Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Realtime 3D rendszerek, Unity 3D Témalabor, 2016.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Realtime 3D rendszerek, Unity 3D Témalabor, 2016."— Előadás másolata:

1 Realtime 3D rendszerek, Unity 3D Témalabor, 2016

2 Realtime 3D rendszerek Hol használjuk? Milyen komponensekből állnak? Milyen lehetőségeink vannak?

3 Realtime 3D rendszerek Hol használjuk? – Számítógépes játékok – Virtuális valóság alkalmazások, virtuális laborok – 3D Vizualizáció (térkép program, orvosi vizualizáció, látványtervező alkalmazások, oktató alkalmazások)

4 Játékmotorok Nagyon összetett, bonyolult szoftvercsomag Jól átgondolt (?), általános, újrahasznosítható szoftverkomponensek – Játékobjektumok – 2D / 3D modellek – Fényforrások – stb. Egyéb segédeszközök (tool-ok) – Pályaszerkesztő (level editor) – Modellező szoftver pluginek – stb.

5 Játékmotorok feladata, elvárt funkciók Rajzolás: – Erőforrások kezelése – Videokártya vezérlés – Grafikai algoritmusok

6 Játékmotorok feladata, elvárt funkciók Animáció: – Fizikai szimulációk – Karakter animáció – Részecskerendszer ek – Kamera mozgatás

7 Játékmotorok feladata, elvárt funkciók Multimédia: – Hangok – Átvezető videók

8 Játékmotorok feladata, elvárt funkciók GUI: – Menük – Eseménykezel és

9 Játékmotorok feladata, elvárt funkciók Mesterséges intelligencia: – Állapotkezelés – Útvonaltervez és

10 Játékmotorok feladata, elvárt funkciók Scriptelés: – Játéklogika és objektumok viselkedésének egyszerű szerkesztése

11 Játékmotorok feladata, elvárt funkciók Többszálúság, párhuzamosság támogatása

12 Játékmotorok feladata, elvárt funkciók Procedurális tartalomgenerálás – Globális illumináció – Növényzet – Városi környezet – Véletlen pályák – …

13 Játékmotorok feladata, elvárt funkciók Hálózati mód

14 Játékmotorok feladata, elvárt funkciók Multiplatform támogatás

15 Játékmotorok feladata, elvárt funkciók (Asset store:) – Mások által gyártott tartalom könnyű elérhetősége – Saját munka könnyű/egységes publikálása

16 Játékmotorok Unreal 4 – Grafikailag sokat nyújt – Lassabb tanulási görbe – Sok beépített szolgáltatás (pl blueprint) Unity 5 – Könnyű kezdés – Nagy közösség, nagy asset store – Plusz szolgáltatások fizetősek Valve Source 2 – (stabil, gyors) – Nem sok gyakorlati tapasztalatról tudunk CryEngine – Grafikailag top – Lassu tanulási görbe Korona SDK – 2D Saját motor – Új technológia – Speciális szolgáltatások

17 Render motor – példák Ogre3D Crystal Space Genesis3D Irrlicht Truevision3D …

18 Fizikai könyvtárak – példák Bullet ODE – Open Dynamics Engine NVIDIA PhysX Havok Box2D

19 Audio könyvtárak - példák OpenAL XAudio2 IrrKlang, FMOD, SDL_sound

20 GUI Menük, gombok, csúszkák, kijelölőgomb, választó gombok, állapot jelzők stb. Könyvtárak, pl: – MyGUI – CEGUI

21 Szkript nyelvek Lua – Egyszerűbb, gyorsabb, kisebb – Kiválóan használható konfigurációra, jelenet felépítésre Python – Sok funkció – Jobb matek, szövegfeldolgozás

22 Rakjuk őket össze A játékobjektumok minden alrendszerrel kapcsolatban vannak Az objektum reprezentációknak ezeket a funkciókat szét kell tudni választani – Könnyebb bővíthetőség – Komponens alapú modell (Unity)

23 Object based model Renderable Movable Physical PlayerWeaponEnemy Soldier MonsterShotGunPistol Background Terrain Portal

24 Component Based Model GameObject Component[] mComponents Component& getComponent () Component getGameObject() RenderComponent PhysicsComponent TransformComponent PlayerControlComponent EnemyDataComponent EnemyAIComponent

25 A Unity felülete

26 Futtatás

27 Scene nézet

28 Hierarchia panel I.

29 Hierarchia panel II. Indítsuk el a játékot!!

30 Inspector nézet

31 Projekt panel

32 Projekt panel II.

33 Projekt Panel 3

34 Jelenetek

35 Build File menü/ Build Settings… Támogatott platformok Jelenet sorszáma (programozás) Aktuális jelenet hozzáadása a build-hez Platformváltás (editor) A termékben használt jelenetek Futtatható alkalmazás létrehozása, futtatása

36 Beállítások Player Settings… Build menüben Vagy: Edit/Project Settings/Player

37 3D projekt megnyitása

38 3D jelenet 3D kamera nézet – Orto nézetek – Izometrikus nézet 3D transzformációk – Forgatás (tengelyek szerint és szabadon) – Eltolás (tengelyek szerint és szabadon) – Skálázás(tengelyek szerint v. egységesen)

39 Scene nézet Gizmók Renderelési módok

40 Model importálás Honlapról: assets.zip letöltése 1. lehetőség:

41 Model importálás 2. lehetőség: – Másoljuk az asseteket a projektünk megfelelő mappájába (Assets/…)

42 Model importálás

43

44 Model beillesztése a jelenetbe

45

46 Model bővítése

47

48 Prefab

49

50 Unity programozási gyakorlatok: http://cg.iit.bme.hu/portal/oktatott- targyak/technologiai-platformok- 1/programozasi-alapok-unity


Letölteni ppt "Realtime 3D rendszerek, Unity 3D Témalabor, 2016."

Hasonló előadás


Google Hirdetések