Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKlaudia Kovácsné Megváltozta több, mint 8 éve
1
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard
2
Reklám fogalma A reklám olyan nem személyes kommunikációs tevékenység, amelynek célja a kiválasztott célcsoport befolyásolása, meggyőzése. Reklám alapvető jellemzői: 1. személytelenség 2. tömegszerűség 3. azonosíthatóság 4. egyirányúság
3
A reklám funkciói 1.tájékoztatás (vevőnek meg kell ismernie a terméket, vagy annak valamilyen kibővített jellemzőjét) 2.befolyásolás (fogyasztóban pozitív képet kell kialakítani a termékről) 3.emlékeztetés (a reklám a rendszeres megjelenéssel a felejtés ellen küzd) 4.megerősítés (a vásárlást követő bizonytalanságok enyhítése)
4
Reklámtervezés lépései: 1)Kommunikáció céljának meghatározása 2)Célközönség és jellegzetességeik meghatározása 3) Megfogalmazni az üzenetet 4)Meg kell állapítania teljes promóciós költségvetést. (lehetőségek módszere, árbevétel százaléka, versenytárssal egyenlő, cél és feladat módszer ) 5) Ki kell választani a kommunikációs csatornát 6) Reklámeszközök bevetési idejét meg kell határozni, fel kell osztani a költségvetést a reklámeszközök között 7) Meg kell figyelni, hogy a piac mekkora része tájékozódott a termékről, hányan próbálták ki, hányan vannak vele megelégedve.
5
Leggyakrabban alkalmazott reklámeszközök Sajtóhirdetés Reklámnyomtatvány DM levél Közterületi reklám, plakát, óriásplakát Rádióreklám TV reklám POS reklámok
6
Reklámozás célja A reklámozás végső célja önmagában az eladás, de ezen túlmenően egyéb célok is megjelenhetnek. 1. forgalom növelése 2. piaci pozíció stabilizálása 3. új termék bevezetése 4. fogyasztók tájékoztatása 5. érdeklődés fenntartása
7
A reklámtervezés folyamata (5M) Mission: (küldetés) Money (pénz) Message (üzenet) Media (reklámeszközök) Measurement (mérés) + Briefing: Tartalmazza a fogyasztók motivációját
9
1. Mission/Küldetés A reklámterv alapjai: a célpiacra, a piaci pozícionálásra és a marketing mixre irányuló, már meghozott döntések. A kívánatos közönségválasz meghatározása, ami lehet: kognitív, befolyásolt vagy magatartási válasz (azaz: gondolat elültetése, attitűd módosítása, illetve magatartásra késztetés). El kell dönteni, hogy tájékoztató, meggyőző (összehasonlító) vagy emlékeztető (megerősítő) reklámot alkalmazunk-e.
10
2. Money/Költségvetés A főbb módszerek: - a lehetőségek (fix összegként) - az árbevétel százalékában - a versenytárséhoz igazodó - a "cél és feladat"
11
3. Message/Üzenet Az üzenet kialakításakor meg kell határozni, hogy „ki”, „mit” és „hogyan” mondja. A tartalomnak és a formának összhangban kell lennie egymással Az üzenet háromféle bázison alapulhat racionális alapon emocionális alapon morális alapon
12
4. Media/Reklámeszköz Döntés -a hatókörről (azon személyek, akikre az adott időszakban ráirányul a reklám) -a gyakoriságról (hányszor találkozik vele a reklámfogyasztó) -és a hatásról (az expozíció értéke az adott reklámeszközön belül)
13
5. Measurement/Értékelés A reklámhatás mindazon érdeklődések és benyomások összessége, amely a reklámozás következtében a közönségben a reklám tárgya iránt keletkezik. Célja, hogy lemérje a reklám eredményességét (előre kitűzött célok) és hatékonyságát (gazdasági hatás)
14
Köszönöm szépen a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.