Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

The leading European entertainment network 2014 SZEPTEMBER 16. SAJTÓREGGELI.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "The leading European entertainment network 2014 SZEPTEMBER 16. SAJTÓREGGELI."— Előadás másolata:

1 The leading European entertainment network 2014 SZEPTEMBER 16. SAJTÓREGGELI

2 Digitális / Nem-Digitális platformok aránya a lekapcsolás után Forrás: Nielsen Alapozó felmérések -Az analóg lekapcsolás után a digitális platformok részaránya 66%-ra emelkedett az egy évvel korábbi 51%-os szintről 2 +15 %pp

3 TV platformok 2014-ben - az analóg lekapcsolást követően Forrás: Nielsen Alapozó Felmérések; 2014 Augusztus esetében az aktuális Nielsen TV panel alapján - Az IPTV penetrációja folyamatosan növekszik, miközben az analóg kábel csökken (ennek kb. 20%-a fizetős) 3

4 Előfizetős / Nem-Előfizetős platformok aránya a lekapcsolás után Firrás: Nielsen Alapozó Felmérések - Az elmúlt évben a háztartások 7%-a mozdult az előfizetéses televíziószolgáltatások irányába 4 +7 %pont

5 Az analóg lekapcsolás óta a verseny csak tovább nőtt a TV piacon Forrás: Nielsen Alapozó felmérések - Ma már minden háztartás legalább 7 csatornát tud fogni, miközben 61%-uk már több mint 30-at, 45%-uk pedig több mint 50-et 5

6 6 Növekvő fragmentáció: a kábelcsatornák közönségaránya már 64,8% Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49 SHR%, teljes nap (02:00-25:59), YTD: 2014 augusztus 31-ig - 2010 óta már több kábelcsatornát nézünk, mint országos TV-t

7 7 Főműsoridőben pedig már 56% felett a kábel közönségarány Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49 SHR%, főműsoridő (19:00-22:59), YTD: 2014 augusztus 31-ig - A kábelek 2013-ban előzték meg az országosokat főműsoridőben - Azóta pedig itt is tovább erősödtek

8 8 Az RTL Klub a TV2-vel szemben is jól áll a versenyben Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49 SHR%, főműsoridő (19:00-22:59), YTD: 2014 szeptember 14-ig - Az RTL Klub stabilan vezet főműsoridőben, különösen az őszi struktúra elindulása óta

9 És közben egy új verseny is kialakult: RTL3 vs. Tv2 Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49 SHR%; YTD 2014 szeptember 14-ig - 2014-ben az első 8 hónapból 5-öt már megnyert az RTL3 a TV2-vel szemben (teljes nap) 9

10 2014 legnézettebb programjai: VB döntő és X-Faktor az élen 10 Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49, minimum 7 perc hosszúságú programok, YTD 2014 szeptember 14-ig - Az idei év eddigi legnézettebb 20 programja között 4 foci VB mérkőzés, 15 RTL Klubos és egy TV2-es program szerepel. Köztük a 2. és 4. helyen a csak most indult X-Faktor válogatók.

11 11 Az RTL Klub programjai nemcsak erősebbek, de a versenyt is jobban állják Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49 SHR%, a „konkurens” esetében: a műsor idősávjában az RTL Klub / TV2 csatorna közönségarányai, YTD: 2014 szept. 1-14. - Az X-Faktor közönségaránya jóval magasabb mint a Sztárban Sztár című műsoré - Az RTL Klub filmjei jóval inkább megközelítik a Sztárban Sztár-t, mint a TV2 az X-Faktort RTL Klub idősáv RTL Klub idősáv

12 12 A Konyhafőnök: 26% feletti közönségarány, fiatalos közönség Forrás: Nielsen Közönségmérés, főműsoridős adások átlaga; SHR%, a TV2 esetében: a műsor idősávjában a csatorna közönségarányainak számtani átlaga, YTD: 2014 szept. 1-14. - A műsor rendkívül fiatalos közeget vonz: leginkább a 13-39 évesek, és a nők körében sikeres (de a többi célcsoporton is 20% fölötti eredményeket hoz)

13 Éjjel-Nappal Budapest: szeptembertől újból 25% felett Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49 SHR%, hétköznap főműsoridős adások átlaga, illetve vele szemben a TV2 közönségarányainak számtani átlaga; YTD: 2014.szept 14-ig - Az Éjjel-Nappal Budapest és a TV2 közötti különbség szeptemberben 13,4%pontra nőtt 13

