Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaElvira Pap Megváltozta több, mint 8 éve
1
Konzervatív gamifikáció: módszer és eredmények Fekete Zsombor
2
A gamifikáció… nem játékos tevékenységek hatékonyságának, a felhasználók motivációjának fokozása játékmechanikai eszközök segítségével.
3
A konzervatív gamifikáció… nem játékos tevékenységek újrakeretezése, újraformálása játékként.
4
Mini-játék Kinek a gondolatai köszönnek vissza a következő felsorolásban?
5
A játéképítés alapelvei 1.Ne kényszerítsük a játékost a játékra! 2.Határozzuk meg a játék időbeli és térbeli kereteit! 3.A szabályok legyenek egyértelműek! 4.Ne akarjunk játékon kívüli szempontokat érvényesíteni! 5.Szűrjük ki a negatív stresszt, juttassuk el a játékost flow állapotba! 6.Ne keverjük a valóságot és játékot!
6
Mini-játék Ki írta azt a könyvet, amelyhez a következő illusztráció készült?
7
Ne kényszerítsük a játékost a játékra! „Hogyan vegyem rá a gyerekemet arra, hogy játszva tanuljon?” Ha kötelezővé teszik, nem fog működni! A kulcs: a motiváció, a reklám…
8
Határozzuk meg a játék időbeli és térbeli kereteit! „Szeretném, ha soha nem veszítené el az érdeklődését!” A nyílt végű gamifikáció urbánus legenda. Helyette átlátható cél és keretek!
9
A szabályok legyenek egyértelműek! „Még nem tudom, majd kitaláljuk menet közben...” NEM! Kitaláljuk őket előre, és mindenkire ugyanúgy vonatkoznak.
10
Mini-játék Kitől származik az idézet? “Az a baj az edutainmenttel, hogy célt tévesztett: általában a tanár szerint entertainment, a gyerek szerint education.”
11
Ne akarjunk játékon kívüli szempontokat érvényesíteni! “Ez lesz tanulás helyett…” A játék nem helyettesíti a munkát, tanulást. De a játékot lehet úgy tervezni, hogy hasznos legyen.
12
Szűrjük ki a negatív stresszt, juttassuk a játékost flow állapotba! „Ha rosszul csinálja, büntessük meg!” Inkább üzenjük azt, hogy a feladat megoldható, és hogy jó érzés lesz megoldani!
13
Mini-játék Hogy hívják az előző képen látható királyt?
14
Ne keverjük a valóságot és játékot! „Tegyünk a játékba a valódi feladatokat!” A játék „biztonságos”, a valóság nem az!
15
Gyakori kérdések „Nem túl merev ez a módszertan?” „Merev, de igen hatékony!” „A többi gamifikációs irány nem ennyire hatékony?” „Lehetséges, hogy hatékonyak. Nem tudjuk megmondani.” „Van rá garancia, hogy a konzervatív gamifikáció működik?” „Garancia nincs, de több sikeres, mért projekt már van.”
16
Hogy épül fel egy konzervatív gamifikációs projekt? A huizingai alapokon négy lépésben: Elmagyarázzuk, hogy miért érdemes játszani – belső marketing Könnyen fogyaszthatóvá tesszük a folyamatot – ergonómiai optimalizálás Kiszűrjük a frusztrációt, erősítjük a kihívást – flow támogatás Átemeljük a hasznos tudást a valóságba – konverzió
17
Hogyan lehet a játékosítást mérni? Projektfeladat„Metafóra”Mérőszám Belső marketingTedd színes tálcára!Játékosszám Ergonómiai optimalizálásVágd fel apró darabokra!Végigjátszók aránya Flow támogatásDicsérd meg falatonként!Hardcore játékosok aránya KonverzióErősítsd meg, hogy szereti!Célindikátorok
18
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Abagil Kft. 2015 - fekete@abagil.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.