Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAlexandra Orosz Megváltozta több, mint 8 éve
1
A Budapest Airport talpra állása Kam Jandu, légiközlekedési igazgató
2
Összes utas, összes gépmozgás szegmensenként (2011) 2 Átszálló utas: 1,32 millió Összes utas: 3,2 Összes gépmozgás: 43 306
3
3 Személyi jellegű kiadások csökkenése; csoportos létszámleépítés Bérelt munkaerő csökkentése Adók és járulékok Szolgáltatói szerződések újratárgyalása Alacsonyabb közmű- és karbantartási költség a kevesebb kiadott bérleménynek köszönhetően Marketing és biztosítási költség (stb.) Üzemelési és beruházási megtakarítások Malév központ felújítása Épület és infrastruktúra felújítás Földi oldali projektek Cargo projekt felfüggesztése
4
2011 nyarán: 92 desztináció, 33 légitársaság *valid as of 29 February 2012 4 St. Petersburg New York Chisinau Odessa Varna Beijing Beirut Damascus Amman Hamburg Lübeck Berlin Thessaloniki Athen Antalya Zakynthos Bologna Tirana Sofia Skopje Podgorica Pristina Sarajevo Belgrade Malta Split Alicante Pahpos Billund Leeds Birmingham Bristol Baden-Baden Memmingen Krakow Tampere Oslo Milan A Malév csődje miatt megszűnő desztinációk Cluj Venice Zagreb Malaga Larnaca 2012 nyarán 87 desztináció 36 légitársaság* Heraklion Weeze
5
Járatokban történt változások 5 Beszüntette budapesti működését: American Airlines, Carpatair, Hainan Airlines, Moldavian Airlines Növelte meglévő járatsűrűségét vagy repülőgép-kapacitását: Aeroflot, Aerosvit, Alitalia, Austrian Airlines, Brussels Airlines, KLM, LOT, Lufthansa, Norwegian, Swiss, Tarom Wizzair Új járatokat indító meglévő légitársaságok: Lufthansa, Wizzair Új belépők: Aegean, Air Berlin, Ryanair, Smartwings, Transavia 16 nem működtetett útvonal kb. ~80 000 potenciális közvetlen utassal elsősorban a Balkán és a Közel-Kelet viszonylatában 4 hónap elteltével sem történt semmi a szabályozott útvonalakon közlekedtetett járatok kapcsán, amelyek kb. évi 200 000 utast szállítottak (Moszkva, Kijev, Isztanbul, Szentpétervár, Tel Aviv) Egy romániai légitársaság kíván új útvonalakat repülni, azonban az ehhez szükséges hivatalos kijelölés nem történt meg Számos csomópontot nem szolgál ki hagyományos légitársaság, ami az üzleti utasokat arra készteti, hogy más repülőtereken szálljanak át, pl. Bécs (Milánó, Madrid, Koppenhága, Oslo, stb.) Nincs jelentős kapacitás-növekedés számos desztináció esetében, mivel a légitársaságok meglévő járataik jövedelmezőségét igyekeznek növelni
6
Módosított forgalmi előrejelzés Az átszálló forgalom kiesett A gépmozgások száma jelentős visszaesést mutat 6 -38%
7
7 Jelenlegi utasforgalom szegmensenként (az összes útvonalon)
8
Összefoglalás 8 2012. februá r 3. a magyar légiközlekedés fekete napja marad A kieső forgalom kapcsán tett intézkedések hatékonynak bizonyultak A meglévő és az újonnan belépő légitársaságok gyorsan reagáltak A Malév közvetlen forgalmának 80% -át néhány nap alatt átvették A BUD közvetlen forgalmának 95%-a néhány nap alatt pótlásra került Átszálló utasokat hozó, nagy forgalmú „töltő” útvonalak kiestek Egy kisebb, megfelelő méretű helyi légitársaságra van piaci igény A BUD átalakítja díj-struktúráját az új környezethez igazodva annak érdekében, hogy mind a fapados, mind a hagyományos szegmens forgalma stabil maradjon, miközben jutalmazza a növekedés motorjait A BUD olyan kisebb regionális légitársaságot keres, amely képes a Malév után maradt fehér folt kitöltésére (elsősorban a Balkánon és a Közel-Keleten), amihez az illetékes minisztérium intézkedésére lenne szükség, ez azonban az elmúlt 4 hónapban nem történt meg
9
9 Köszönjük a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.