Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKrisztina Gáspárné Megváltozta több, mint 8 éve
1
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
2
„Szakképzési programok fejlesztése és megvalósítása az opto-mechatronika és a CNC fémmegmunkálás terén, a magyar- román határ térségében”
3
Átfogó célok – amiket kitűztünk erősíteni az EU bővítésének hatásait a magyar-román határmenti régiókban erősíteni a humán tőkébe való befektetést jobb oktatás és képességek által támogatni a régió szakképző intézményeit és vállalkozásait képzési együttműködések keretében erősíteni az opto-mechatronika és a fémmegmunkálás ágazatokban működő vállalkozások versenyképességét Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyékben
4
Specifikus célok Szakképzési programok fejlesztése a vállalkozások igényeinek és a régió fejlesztési stratégiájának megfelelően, azon területeken, melyek esetében a régió komparatív előnyökkel rendelkezik és foglalkoztatást növelő hatást eredményez. Sérülékeny csoportok (fiatal munkanélküliek) támogatása versenyképes tudás és kompetenciák megszerzésében és ezáltal munkahelyhez jutásban.
5
Specifikus célok 2. A szakoktatók felkészítése, hogy képessé váljanak versenyképes és gyakorlatorientált tudás átadására, a célcsoport számára. Közös szakképzési programok fejlesztése, az üzleti közösség és az oktatási, szakképzési szektor együttműködésével.
6
Specifikus célok 3. Szakképzési programok megvalósítása, melyek két speciális ágazatban nyújtanak tudást és kompetenciákat - opto-mechatronika valamint gépi forgácsoló és CNC megmunkáló – fiatal munkanélküliek számára Szakmapolitikai ajánlások nyújtása a szakképzési programok terén, magyarországi és európai uniós szinteken.
7
Megvalósult tevékenységek
8
Projekt menedzsment 4 konzorciumi ülés 2 év alatt Konzorciumi szerződés előkészítése Szakmai és pénzügyi jelentések készítése, koordinálása, kapcsolattartás a brüsszeli Bizottsággal Projekt tevékenységek összehangolása
9
Tananyag- és módszertan- fejlesztés 2 workshop a két ágazatban érdekelt vállalkozások bevonásával 2006. novemberében Debrecenben és Mátészalkán Új OKJ szerinti moduláris felépítésű, kompetencia alapú képzések!
10
Oktatók felkészítése Öt alkalommal: 2007. március november időszakban, szakmai és pedagógiai, módszertani témákban Román partner részvétele Tanulmányutak Németországba (2007. január, 2008. augusztus)
11
Képzésben résztvevők kiválasztása Célcsoport: 18-4 év közötti érettségizett, regisztrált álláskeresők Debrecen és Mátészalka vonzáskörzetéből Meghirdetés a Munkaügyi Központ kirendeltségei és a napilapok útján Eredmény: 43 fő jelentkezett 15 fő került kiválasztásra a mátészalkai és 16 fő a debreceni képzésre
12
Eszközbeszerzés Mechwart: 12 db esztergagép (Optima D320) és tartozékai Mátészalkai Szakképző Iskola: TINALab II Labor és 2 db TINALab fejlesztőkártya, 6 db PC beszerzése
13
Képzések Mechwart András Gépipari és Informatikai Szakközépiskola (2007. május-2008 július) –1200 óra gépi forgácsoló –300 óra NC-CNC megmunkáló Mátészalkai Szakképző Iskola (2007. május-2008. szeptember) 1600 óra mechatronikai műszerész
14
Tanulmányutak – Németország 2007. január: 20 fő részvételével: –szakoktatók és konzorciumi partnerek képviselői 2008. augusztus: 30 fő részvételével –tanulók, oktatók Szakképző intézmények és gyakorlati képzőhelyek
15
Szakmapolitikai ajánlások Cél: a projekt tapasztalatainak átadása a szakképzés szereplői számára regionális, nemzeti és uniós szinten
16
Szakmapolitikai ajánlások – főbb következtetések Sikeres, minta értékű a projekt Szorosabb együttműködés szükséges a vállalkozások és a szakképző intézmények között (gyakorlati képzés tanulószerződéses keretben, tananyag, finanszírozás) Nemzetközi tapasztalatok átvétele igen motiváló volt a szakoktatók számára
17
Szakmapolitikai ajánlások – főbb következtetések 2. A projekt korszerű oktatási eszközök beszerzését tette lehetővé A román partner a gyakorlatban is hasznosítható tapasztalatokat szerzett: mechtronikai képzést indítanak Javaslat román-magyar csereképzés, csereoktatási program kidolgozására Szükséges a végzett diákok elhelyezkedésének, pályafutásának nyomon követése.
18
A projekt főbb adatai Futamidő: 2006. 09.21. – 2008.09.20. Költségvetés: 546.100 € Támogatás: 75%
19
Partnerek Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (vezető partner) Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Mátészalkai Szakképző Iskola Mechwart András Gépipari és Informatikai Szakközépiskola Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közalapítvány Észak-Alföldi Regionális Munkaügyi Központ TGZ Bautzen GmbH (Németország) “Traian Vuia” Műszaki Szakközépiskola, Nagyvárad (Románia)
20
Köszönöm figyelmüket! Dr. Kiss András Projekt menedzser kiss.andras@hbkik.hu www.hbkik.hu A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával valósult meg
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.