Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Passzívház technológia és megújuló energia alkalmazásának lehetősége az oktatásban Moldován György Karcagi Szakképzési Centrum ”Bizakodjunk, hiszen a kőkorszak.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Passzívház technológia és megújuló energia alkalmazásának lehetősége az oktatásban Moldován György Karcagi Szakképzési Centrum ”Bizakodjunk, hiszen a kőkorszak."— Előadás másolata:

1 Passzívház technológia és megújuló energia alkalmazásának lehetősége az oktatásban Moldován György Karcagi Szakképzési Centrum ”Bizakodjunk, hiszen a kőkorszak sem azért ért véget, mert elfogyott a kő!”

2 „ Paradigmaváltás az energia- és építőipari szakmák oktatásában” 2016. február 26. – 2016. március 03., Helyszín: HWK Dresden A program legfontosabb eseményei: Baumesse Haus építészeti kiállítás és vásár Mintaház kiállítás Ottendorf-Okrilla Drezdai Képzési Központ Duális képzés Németországban Energiatakarékos épületgépészeti rendszerek Energia hatékony építészeti megoldások Passzívház építésének jelenlegi helyzete Gyakorlatias, interaktív foglalkozások Szászországi Építészeti Továbbképzési Intézmény

3 Alkalmazási lehetőségek az oktatásban 1.Közoktatás, középiskolai oktatás a környezeti szemléletformálás kialakítása, tájékoztatás, ismeret minél szélesebb tömegekkel megismertetni az energiatakarékos, környezettudatos és fenntartható technológiákat, a megújuló energiaforrásokat, a felhasználási lehetőségeket előadások, iskolai programok szervezése – energiatudatos gondolkodás és attitűd kialakítása már az iskolában tanítani kell, hogy az erőforrásokat tudatosan, takarékosan és felelősségteljesen, megújulási képességükre tekintettel használja lehetőleg mindenki fontos az összefüggések megismerése, megértése, megtapasztalása és felismerése az új technológiák elterjedése csak idő kérdése bevezetése ma már nem csak lehetőség, hanem egyre inkább szükségszerű is - klímaváltozás komplett energetikai pályázatok kivitelezése és azok nyomon követése az oktatási intézményekben – lehetőség KEOP

4 KEHOP-5.4.1 SZEMLÉLETFORMÁLÁSI PROGRAMOK Pályázati felhívás az energiatudatos, fenntartható életvitel elősegítése érdekében Célterületek: o Energiatakarékosság és energiahatékonyság o Megújuló energia-felhasználás 18 hónap, legalább 2000 fő bevonva Karcagi Szakképzési Centrum – 8 tagintézmény Programok, tájékoztatók, előadások, versenyek, fórumok, szemléletformáló workshopok, üzemlátogatások Fogyasztói és társadalmi beállítódások megváltoztatása Energiatakarékos, energiahatékony, megújuló és alternatív energiahasznosítási megoldások, lehetőségek megismertetése és elterjesztése Környezetbarát életmód, háztartás, iskola

5 Alkalmazási lehetőségek az oktatásban 2.Szakmai oktatás, szakképzés az oktatásba való beépítése a széles spektrumú téma miatt több szakmacsoportot, azon belül szakmát is érint: o Építészet o Gépészet o Elektrotechnika o Mezőgazdaság o Környezetvédelem paradigma váltás – technológia váltás a szakképzésben is elméleti és gyakorlati területeken egyaránt jelenleg a kerettantervek negligálják - tanárfüggő meg kell találni a lehetőségeket, a szükséges óraszámokat a mostanihoz hasonló szakmai tanulmányutak nagyon motiválók, inspirálók lehetnek együttműködő partnerek felkutatása, az oktatásba való bevonásuk, állandó kapcsolattartás

6 Mi az a passzívház technológia? Vastag kültéri hőszigetelés (30 cm) Korszerű hőszigetelt kétkamrás nyílászárók Jó épületszerkezetek, magas szintű tömítettség Minimalizált hőveszteség Minimális fűtési energiafelhasználás és hőszükséglet (szinte nincs szükség aktív fűtésre) Passzív szolár technikák alkalmazása Megfelelő szellőztetőrendszer kiépítése Hővisszanyerős szellőzés kialakítása Magas komfortszint, kellemes hőérzet aktív fűtési és hűtési rendszer nélkül Legfontosabb magát a szemléletet oktatni, beépíteni a tananyagba szakmai kérdés elsősorban. A rendszert, az alapelveket és összefüggéseket mindenkinek érdemes lenne ismernie.

