Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Online foglalási rendszerek hatása a hazai turisztikai szolgáltatókra Dunder Krisztián Ügyféllojalitás és közösségi vásárlás a turizmusmarketingben Turizmus.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Online foglalási rendszerek hatása a hazai turisztikai szolgáltatókra Dunder Krisztián Ügyféllojalitás és közösségi vásárlás a turizmusmarketingben Turizmus."— Előadás másolata:

1 Online foglalási rendszerek hatása a hazai turisztikai szolgáltatókra Dunder Krisztián Ügyféllojalitás és közösségi vásárlás a turizmusmarketingben Turizmus Akadémia - Budapest, 2011.10.25.

2 BEMUTATKOZÓ Dunder Krisztián 2011.10.25.2 PARTNEREK / REFERENCIÁK TAGSÁG

3 HATÁS Kezdjük a „hatással”! 2011.10.25.3  A belföldiek belföldi szállásfoglalása évek óta 54 Mrd Ft körül tart  Az internetes szállásfoglalási gyűjtőoldalak szaporodtak  Még szállodatulajdonosnak is van gyűjtőoldala  Az internetes szállásfoglalási gyűjtőoldalak erősödnek  a szallas.hu 2010-ben 2 Milliárd+ értékben közvetített  nemzetközi szinten a review-oldalak is döntéselőkészítővé váltak  A szállásfoglalás – mint voucher értékesítés – megjelent az aukciós site-okon, kuponos és közösségi vásárlás oldalakon is  Hotel Rubinia: 2 496 voucher (Napi Tipp)  Összesen (I-III. negyedév): 13 000+ voucher  Valamit megváltoztatott a piacon. És ez még csak a kezdet.

4 SZÁLLÁSFOGLALÁSI RENDSZEREK Miért használják az internetezők a szállásfoglalási oldalakat? 2011.10.25.4

5 SZÁLLÁSFOGLALÁSI RENDSZEREK 2011.10.25.5  Ezernyi helyszín és szálláshely közül választhat  Összehasonlíthat ajánlatokat  Azonnal tud szállást foglalni  Mások véleménye alapján dönthet  Ár- és foglalási garanciát, esetleg bónuszpontokat kap  Újabban mobilon is foglalhat  Stb.  Magyarországon más szempontok is fontosak, de erről később. Miért használják az internetezők a szállásfoglalási oldalakat?

6 SZÁLLÁSFOGLALÁSI RENDSZEREK 2011.10.25.6 Nagy nemzetközi szállásfoglalási oldalak

7 SZÁLLÁSFOGLALÁSI RENDSZEREK 2011.10.25.7 Nagy nemzetközi szállásfoglalási oldalak szállodaszempontból  Kontingenskezelés  Channel manager szoftverrel összekapcsolás  Közvetlen kontingens átemelés szállodától / lánctól  Perszonalizált jutalék  Stb.

8 SZÁLLÁSFOGLALÁSI RENDSZEREK 2011.10.25.8 Magyar szállásfoglalási oldalak (belföldi fókuszúak)  + „megszámlálhatatlan” kicsi vagy niche oldal

9 FELHASZNÁLÓK 2011.10.25.9 Hogyan viselkedik a magyar felhasználó az interneten?  A magyar internetezők utazási szokásai kutatás  Internetezőkre reprezentatív minta  Adatfelvétel 2011. április elején  Egyedi kutatás – részben publikus adatokkal

10 FELHASZNÁLÓK 2011.10.25.10 Az internetezők 76%-a interneten tervezi meg az utazást!  A válaszadók 46%-a szerint egy hosszú hétvégét elég pár héttel előtte megszervezni

