Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Innovációt támogató megoldások: „Halad, aki megindult” ZALAEGERSZEG, 2015.SZEPT.30. JÓ GYAKORLATOT MEGOSZTÓ KONFERENCIA.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Innovációt támogató megoldások: „Halad, aki megindult” ZALAEGERSZEG, 2015.SZEPT.30. JÓ GYAKORLATOT MEGOSZTÓ KONFERENCIA."— Előadás másolata:

1 Innovációt támogató megoldások: „Halad, aki megindult” ZALAEGERSZEG, 2015.SZEPT.30. JÓ GYAKORLATOT MEGOSZTÓ KONFERENCIA

2 Milyen innovációban vehettünk részt?  -TÁMOP pályázat?  -Képzés által generált?  -Saját fejlesztés?  -Nemzetközi innováció?  -Hazai hálózat munkájában?  -Pedagógusokat érintő?  -Intézményt vagy szervezetet érintő?  -Tanulókat, gyerekeket érintő?

3 Milyen kritikus pontjai vannak a fejlesztésnek?  -Nem vesszük komolyan magunkat, nem törődünk a körülöttünk zajló fejlesztéssel  -Nem építjük fel alaposan a fejlesztés folyamatát  -Nem látható mindenki számára a cél, az út, a hogyan kérdése  -A napi teendők felülírják a fejlesztést, megfeledkezünk róla  -Nem érvényesül a PDCA-SDCA ciklus  -Elfogynak a támogatók, felerősödnek az ellenállók  -Ötletszinten marad a fejlesztés, elhal előbb vagy utóbb

4 Kis lépések elve Helyzetfeltárás:szervezeten belül kölcsönös függések feltárása, szervezeten belüli alrendszerek (szakmai munka, emberek közötti társas) támogató vagy szemben álló jellege, az összhang megléte vagy hiánya  Mindenki akkorát változtat a saját korábbi gyakorlatán, amekkorára képes!  Építkezés a CBAM modell (Concerns-Based Adoption Model) alapján:érdekeltségen alapuló azonosulás modellje  Magamra-feladatra-másokra figyelés fázisai  Kezdeményezés-alkalmazás-beépülés folyamata

5 Támogató képzések  -Miért, milyen motivációval vesznek részt pedagógusok a képzésen?  -Mit tanulnak a képzésen, hogyan hasznosítják?  -Megkérdezi-e tőlük valaki a hasznosságot, az eredményt?  -Adunk-e szervezeti keretet és tartalmat a képzésen tanultaknak?  -Kérünk-e visszajelzést a gyakorlati tapasztalatokról?  -Értékeljük-e a megtett utat?  -Tudunk-e továbblépni?

6 GÖMB:Gondolkodás-Ötletadás- Megbeszélés  -Szervezeti szinten kezdeményezett párbeszéd az adott témáról  Szimpátia párok tapasztalatcseréje a témával kapcsolatban  Támogatók munkacsoportja  Mikro-csoportok tevékenysége  -Szervezeti szinten gyűjtött tapasztalatok az adott témáról  Feljegyzés, reflexiós lap, órarészlet, nyitott óra, meghívás  -Szervezeti szinten előre vetített célok és stratégiák  Fejlesztési terv ismerete  Éves szintű lebontás  -Szervezeti szinten tartott értékelések  Nagy beszámolók visszajelzései

7 Szimpátia-párok  A szervezeten belüli ismert és kevésbé ismert emberi kapcsolatok alapján szerveződő kapcsolatok  Nagyobb bizalom a másik személy iránt  Az adott téma kevésbé strukturált megbeszélése  Egymás segítése és támogatása  Pozitív megnyilvánulások felerősödése  Addig él, amíg szükségét érzik az érintettek  Különösen kezdeti időszakban, a bizonytalanság idején

8 Támogatók munkacsoportja  A nevelőtestület tagjai, az első pozitív élmények után érdemes létrehozni  Azok a személyek, akik nagyon elkötelezettek a téma iránt: képzéseken vettek részt, érdeklődők, a kezdetektől lehetőséget látnak benne, ötleteik vannak a fejlesztésre, képesek támogatóként működni  Akiket meg lehet keresni elbizonytalanodás esetén…  Akik közösen kialakítják a továbblépés stratégiáját…  Akik figyelnek a mikro-csoportra…

9 Mikro-csoport  -Több mikro-csoport a szervezetben  -Minden mikro-csoport élén egy támogató  -Minden tagnak van terve, elképzelése, mit szeretne tenni a cél érdekében  -Havonta megbeszélések arról, hogy milyen tapasztalatra tett szert  -Reflektív napló vezetése, reflektív visszajelzések kérése  -Mikro-csoportok közös műhelye, napja

10 GÖMB- a kölcsönös együttműködés eszköze  Gondolkodás  Ötletadás, ötletcsere  Megbeszélés Együtt a közös cél érdekében – „kortárs segítés” és szakmai támogatás Folyamatos önértékelés: -hol tartok most? -hova szeretnék eljutni? -hogyan fogok eljutni? -mit gondolnak mások?

11 Jó gyakorlat összefoglaló  Célja: az innovációs folyamat támogatása, pozitív élmények szerzése  Célcsoportja: az innováció tartalmától függ  Lényege: a személyes érdekeltség kialakításához szervezeti keretek és módszerek alkalmazása  Adaptálási folyamat: intézményfejlesztési szaktanácsadó által  Kialakítás nehézségei: minden szervezet más, az egyediség felelőssége  Fejlesztésének lehetősége: GÖMB, mint általános munkamódszer

12 A változás  egy folyamat, nem egy esemény  először a magánszemély, az ember, aztán intézmények  egy rendkívül személyes tapasztalat szerzésen keresztül  fejlődéssel jár, gazdagodást jelent, érzések és készségek tekintetében Hord (1998)

13 „Halad, aki megindult” Vörösmarty Mihály Köszönöm a figyelmet! Gálovics Edit Kaposvári Klebelsberg Középiskolai Kollégium gedit@klebi.sulinet.hu


Letölteni ppt "Innovációt támogató megoldások: „Halad, aki megindult” ZALAEGERSZEG, 2015.SZEPT.30. JÓ GYAKORLATOT MEGOSZTÓ KONFERENCIA."

Hasonló előadás


Google Hirdetések