Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEmma Takács Megváltozta több, mint 8 éve
1
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta
2
Minden gyermekben, bármilyen körülmények között is született, és bárkik voltak is szülei, potenciálisan az emberi faj születik meg ismét. S valamennyiünk számára rendkívüli a felelősség az emberi élet iránt. (James Agee)
3
Hátrányos helyzet Törvény szerint –Jegyzői védelembe vétel (családi körülmény, szociális helyzet) –Gyermekvédelmi kedvezmény –HALMOZOTT: szülők 8 általános tartós nevelésbe vétel Valós helyzet –Sajátos Nevelési Igényű –Pszichés fejlődés zavarai miatt a nevelési tanulási folyamatban tartósan és súlyosan akadályozott –Szenvedélybeteg –Magatartási devianciák –Szociális hátrányok
4
Évfolyamismétlők a középfokú oktatásban (%)
5
Felzárkóztatás lehetőségei Tantárgyi korrepetálások Mentortanári segítségnyújtás (képességfejlesztés) Szociális munkás az iskolában Mentálhigiénés védelem Szakiskolai felzárkóztatás
6
Mentortanár Program: Dél-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Feladatok: –tanórán kívüli fejlesztés egyéni csoportos –egyéni esetkezelés –tanórán kívüli tevékenységek szervezése szabadidős tevékenységek
7
Szakiskolai felzárkóztatás Célcsoport: Befejezetlen általános iskolai tanulmányok 15. életév betöltése
8
Szakiskolai felzárkóztatás Speciális kerettanterv –egyéni fejlesztési terv szerinti haladás –differenciálás –törekvés az inklúzióra –pályaorientáció –munkavállalási képességek fejlesztése –szociális kompetenciák fejlesztése
9
"Amit ma teszünk, döntés arról, hogy milyen lesz a világ holnap" ( Marie Von Ebner-Eschenbach) Köszönöm figyelmüket! Schön Brigitta Forrás Általános és Szakiskola
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.