Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAnikó Illésné Megváltozta több, mint 8 éve
1
Hogyan kerüljünk be a vérkeringésbe? Maczonkai Dániel social media tanácsadó 2010.12.02.
2
Agenda 1.Bevezetés 2.Esettanulmány #1: A lényeg, hogy egészséges legyen 3.Esettanulmány #2: Született Anyukák 4.Esettanulmány #3: Szeretem a hajam 5.Összegzés
3
Mi az a Social Media? olyan internetes szolgáltatások gyűjtőneve, amelyek elsősorban a közösségre épülnek és a felhasználók közösen készítik a tartalmat
4
Mire jó a közösségi média? A közösségi média emberközelivé teszi a vállalatot: lehetőséget ad párbeszéd kezdeményezésére, ott, ahol a felhasználók vannak. Miért fontosak a közösségileg aktív felhasználók? A most aktív userek azok a nyitott szemléletű, korai adaptálók, akik a későbbi regisztráló vagy aktívvá váló tömegek véleményvezérei lesznek A direkt reklám nem az egyetlen eszköz, amely képes befolyással lenni a fogyasztó vásárlási döntésére. A felhasználók médiafogyasztási szokásai megváltoztak: egyre több időt töltenek online közösségi oldalakon Egy brand számára fontos, hogy proaktív módon ott is jelen legyen, ahol a felhasználók vannak.
5
Bevezetés
6
Facebook Facebook a legnépszerűbb közösségi oldal a világon. Több mint 2.200.000 Magyarországon élő felhasználó regisztrálta már magát az oldalon. A tagok jellemzően aktívak, naponta többször is belépnek az oldalra.
8
Agenda 1.Bevezetés 2.Esettanulmány #1: A lényeg, hogy egészséges legyen 3.Esettanulmány #2: Született Anyukák 4.Esettanulmány #3: Szeretem a hajam 5.Összegzés
9
Merck / Femibion Termék: Étrendkiegészítő tabletta gyermekvállalást tervező nőknek. Célcsoport: Gyermekvállalást tervező nők, kismamák, kisgyermekes anyák, 18-35 Kampánycélok: Kismamák megszólítása egy releváns alternatív média felületen Mit csinálnak a neten? - beszélgetnek, ismerkednek - információkat gyűjtenek - információkat osztanak meg - játszanak Egy ‘belterjes célközönség’, akik sokkal több időt töltenek otthon, internet előtt, mint más nőtársaik.
10
Merck / Femibion A terhes nők és az anyukák közötti szóbeszéd: sokkal több információt osztanak meg egymással termékekről, brandekről, mint más nő társaik vagy a teljes populáció.
11
Merck / Femibion Ügynökségi javaslat: Rajzos gyermekarc szimulátor, amely az apa és az anya arcának jellegéből előrejelzi, hogy fog kinézni a születendő baba. ‘A lényeg, hogy egészséges legyen’. Kampánymechanizmus: az alkalmazás terjedését Pay-per- click hirdetéssel és organikus terjesztéssel támogattuk. Alkalmazás működése: a felhasználó telepítés után egy arcszimulátor felületet lát, melyen beállíthatja saját és párja arcberendezését.
12
Merck / Femibion A beállított elemek után két opcióra lehetett kattintani: ‘Go!’, ‘I feel lucky’. Az eredmény:
13
Merck / Femibion 35 000 féle kombináció
14
Merck / Femibion Az alkalmazásból el lehetett érni a videót is. A figura továbbküldhető volt. Terjedési lehetőségek:
15
Merck / Femibion Eredmények: - A 2 hónapos kampány ideje alatt 1700 ember használta rendszeresen az alkalmazást - A PPC hirdetések kattintási aránya 300%-on teljesített - Medical Tribune Group & Kreatív ‘Gyógyszerpromóciós verseny II. díj’ Helyezésünkkel hozzásegítettük a Merck Kft-t az ’Év Gyógyszerpromóciós Terméke I.’ helyhez.
