - addicionális feladatok: (pl.: munkajogász, adótanácsadó, HR...stb.) - külső és/vagy belső specialista kollégák bevonása Jogi forma: kizárólag óradíj alapon, tanácsadói megbízási szerződés, amelyben teljesítmény és jelenléti elemek megjelennek. Pl.: - üzleti tervezés kidolgozása, havi P/L – Cash-flow riport vezetése - vezetői meetingeken való részvétel - kezdő BSC (KPI) rendszer kiépítése, vezetése, optimalizálása…stb.
8
Feltételek Maximum heti 1-1,5 nap jelenlét (köszönet Polányi Sándornak a javaslatért). Tanácsadó/Interim menedzser jellemzői : A jó tanácsadón túlmenően: - extrém jó kommunikációs készség - igen fejlett delegációs készség - széleskörű korábbi vezetői tapasztalat (több helyen) - maximális őszinteség - elsősorban segítőkészség, mint üzleti alapú kapcsolat -….stb.
9
Minőségi változás a vállalati tanácsadás folyamatában A vállalatok eltérő tőkeszerkezete, forrás: Boda György (2008.) Egy példa a megközelítésünkre:
10
Export és multinacionális társaság beszállítói orientáció Kizárólag árversenyt nem tanácsolunk. Miért jelenik meg újra és újra az export és a multi beszállítói orientáció? Versenyhelyzet: - konszolidáció az egyes iparágakban még nem zárult le - vannak „bajban lévő” versenytársak akik csak az árbevétel növelésére törekednek - önkannibalizáló árverseny jelenségek - a legtöbb iparágban a piac zsugorodik - hozzáadott értékkel történő versenystratégia vs. árverseny - kapacitásleépítés és horizontális és vertikális kooperáció -, de a vevő, megrendelő kézbentartásával - belső adottság: ST/∑Forrás ráta, likviditás…stb. - végső soron: kockázatcsökkentés. Komplex lehetséges KKV fejlesztési modell, üzletviteli tanácsadó bevonásával. A modell egyes elemeiért és kidolgozásáért köszönet külső és belső munkatársainak és Noszkay Erzsébetnek!
11
Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Tel.: +36-30-368-1589 E-mail: alelnok@valsagmenedzser.hu alelnok@valsagmenedzser.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.