Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A depresszió.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A depresszió."— Előadás másolata:

1 Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A depresszió

2 TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Mi az a depresszió? A depresszió orvosi szempontból egy kezelésre szoruló, jól gyógyítható lelki betegség, amely minden életkorban, így gyermek- és ifjúkorban is előfordulhat.

3 TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A mindennapi élettel gyakran együtt járó rosszkedv: Jól körülhatárolt helyzetre vonatkozik Pszichológiailag motivált (beleérezhető) A probléma megoldódásával elmúlik Jól körülírt „panaszok” A vegetatívum (alvás, étvágy, szex, emésztés, menses stb.) valamint a pszichés és motoros működés nem károsodott

4 Hangulat - hangulatzavar Hangulat az egyén tudatát, viselkedését tartósan befolyásoló érzelmi állapot, meghatározza – a vitális hogylétet, – a világhoz való viszonyulást, – az érzelmek minőségét – a reakciókat TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

5 Hangulat - hangulatzavar Hangulatzavar a hangulat tartósan szélső irányba tolódik, a környezeti hatásoktól függetlenül, a hangulatváltozások és az érzelmi kifejezések kontrollja elvész klinikai megjelenés: depresszió, mánia, kevert TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

6 Hangulatzavar komplex pszichobiológiai szindróma érzelmi élet zavara –hangulat – örömképesség - érzelmi viszonyulás - érzelmi reakciókészség kognitív folyamatok zavara –információ megszerzése – feldolgozása – tárolása - visszakeresése szomatikus, vegetatív tünetek aktivitás –magatartás, késztetés, energiaszint

7 TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A depresszió két legfontosabb klinikai megjelenése Unipoláris (major depresszió) Bipoláris (mániás-depresszió)

8 TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A depresszió nem betegség, csak „jellemgyengeség” Szomorúság = depresszió Gyász = depresszió A depresszió (gyógyszerekkel) nem gyógyítható Az antidepreszívumok „mérgezik az agyat”, vagy hozzászokást okoznak A pszichiáterek mindenkit „bolondnak” minősítenek A depresszió pihenéssel, környezetváltozással gyógyítható („szedd össze magad”) Gyakori tévhitek a depresszióról

9 a depresszív hangulat amely a kedvetlenségtől, a mély, vitális lehangoltságig terjedhet az öröm, az érdeklődés elvesztése gondolkodás meglassult, csökkent koncentráció, figyelemzavar csökkent önértékelés és önbizalom, döntésképtelenség, önvádlások, bűnösségi gondolatok, téveseszmék, öngyilkossági gondolatok, kísérlet TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A depresszió főbb tünetei

10 TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A depresszió főbb tünetei II. Érzelem nélküliség érzése szorongás, reménytelenség pszichomotoros gátoltság vagy agitáltság aktivitás csökkenés szomatikus panaszok változatosak étvágytalanság fáradtság alvászavar

11 Gyermek és serdülőkori depresszió : „iskolafóbia”, beilleszkedési nehézségek, tanulmányi eredmények hanyatlása, elkóborlások Szülést követő depresszió : pár napos lehangoltság többször előfordulhat súlyos esetekben kifejezett depresszió bontakozik ki, pszichotikus tünetekkel Involucios depresszió : 50-55 év körül lép fel gyakran hipochondriás, szomatikus tünetek vannak előtérben Idős kori depresszió a depresszió az életkor előrehaladtával gyakoribbá válik, sokszor organikus komponensei is vannak TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Életszakaszokhoz kötött depressziók

12 ne állítson túl nagy célokat maga elé, ne vállaljon túl sok felelősséget; a bonyolult feladatokat fel lehet bontani kisebbekre, ezek sorrendjét és fontosságát meg lehet határozni, majd a lehetőségekhez képest próbálja megoldani őket; ne várjon túl sokat magától, a túl nagy elvárások fokozzák az elégtelenségérzést; menjen társaságba, ez jobb, mint az egyedüllét; csináljon bármit, amitől jobban érzi magát, tornázzon (túlterhelés nélkül), járjon moziba, meccsre, templomba, TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Önsegítés

13 ne erőltesse túl magát, ne legyen elégedetlen, ha a hangulata nem javul látványosan és gyorsan, a javuláshoz idő kell; ne hozzon fontos döntéseket, mint állásváltoztatás, inkább halassza el addig, míg a depresszió enyhül egy kicsit; ne várja, hogy azonnal megszabadul a depressziótól, ez nagyon ritka, ne tegyen magának szemrehányást, ha nem érzi jól magát; ne fogadja el a negatív gondolkodást, ez a depresszió tünete, és elmúlik, ha a kezelés eredményes. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

14 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A depresszió."

Hasonló előadás


Google Hirdetések