Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKrisztina Katona Megváltozta több, mint 8 éve
1
Tehetséggondozó jó gyakorlatok a hazai köznevelési rendszerben Dr. Péter-Szarka Szilvia - Fuszek Csilla
2
A jó gyakorlat helye A jó gyakorlat helye a tehetségfejlesztésben Központban a tanuló Egyén és a környezete Tehetséggondozás - nem ok-okozati összefüggések alapján
4
Oktatási tőke és tanulási tőke Gazdasági, kulturális,társadalmi, infrastrukturális, didaktikai oktatási tőkék Szervezeti (test, lélek), cselekvési,cél/telic, életeseményekből adódó, figyelmi tanulási tőkék összhang
5
Oktatási tőke 1. Gazdasági – az oktatásba és a oktatási folyamat fenntartásába befektetett bármilyen pénz (akár állami akár egyéni): – GDP %; önkormányzat stb. – családi források
6
Oktatási tőke 2. Kulturális – értékrendszerek, gondolkodási mintázatok, melyek segíthetik, ill. hátráltathatják az oktatás célját: – Kelet-Ázsia: a tanulás kiemelkedő érték – Dr. Csont stb. infrastrukturális – politikák és anyagi feltételek által megengedett cselekvési lehetőségek didaktikai – az a felhalmozott know-how, ami rendelkezésünkre áll egy oktatási folyamat megtervezéséhez, fejlesztéséhez összhang = a tehetséges környezet
7
Oktatási tőke 3. Társadalmi – személyek, szervezetek, amely közvetlenül vagy közvetetten befolyásolni tudják az oktatási folyamatot: – tanárok, mentorok, szülők – ösztöndíjak, szponzorok, egyesületek stb.
8
Oktatási tőke 4. Infrastrukturális – politikák és anyagi feltételek által megengedett cselekvési lehetőségek: óvodák, iskolák, könyvtárak, tagozatok Szoftverek, oktatási játékok stb.
9
Oktatási tőke 5. Didaktikai – az a felhalmozott know-how, ami rendelkezésünkre áll egy oktatási folyamat megtervezéséhez, fejlesztéséhez, lebonyolításához: – Pl.: IT beépítése az oktatási folyamatba
10
A jó gyakorlat Több szinten megjelenhet: – NTP-től a matematika tagozatig stb. Nincs királyi út – kontextus függő Támogatás – fejlesztés – Ösztöndíj program - táblajátékok
11
Tehetséggondozó jó gyakorlat Azonosítás jó gyakorlata (beválogatás/kiválogatás) – Szükség van erre? – Tehetségterületek függvényében Fejlesztés jó gyakorlata
12
Tehetséggondozó jó gyakorlat - problémák G & T probléma Átütő tehetség / tehetség probléma Hol van a különbség a módszertanban? – Pl.: deduktív/induktív – „barátra leltem” HHs tanulók fejlesztése – kapacitásnövelés
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.