16
Agenda 1.Bevezetés 2.Esettanulmány #1: A lényeg, hogy egészséges legyen 3.Esettanulmány #2: Született Anyukák 4.Esettanulmány #3: Szeretem a hajam 5.Összegzés
17
Sanofi Aventis / Normaflore Termék: A Normaflore, az egyetlen vény nélkül kapható probiotikus gyógyszer Magyarországon. Célcsoport: Anyukák, gyerekvállalást tervező nők Kampánycélok: A célcsoport edukálása, a probiotikumok megismertetése velük Ötlet: Született Anyukák Facebook oldal
18
Sanofi Aventis / Normaflore Tartalom: - Baba- és mamatippek - Információk a probiotikumokról - Kvízek Az anyukák is generálják a tartalmat: kérdéseket tesznek fel, segítenek egymásnak, képeket és videókat töltenek fel a gyerekeikről. A kérdések megválaszolásában egy hivatásos gyerekorvos van a segítségünkre.
19
Sanofi Aventis / Normaflore Eredmények: Több mint 5200 kismama csatlakozott az oldalhoz. 674 komment és 1731 like érkezett a 98 bejegyzésünkre. Az anyukák 164 kérdést, képet, videót töltöttek fel az oldalra.
20
Agenda 1.Bevezetés 2.Esettanulmány #1: A lényeg, hogy egészséges legyen 3.Esettanulmány #2: Született Anyukák 4.Esettanulmány #3: Szeretem a hajam 5.Összegzés
21
TEVA / Revalid Termék: Haj- és körömregeneráló készítmény, megelőző hatás Célcsoport: Elsősorban nők, 18 – 35 között Kampánycélok: Innovatív, fiatalos brand megjelenés a közösségi médiában, meglévő brand aktivitások támogatása, kapcsolatgyűjtés
22
TEVA / Revalid Javaslatunk szerint brandesített Facebook oldalt hoztunk létre, amelyen a brand gyűjti a rajongókat, motiválja őket az aktivitásra, pályázati nevezésre. Az oldal neve: ‘Szeretem a hajam’ Promóciók és motivátorok: - Csatlakozási promóció: ‘Légy a rajongónk és megajándékozunk egy Revalid termékmintával!’ - Hajápolási kvíz - Napi hajtippek - Borítótervező pályázat - Women of the year aktivitás promotálása
23
TEVA / Revalid Effektus: a felhasználók generálják a tartalmat
24
TEVA / Revalid Alkalmazás javaslat: A dús és egészséges haj generációk, korszakok és stílusok jelképe ma is és régen is. A Revaliddal Tehetségkutató alkalmazással bárki újraélheti a dús és egészséges haj élményét, tincseivel bekerülhet a facebook-os közösség történelmébe, a dúshajú hírességek csarnokába. Alkalmazás működése: a felhasználó telepítés után egyedi lemezborítót készíthet saját vagy ismerősei fényképével. A lemezborítókra szavazni lehet.
25
TEVA / Revalid 1. lépés: fotó és borító kiválasztása
26
TEVA / Revalid 2. lépés: szerkesztés
27
TEVA / Revalid 3. lépés: kész borító elhelyezése az albumok között
28
TEVA / Revalid
29
Eredmények: Facebook page: 4670 rajongó Facebook Revalid Tehetségkutató: több mint 300 pályamunka, és 6600 szavazat
30
(Rém)álomvilág (magyar viszonylatokban) A saját maga által létrehozott social média felületek kimagasló népszerűsége (FB esetben pl. százezres követőtábor, napi 500 lájk/post és 100- 200 komment/post) Minimál igény támogató média budgetre Aktív, szerető fogyasztók, akik újabb követőket hoznak kvázi önkéntesen Ha lehet ne kelljen nagyon extra tartalmat gyártani, a tartalmat adják a lelkes márkarajongók Egy SM ügynökséggel költséghatékonyan megoldható legyen Tökéletes mérhetőség, konverziós számok Egy márka álmaEgy márka rémálma Népszerűtlen saját social media felületek (csak a kollégák és az ügynökség lájkol) Támogató média budget igény Felhasználók által létrehozott, nem kontrollálható márkaoldalak, amelyek néha még kritikusak is és népszerűségük töretlenül növekszik Saját oldalunkon kekeckedő és korrupt fogyasztók, akiket ki kell moderálni, vagy költséges promócióval lehet csak aktivizálni Tartaloméhség Megtérülési számítások bonyodalmai Ügynökségek ütközőzónái Szervezeten belüli zavaros felelősségi határok
31
Köszönöm a figyelmet! További információ: maczonkai.daniel@carnation.humaczonkai.daniel@carnation.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.