Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaJakab Borbély Megváltozta több, mint 8 éve
1
GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Fogyasztói kötődés, kiskereskedői hűségprogramok GfK Hungária Kovács Krisztina
2
2 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT A fogyasztás csökkenő arányát adják a napi fogyasztási cikkek, koncentrálódott a kiskereskedelem Hol vásároljak? Háztartások fogyasztási kiadása, Forrás: KSH Top 10 kereskedő részesedése a háztartások napi fogyasztási cikk vásárlásai alapján, Forrás: GfK CZ HU SRBG CRO UK RU SK PL B&H RORORORO
3
3 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT Kihívó gazdasági környezet, csökkenő FMCG forgalom Élelmiszer infláció, Forrás: KSH Megint drágul?!
4
4 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT Kihívó gazdasági környezet, csökkenő FMCG forgalom Megint drágul?! Lesz munkám…? Válság = Félelmek
5
5 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT Kihívó gazdasági környezet, csökkenő FMCG forgalom Megint drágul?! Lesz munkám…? Kevesebbet költök !!! A kiskereskedelmi forgalom volumenindexe (nominálértéken) Forrás: KSH
6
6 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT Kihívó gazdasági környezet, csökkenő FMCG forgalom Megint drágul?! Lesz munkám…? Kevesebbet költök !!! A boltválasztás szempontjai - Forrás: GfK Shopping Monitor Legyen akciós !
7
7 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT VERSENY A VÁSÁRLÓKÉRT Csökkenő fogyasztói bizalom Tervezett reformintézkedések, Forint árfolyamának zuhanása, általánosan gyengülő bizalom Bajnai- kormány megalakulása, válságkezelő intézkedések Válságból való lassú kilábalás reménye, országgyűlési választások közelsége miatt fokozódó várakozások Elhalasztom a nagyobb összegű vásárlásokat Cukor és olaj ára emelkedik. Széll Kálmán terv. Megint drágul?! Lesz munkám…? Kevesebbet költök !!! Legyen akciós ! Fogyasztói Bizalom Index, Forrás: GfK, Corvinus Egyetem
8
8 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 3 boltot látogat átlagosan a magyar vásárló havonta Forrás: GfK, Kereskedelmi analízisek
9
9 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Csökkenő lojalitás, kevesebb alkalom a vásárlók megnyerésére. A Top kereskedők által elért lojalitás % Forrás: Europanel
10
10 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Az impulzus vásárlások aránya csökken, racionálisabbá válik a vásárló
11
11 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Növekvő marketing zaj, növekvő verseny. A lojalitást egyre nehezebb megőrizni.
12
12 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 A klubkártya a lojalitás építés egyik eszköze: fogyasztói kötődést épít Forrás: GfK, Háztartáspanel
13
13 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Hogyan működik a klubkártya program? Nagyobb kosarak, vagy gyakoribb vásárlások? Vásárlások átlagértéke (Ft) Forrás: GfK Háztartáspanel A hűségkártyát használó háztartások átlagosan: az összes vásárlási alkalmuk 18%-ában használják valamely hűségkártyájukat összes költésük 24%-ánál használják a hűségkártyájukat
14
14 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Kinek fontos a klubkártya? A magasabb jövedelmi kategóriához kötődik inkább A háztartások megoszlása jövedelmi csoportok szerint Forrás: GfK Háztartáspanel
15
15 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Minden csatornában ugyanazt a hatást éri el? Kis összegű vásárlásnál „nem éri meg a fáradtságot…?” Hűségprogramhoz kapcsolódó vásárlási alkalmak aránya (a vásárlások hány %-ánál használták) Forrás: GfK Háztartáspanel
16
16 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Mekkora megtartó-ereje van a hűségprogramoknak? Átlagosan hány kiskereskedelmi (FMCG) hűségprogramban vesznek részt a háztartások? 3 Forrás: GfK
17
17 GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Köszönöm a figyelmet! Kovács Krisztina CT Sector Manager
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.