Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaViktor Farkas Megváltozta több, mint 8 éve
1
Marketing és szerződéskötés digitális platformokon - vonzások és változások? Marketing és m-commerce - QR kód, ÁSZF megjelenítése, fogyasztói tájékoztatás, szerződés létrejötte 2012. április 23. Dr. Marosi Zoltán ügyvéd Oppenheim
2
Online marketing jogának világa – mobil környezetben Online szerződések A változás és a stabilitás különös elegye: miként változott a reklám/marketing környezet? miként reagált erre a jog? van-e további reakcióra szükség? Nem tárgya az előadásnak: adatvédelmi kérdések 1. Bevezetés
3
Jogszabályi környezet – online marketing – tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló uniós irányelv (UCP) és magyar törvény (2005 / 2008) – hatóságok: GVH / NFH / PSZÁF – reklámtörvény (2008) Jogszabályi környezet – online szerződések – távollevők közötti szerződésekről szóló irányelv / magyar kormányrendelet (1997) – elektronikus kereskedelemről szóló irányelv (2000) – de: új Polgári Törvénykönyv (2013 / 2014) 2. Mi az, ami nem változott az utóbbi öt évben?
4
Ami jelentősen változott – a fogyasztók online szokásai (mára a médiafogyasztási idő 23 %-a mobil) Ami alig / némileg változott – vállalkozások hirdetési gyakorlata (ma a médiaköltés csak 1 %-a mobil) – hatósági / bírósági joggyakorlat – GVH gyakorlat (pl. landing page döntés / 2008, banner / 2013) – UCP iránymutatás / 2009 (árösszehasonlító honlapok, közösségi média / fizetett bloggerek megítélése) 3. Mi az, ami változott az utóbbi öt évben?
5
jogszabályváltozás: nem tűnik szükségesnek – az UCP irányelv 2013-as bizottsági felülvizsgálata sem javasol változtatást („deception is unlawful, no matter what the medium is”) – a távollevők közötti szerződések szabályozása terén sem várható változás 4. Várható-e a jövőben változás a jogi megoldások terén?
6
Miben más a mobil, mint „marketingkommunikációs eszköz / csatorna”? – célközönség jelentősége / tipikus okostelefon-használó: – „prémium” felhasználó, 25-34 éves felsőfokú végzettségű, nyitott – más az átlagos fogyasztó? – gyerekek, fiatalkorúak elérése – magasabb védelmi szint? – Speciális metódusok jelentősége – mobile landing page, QR kód, mobil keresőmarketing, mobil kupon 4. Várható-e változás a jogi megoldások terén? (folyt.)
7
– kötelező lesz-e mobilra optimalizálni a honlapot? 5. Változások – gyakorlati példák
8
– hogyan kell feltüntetni a „kötelező” információt? – hiperlinkek szerepe (mindig elégséges, ha van teljes landing page?) 5. Változások – gyakorlati példák (folyt.)
9
– ismétlés a tudás anyja – de mégis hányszor lehet / kell információt átadni a fogyasztónak? – fizetett hirdetők közösségi média oldalakon 5. Változások – gyakorlati példák (folyt.)
10
Köszönöm a megtisztelő figyelmet, várom a kérdéseket! Dr. Marosi Zoltán ügyvéd Oppenheim t.: 486 22 00 m.: 06 30 676 78 66 e.: zoltan.marosi@oppenheimlegal.com
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.