14 Barátok Közt: szeptembertől újból 24% felett Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49 SHR%, hétköznap főműsoridős adások átlaga, illetve vele szemben a TV2 közönségarányainak számtani átlaga; YTD: 2014.szept 14-ig A Barátok Közt az RTL Klub nyári struktúrájának is a legstabilabb eleme volt 2014 szeptemberétől pedig újból 24% felett teljesít, több mint 11%ponttal a TV2 előtt

15 Az RTL Klub Híradója újból megközelítette a Tényeket Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49 SHR%, teljes hét, YTD: 2014 Szeptember 14-ig 2014 júniusa óta az RTL Klub 18:00-ás Híradójának közönségaránya fokozatosan emelkedik Szeptember elején a két hírműsor közötti különbség már 1,4%pontra csökkent 2013 Júl.29-től: Tények 18:00-tól 2014 Máj.12-től: RTL Híradó 18:00-tól 15

16 Az RTL Klub Híradója piacvezető a 18-49 éves városiak körében Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49 SHR%, teljes hét, *városi: Budapest+nagyváros+kisváros (falvak nélkül) YTD: 2014 Szeptember 14-ig Az RTL Klub 18:00-kor kezdődő Híradója már júliusban átvette a vezetést a Tények előtt a 18-49 éves városi célcsoport körében Ez az előny azóta több mint 4%pontra nőtt a TV2-velszemben 16

17 Az RTL Híradó a 18-49 éves magas vásárlóerejűek körében is vezet Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49 SHR%, teljes hét, *ABC pp: a népesség felső 45%-a, fogyasztási szintje alapján YTD: 2014 Szeptember 14-ig 21,3%-os közönségarányával az RTL Klub 18:00-ás Híradója a magas vásárlóerejű 18-49 évesek körében is vezet, majdnem 4%ponttal a TV2 Tények előtt 17

18 Ma már az RTL Klub a legnézettebb hírforrás a 18-49 évesek körében Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49, kummulált heti reach (1 perces elérés), teljes hét *Hírműsorok: M1: Híradó 6:00, 7:00, 8:00, 12:00, 16:30, 17:30, 19:30, 22:50-kor és Este 22:20-kor TV2: Tények 6:30, 7:30, 8:00, 8:30, 12:00, 18:00, 25:00-kor RTL Klub: 7:40, 18:00, 23:00-kor Június közepétől kezdve a 18-49 éves célcsoport körében az RTL Klub Hírműsorainak heti elérése (reach) már magasabb mint a TV2 és az M1 hírműsoraié (annak ellenére is, hogy ott jóval több hírműsor van a reggeli és a napközbeni idősávban) 18

19 TV2 nézői profilja egyre idősebbé válik Forrás: Nielsen Közönségmérés, Adhézió% - 2014-ben a TV2 nézőinek 61%-a volt 50 év feletti (eközben a televíziózás átlagában ez az arány csak 52%, az RTL Klub esetében pedig 51%) - Az RTL Klub 2010-hez képest fiatalodott (54 vs. 51), miközben a Tv2 sokat öregedett (52 vs. 61) – valószínűleg nem teljesen függetlenül a csatorna fő célcsoportjának megváltoztatásától: 18-49 vs. 18-59) 19

20 A közszolgálati csatornák nézettségének lassú emelkedése megállt Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49 SHR%, teljes nap, YTD: 2014 Szeptember 14-ig A közszolgálati csatornák nézettségében a nagy nyári sportesemények jelentik az igazi kiugrásokat. Így volt ez 2014-ben is. A 2013-as évet a DTT terjedésével együtt (3-ból 7 földi csatorna lett) növekedéssel zárták 2014-ben viszont már inkább csak az új csatornájuknak (M3) köszönhetően tudták megtartani korábban elért nézettségüket Labdarúgó EB és Olimpia 20 Labdarúgó VB +Vizilabda EB Az analóg - digitális földfelszini váltás hatásai (lekapcsolások: 2013.júl.31. és okt.31.) M3 hatás


Letölteni ppt "The leading European entertainment network 2014 SZEPTEMBER 16. SAJTÓREGGELI."

Hasonló előadás


Google Hirdetések