Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEmma Mészárosné Megváltozta több, mint 8 éve
1
2009.09.02.-Sajtótájékoztató Sajtótájékoztató Az elektronikus ügyintézés lehetőségei az APEH ügyfélkapcsolati rendszerében Miskolc, 2009. szeptember 2.
2
2009.09.02.-Sajtótájékoztató Tartalom Elektronikus szolgáltatások bevezetése, fejlődése –Visszatekintés 2009. évi változások –Adóhatósági igazolások körének bővülése –Bankkártyás befizetések bővítése –Köztartozásmentes adózói adatbázis kialakítása –Ügyintézői contact center kialakítása
3
2009.09.02.-Sajtótájékoztató Visszatekintés - @PEH 1997. év – www.apeh.huwww.apeh.hu 1998-2004. év – 2D leolvasó –Nyomtatványkitöltő programok, e-mailes állásfoglalás-kérések 2005. év – chip kártya –Bevallások és adatszolgáltatások elektronikus teljesítése –Folyószámla-adatok lekérdezése 2006-2007. év – ügyfélkapu, regisztráció –Bevallások elektronikus teljesítése általánossá válik –CC általános tájékoztatás 2008. év – szolgáltatások köre bővül –Bejelentési és változás-bejelentési kötelezettség elektronikus teljesítése, törzsadatok lekérdezhetősége –Elektronikus adó- és együttes adóigazolás kiadása –Fizetés-könnyítési kérelmek elektronikus benyújtása –Bankkártyás befizetés rendszerének kialakítása
4
2009.09.02.-Sajtótájékoztató 2009. évi változások E-ügyintézési forma: korszerűsödik Szolgáltatások köre: tovább szélesedik –Adóhatósági igazolások körének bővülése –Bankkártyás befizetések körének kiterjesztése –Köztartozásmentes adózói adatbázis kialakítása –Ügyintézői contact center kialakítása
5
2009.09.02.-Sajtótájékoztató Adóhatósági igazolások – 2009. január 1. – Jövedelemigazolások –Kérelem benyújtása: elektronikus úton (‘UK13) –Igazolás kiadása: adózó választása szerint elektronikus vagy papíros formátumban Illetőségigazolások –Kérelem benyújtása: elektronikus úton (‘UK14) –Igazolás kiadása: kizárólag papíros formátumban
6
2009.09.02.-Sajtótájékoztató Bankkártyás befizetések - 2009. január 1. - Elektronikus befizetési lehetőség –Valamennyi adóhatóság hatáskörébe tartozó adónem befizetése tekintetében –Végrehajtói letéti számlára is –Árverési vételár, illetőleg vételár-előleg megfizetése az elektronikus adófizetés szabályai szerint is teljesíthető Bankkártyás befizetés helyszínei –Központi ügyfélszolgálatok: Miskolc, Eger, Salgótarján
7
2009.09.02.-Sajtótájékoztató Köztartozásmentes adózói adatbázis – I. - 2009. február 15. - Célkitűzések: –Szürke gazdaság visszaszorítása –Gazdasági élet szereplőinek védelme –Adózók adminisztratív terheinek csökkentése –Adóigazgatási eljárás egyszerűsítése Fogalma: –Állami adóhatóság honlapján közzétett, –Adózó nevét, elnevezését, adószámát tartalmazó nyilvántartás, akik/amelyek megfelelnek a törvényben meghatározott feltételeknek
8
2009.09.02.-Sajtótájékoztató Köztartozásmentes adózói adatbázis – II. Bekerülés jogszabályi feltételei: –Közzétételt megelőzően nincs az állami adóhatóságnál, vámhatóságnál nyilvántartott nettó adótartozása, köztartozása –Nincs behajthatatlanság címén nyilvántartott, de el nem évült adótartozása –Nyilatkozata alapján valamennyi bevallási és befizetési kötelezettségének eleget tett –Adószámát nem függesztették fel –Nem áll csődeljárás, végelszámolás, felszámolás alatt –Csoportos adóalanyiság esetén a csoportos adóalanynak nincs ÁFA tartozása –Nem minősül adó megfizetésére kötelezettnek
9
2009.09.02.-Sajtótájékoztató Köztartozásmentes adózói adatbázis – III. Bekerülés technikai háttere: –Kizárólag elektronikusan benyújtható, illetékmentes kérelem (‘UK21) Bekerülés feltételeinek vizsgálata –„emberi kéz” érintése nélkül –Indokolt esetben: hiánypótlás, elutasító határozat Bennmaradás feltételei, lehetőségei –Kérelem elektronikus visszavonása (‘UV21) –Havi frissítés eredményeként valamely feltételnek nem felel meg – elektronikus és postai értesítés
10
2009.09.02.-Sajtótájékoztató Ügyintézői contact center –I. - 2009. július 1. - Célkitűzések: –Ügyintézés „palettájának” továbbszínesítése, –Hatékonyabb kiszolgálás – APEH STRATÉGIA –Konkrét adóügyek intézési lehetőségének megteremtése Feltételek: –Adatbiztonsági követelmények biztosítása: adótitok védelme –Ügyfél megbízható beazonosítása Ügyfél-azonosító szám megképzése (‘UK30) –Ügyfél hozzájárulásával a telefonos beszélgetés rögzítése, elévülési időn belüli megőrzése
11
2009.09.02.-Sajtótájékoztató Ügyintézői contact center – II. Telefonos ügyintézés témakörei: –Folyószámlával, folyószámla-kivonattal kapcsolatos egyedi tájékoztatás, folyószámlák közötti átvezetés –Képviseleti regisztrációval, állandó meghatalmazással kapcsolatos egyedi felvilágosítás –Egyedi bejelentésekkel, változás-bejelentésekkel kapcsolatos ügyintézés –Egyedi bevallási adatokkal, hibás bevallásokkal kapcsolatos tájékoztatás, papíralapú bevallások javítása (korlátok) –Meggyőződés a közösségi adószám érvényességéről –Meggyőződés az ellenőrzést végző személy személyazonosságáról, megbízásának érvényességéről
12
2009.09.02.-Sajtótájékoztató 09UK30 sz. nyomtatványok számának alakulása (db) 2009. július 1. és augusztus 31. között
13
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.