Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaVeronika Oroszné Megváltozta több, mint 8 éve
1
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea
2
Tartalom Bevezetés Dunaújvárosi Főiskola Műszaki menedzser képzés A műszaki menedzser szak indítási feltételei Vizsgált intézmények Rangsorok szempontrendszere Rangsorok vizsgálata Mintatantervek vizsgálata Gazdasági kérdések Hallgatói vélemények Összegzés Javaslatok
3
Bevezetés Döntés a továbbtanulásban Képzés felmérés 4 éves adatok [eduline.hu] Kiemelt intézmények, összehasonlítás Miskolci Egyetem Óbudai Egyetem Pannon Egyetem Szent István Egyetem Kérdőív a hallgatók számára
4
A Dunaújvárosi Főiskola Az elő világháborút és a nagy gazdasági válságot követő stabilizációs időszak A Vasmű megszületése A vasmű hatására létrejött a Kerpely Antal kohászati Technikum. /Az első igazgató: Avas Mihály/ 1969-ben főiskolai minősítést kap (NME-KFFK) Selmeci hagyományok 1993 az intézmény új neve: Miskolci Egyetem Dunaújvárosi Főiskolai kara 1994- ben Megindult a Műszaki menedzser szak 1992-es év – Miskolcra való költözés 2001.-ben önálló intézmény Folyamatos fejlődés (TIOP pályázatos egyéb pályázatok) 2012 –ben megválasztották az új rektort, Dr. András Istvánt
5
De kik is azok a Menedzserek? Jó megjelenés Technikai háttér Irányít Utazik Tárgyalásokra jár Jó üzleteket köt Jól keres
6
A műszaki menedzser szak indítási feltételei Az Oktatási Minisztérium 15/2006 (IV.3.) rendelete szerint: A képzési időt 7 félév Az alapfokozat megszerzéséhez összegyűjtött kreditek száma 210 Szakmai kompetenciák Törzsanyag meghatározás Szakmai gyakorlat Nyelvvizsga követelmények
7
Vizsgált intézmények Miért pont ők? Miskolci Egyetem: Legszorosabb kapcsolat Óbudai Egyetem: Az első műszaki egyetem, összevonás veszélye Pannon Egyetem: Az első műszaki menedzser képzés Szent István Egyetem: Gyorsan fejlődő intézmény
8
Rangsor szempontrendszere Hallgatói részről A középiskolai minőség A felsőfokú intézménybe jelentkezők száma. A felsőfokú intézménybe bejutottak száma. A felvételre kerülők pontátlaga. A nyelvvizsgával felvettek száma. A felvételre kerülők között, hány fő az, aki részt vett az Országos Tudományos Diák Konferencián. Hány hallgató volt, aki részt vett PhD-képzésen, és a résztvevők közül hány hallgató szerezte meg a tudományos fokozatot.
9
Rangsor szempontrendszere Oktatói részről Egy minősített oktatóra jutó hallgatók száma. PhD/DLA fokozatú oktatók száma az intézményben. Kandidátusi fokozattal rendelkező oktatók száma az adott intézményben. MTA-doktori címmel rendelkező oktatók száma az intézményben.
10
Rangsorok vizsgálata Az intézmény hallgatói folyamatos romlása Az oktatói minősítés felülmúlja a hallgatókat! Hallgatók Oktatók
11
Négy éves összevont eredmények Az oktatói minősítés javítja az intézmény elfoglalt helyét a rangsorban
12
Hallgatók… Kevés a nyelvvizsgával rendelkező felvételiző kevesen szerzik meg a diplomáig a nyelvvizsgát Sajnos a nyelvvizsga megszerzése nem központi kérdés az intézményben
13
Hallgatók… Az intézmény neve 2009201020112012 A-N-ÁA-N-KA-N-ÁA-N-KA-N-ÁA-N-KA-N-ÁA-N-K ME-GÉK278216291200306234240 PE-GTK278216291236305220240 OE-KGK-160295200286200244240 DF255183291200288200240 SZIE-GK282160291200300200258285 Felvételi ponthatárok az 5 intézményben 2009-2012 között Legkedvezőbb pontszámok Országos szinten meghatározó
14
Oktatók… Közel azonos eredmények A DF-en a hallgatók arányában jobb minősítést kap
15
Mintatantervek vizsgálata Kevés az eltérés széttagoltság DF 5 kredites kreditrendszer Nyelvi képzés
16
Gazdasági kérdések Szülői szempont Féléves költség Magasabb árak Az eltérés csak 45.000 Ft Az intézmény neve2012. költségtérítés összege/Ft ME-GÉK200.000 PE-GTK220.000 OE-KGK175.000 DF175.000 SZIE-GK175.000
17
Hallgatói vélemények 128 hallgatóból 45 kérdőív Mintatanterv Az intézmény elhelyezkedés Oktatási/ oktatói elégedettség
18
1)Kevesebb műszaki képzés 2)Gyártástechnológia eltörlése 3)Idegen nyelvi oktatás fejlesztése Mégis a tantárgyak elvégezhetőségét a diákok pozitívan értékelték! Hallgatói javaslatok
19
Összegzés Tudatos választás? Beállítottság Gazdasági szempontok Hallgatók túlminősítése az oktatókkal szemben Nyelvvizsga kérdése
20
Javaslatok Nyelvi alapképzés bevezetése Gyakorlati oktatás
21
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.