11 FELHASZNÁLÓK 2011.10.25.11 Mi mennyire fontos az utazástervezés során?

12 FELHASZNÁLÓK 2011.10.25.12 Az ELSŐKÉNT felkeresett internetes oldal utazástervezéskor

13 FELHASZNÁLÓK 2011.10.25.13 Hogyan foglalnak szállást a magyar internetezők?

14 FELHASZNÁLÓK 2011.10.25.14 Van bizalom az online szállásfoglalás iránt „Nem szívesen intézem online a szállásfoglalást, nem bízom benne.” Bázis: interneten információkat keresők

15 FELHASZNÁLÓK 2011.10.25.15 Az ajánlat elfogadásában döntő szerepet játszik…

16 SZALLAS.HU STATISZTIKÁK 2011.10.25.16 A szallas.hu őszi felmérésének főbb adatai  Idei I-III. negyedévben a foglalások 36,5%-a egy éjszakára szólt.  7 éjszakát a foglalók összesen 1,5%-a szánt pihenésre  Tavaly a foglalások fele hotelbe történt, idén alig több, mint harmada  Tavaly a foglalások 28%-a volt 3*, idén már csak 21%  A vezetést az apartmanok és panziók vették át  Bevétel szerint 30%-kal több a 3* árbevétel, mint az apartmanoké  Hajdúszoboszló és Siófok a legkedveltebb, Budapest már a 3. helyen

17 ESETTANULMÁNY 2011.10.25.17 Hotel Szeleta***

18 ESETTANULMÁNY 2011.10.25.18 Az első lépés egy profi weboldal  Bizalmat ébresztő oldal és bemutatkozás  Profi fotók a helyszínről és a környezetről  Látnivaló- és programajánlatok  Ösztönző  Profi kommunikáció  Keresőbarát technológia  Ingerkeltő szövegek

19 ESETTANULMÁNY 2011.10.25.19 Hotel Szeleta*** Drasztikus átalakulás a foglalások tekintetében: offline vs. online  10 éve 70% - 30%  5 éve 30% - 70%  Most 90% fölötti az online foglalás A szállásfoglalási oldalak a foglalások 20-25%-át adják (800 foglalásból):  Booking.com: 53  Szallas.hu: 41  Utazzitthon.hu: 22  Budapesthotelstarts.com: 16  Hrs.com: 15  Utisugo.hu: 14

20 ESETTANULMÁNY 2011.10.25.20 A válság ellenére nőtt a vendégéjszakák száma Vendégéjszakák száma július-augusztus hónapokban:  2007: 2,2  2008: 2,6  2009: 3,5  2010: 3,1  2011: 3,1

21 ESETTANULMÁNY 2011.10.25.21 Jó marketinggel elkerülhető a bárkitől való függés A következő marketing eszközöket választottuk:  Jól összeállított weboldal tartalmi és technológiai szempontból  Keresőoptimalizálás  Google AdWords  Jelenlét portálokon (pl. miskolc.hu, barlangfurdo.hu, udulesicsekk.hu)  Tematikus oldalak megjelenési díjjal (pl. iranymagyarorszag.hu)  Női célcsoportot elérő oldalak (pl. nlcafe.hu)  Szállásfoglalási oldalak (pl. booking.com)

22 SZÁLLÁS SITE ELŐNYÖK 2011.10.25.22 A szállásfoglalási rendszerek meggyőző képessége profi

23 ÁLLANDÓ NYITOTT KÉRDÉSEK 2011.10.25.23 Jó együttműködés esetén a szállásfoglalási oldal előny Mind a szállásadó, mind a foglaló vissza tud élni a rendszerekkel  Szállásadó lemondatja a foglalási site-on keresztül érkező foglalást pár % kedvezményért  Szállásfoglaló nem mondja le, de nem is érkezik meg  Szállásfoglaló oldal szálloda nevére hirdet

24 2011.10.25.24 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Online foglalási rendszerek hatása a hazai turisztikai szolgáltatókra Dunder Krisztián Ügyféllojalitás és közösségi vásárlás a turizmusmarketingben Turizmus."

Hasonló előadás


Google Hirdetések