Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaErnő Szalai Megváltozta több, mint 8 éve
1
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS A férfi és női agy különbségei Mottó: „Férfi és nő, hogy érthetnék meg egymást? Hisz mind a kettő mást akar- a férfi a nőt, a nő a férfit. (Karinthy Frigyes)
2
Az emberi testre is jellemző a szexuális dimorfizmus (ivari kétalakúság) Miért pont az agyunk ne különbözne? TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában
3
Humorosan is felfoghatjuk: TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában
4
Humorosan is felfoghatjuk: TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában
5
Nem jobb vagy rosszabb: MÁS Nem csak embernél: évmilliós nemi szerepek- szelekció TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában
6
Mérhető, megfigyelhető eltérések: (átlagok) – Tömeg: Férfi 1336g Nő 1198g –Kérgestest – Comissura anterior Nőknél nagyobb (agyféltekék közti kommunikáció!?) TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában
7
TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 INNOVATÍV ISKOLAFEJLESZTÉS A TOKAJI FERENC GIMNÁZIUM, SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUMÁBAN
8
TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 INNOVATÍV ISKOLAFEJLESZTÉS A TOKAJI FERENC GIMNÁZIUM, SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUMÁBAN ELTÉRÉSEK KÓRKÉPEKBEN, IDEGRENDSZERI BETEGSÉGEKBEN Nők : anorexia (93%) bulimia (75%) depresszió (63%) migrén (70%) SM (58%) Férfiak: autizmus (71%) dadogás (71%) dyslexia (77%) skizofrénia (73%)
9
TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 INNOVATÍV ISKOLAFEJLESZTÉS A TOKAJI FERENC GIMNÁZIUM, SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUMÁBAN Statisztikailag megfigyelhető különbségek a képességekben Férfiakra jellemző inkább: térlátás; 3D tájékozódás matematikai logika agresszió Nőkre jellemző inkább: verbalitás számolás érzékszervek érzékenysége
10
Az előzőekben vázolt különbségek az egyes feladatok végrehajtásában: TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában
11
És az IQ TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában
12
TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 INNOVATÍV ISKOLAFEJLESZTÉS A TOKAJI FERENC GIMNÁZIUM, SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUMÁBAN Kommunikáció: Férfi: információ csere (pontosabb, rövidebb megfogalmazások) Nők: kapcsolat keresés, tartás eszköze Több a nonverbális! Stresszkezelés: Férfi: magába néz, ott keresi az okot Nő: kinyílik, kifelé keres megoldást, támogatást
13
TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 INNOVATÍV ISKOLAFEJLESZTÉS A TOKAJI FERENC GIMNÁZIUM, SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUMÁBAN Biológiai (főleg hormonhatások) Szocializációs (eltérő társadalmi elvárások) Melyik a jelentősebb? Nézőpont! Már a patkányoknál is jelentős különbségek figyelhetőek meg pl: a tájékozódásban, az emberhez hasonlóan!
14
TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 INNOVATÍV ISKOLAFEJLESZTÉS A TOKAJI FERENC GIMNÁZIUM, SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUMÁBAN Legmeggyőzőbb bizonyíték a biológiai (hormonális) háttérre a COS (congenitalis androgenitalis syndrome - születés előtt nagy mennyiségű hím nemi hormonnak kitett lányok) vizsgálata.
15
TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 INNOVATÍV ISKOLAFEJLESZTÉS A TOKAJI FERENC GIMNÁZIUM, SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUMÁBAN Ismerni a különbségeket, figyelni az együttműködésre, hiszen kiegészítjük egymást
16
TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 INNOVATÍV ISKOLAFEJLESZTÉS A TOKAJI FERENC GIMNÁZIUM, SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUMÁBAN Felhasznált források: Nemi különbségek az agyban - Doreen Kimura, Scientific American Prof. Dr. Párducz Árpád előadása a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) honlapja
17
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.