7 Érintett képzések, lehetőségek ács, burkoló, kőműves, elektronikai, épületgépész és faipari technikus, épületgépészeti szakmák, létesítmény energetikus, magasépítő technikus, szárazépítő, építészeti szakmák, villanyszerelő, villamos ipari szakmák,stb. a környezetvédelem ide vonatkozó része minden szakmába beépíthető már szakképesítéssel rendelkezők átképzései új képzések bevezetése iskolai rendszerben és felnőttképzésben egyaránt: napelem szerelő, napkollektor szerelő, létesítmény energetikus komplex megújuló energia képzések, több szakmát átfogó ismereteket igényelnek (passzívházak építése) oktatói továbbképzések – Minősített Passzívház Tervező képzés az alapvető rendszerelméleti ismeretek bevezetése a képzésekbe kapcsolatépítés a területen működő gazdálkodó szervezetekkel, cégekkel a korszerű építőanyagok és technológiák megismertetése előadások, tájékoztatók, gyakorlati bemutatók szervezése a technológiák építési helyszíneken történő bemutatása, látogatások alkalmával a kivitelezések megtekintése, akár folyamatában is tanulmányi utak, összefüggő gyakorlatok – pályázatok pl. Erasmus+ szemléltető eszközök, modellek, bevezetése az oktatásba digitális, e-learning, multimédiás tananyagok kifejlesztése és alkalmazása

8 Megújuló energiaforrások A tananyagokba beépíteni az alapelveket, az alkalmazhatóságot Oktató készletek segítségével megismertetni a megújuló energiaforrások felhasználhatóságát, fogalmát, tananyagfejlesztés olyan közegek, természeti jelenségek, amelyekből energia nyerhető ki akár naponta többször ismétlődően vagy folyamatosan rendelkezésre állnak emberi beavatkozás nélkül újratermelődnek használatuk összhangban van a fenntartható fejlődés alapelveivel Vállfajai: o Szélenergia o Vízenergia o Napenergia o Geotermikus energia o Biomassza

9 Megújuló energiaforrások Oktatásuk fontos, életszerű Természettudományos – szakmai alapozó, ágazati tárgyak esetében is Lényegében a képzések minden ágában szerepelhetne, lehetne ilyen szakirány is Szakképzés – az új OKJ-ban ‐megújuló energiaforrás energetikus ‐megújuló energiatermelő berendezések üzemeletetője Partnerkapcsolatok, együttműködések, itthoni irányvonalak Jüllich Glas Solar Kft – napelemek gyártása PannonWatt Zrt. – energetikai és innovatív megoldások E-ON – Háztartási Méretű KisErőművek (HMKE)

10 Tapasztalt jó gyakorlatok Szemléltető modellek, makettek alkalmazása Szakmai kiállítások

11 Korszerű építőanyagok, építőipari megoldások bemutatása Oktatótáblák – 5 nap alatt passzívház

12 Helyszíni látogatások Szigetelőanyagokat tartalmazó „kocsi”

13 Működő oktató panel Elméletigényes gyakorlathoz egyszerű eszközkészlet

14 Építőanyagok készletben Egységcsomag építőipari megoldások modellezéséhez

15 Hőveszteségek detektálása mintaházon hőkamerával Tanműhely kialakítások

16 „Minden pénzem a napba és a napenergiába fektetném. Micsoda energia! Remélem nem kell kivárnunk míg az olaj és szén kifogy, mielőtt elérhetjük" - Thomas Edison, 1931 KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMET!


Letölteni ppt "Passzívház technológia és megújuló energia alkalmazásának lehetősége az oktatásban Moldován György Karcagi Szakképzési Centrum ”Bizakodjunk, hiszen a kőkorszak."

Hasonló előadás


Google Hirdetések