Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaNorbert Pap Megváltozta több, mint 8 éve
1
XVII. Nemzetközi Közlekedési XVII. Nemzetközi KözlekedésiKonferencia Szeged, 2015.11.27. Gondolatok a magyarországi fuvarozó vállalkozások helyzetéről, versenyképességéről
2
A közúti közlekedési szolgáltatási szektor (2014) Az összes mo-i alkalmazott 3,5%-a Éves adófizetés: kb. 500 Mrd Ft, az államháztartás bevételének 5%-a Hozzájárulás a GDP-hez: kb.1600 Mrd Ft, a teljes magyar GDP 6%-a * járművek pótkocsi nélkül Vállalkozások száma 11.70062.720* 1.52414.748 Jármű darabszám
3
Az uniós közúti fuvarozó vállalkozások egy nap alatt átlagosan annyi árut mozgatnak, mint amennyit a kombinált fuvarozással foglalkozó vállalkozások egy év alatt szállítottak el az EU-ban 2013-ban. Az uniós közúti fuvarozó vállalkozások másfél hónap alatt átlagosan annyi árut mozgatnak, mint amennyit vasúton egy év alatt szállítottak el az EU-ban 2013-ban. 1 nap 1 év 1,5 hónap 1 év
5
Az össztonna-kapacitás viszont folyamatosan nőtt!
7
Magyarország nemzetközi* teljesítménye (millió tkm) 2004 – 2014 * fuvardíjas, harmadik országos és kabotázs is
8
A magyar fuvarozók harmadik országos tevékenysége 2004 – 2013 (millió tkm)
9
Magyarország piaci részesedése a csatlakozás óta A, nemzetközi összes 2004: 1,9% 2008: 3,7% 2013:4,4% (ezzel a 7. helyen áll, 1. PL: 24,4%, 2.ES: 11,3%, 3.DE: 8% ) B, harmadik országos 2004: 2,2% 2008: 6,6% 2013:7,9%(ezzel a 4. helyen áll, 1. PL: 27,2%, 2.LT: 8,5%, 3.SK: 8,2% )
10
ES, DE, NL, FR versus V4 countries
11
Az elmúlt évek legfontosabb érdekképviseleti eredményei kereskedelmi gázolaj üzemanyag-megtakarítás 100 eFt-ig baleseti adó iparűzési adó gépjárműadó-csökkentés „napidíj”40 EUR-ig vagyonátruházási illeték
13
Célkitűzések érdekképviseleti területen – az eredeti tervek piacvédelem, hatékonyabb ellenőrzések bilaterális kapcsolatok – magyar érdekek útdíj-bírságolási anomáliák megszüntetése a szakma terhelése nem fokozható MiLOG gépkocsivezetői utánpótlás iparűzési adó vagyonátruházási illeték Személyszállítási piacnyitás „új selyemút”
14
Jelentős történések: -Wáberer György miniszterelnöki megbízotti kinevezése -- a szektor kiemelkedő fontosságának kinyilvánítása -1560/2015. (VIII.7.) Korm. határozat a logisztikai, közúti árufuvarozási és a személyszállítási vállalkozások versenyképességének növelését szolgáló intézkedésekről (összesen 16 pont, de ténylegesen 25 intézkedési pontot tartalmaz) - a külföldi kiküldetéshez kapcsolódó igazolás nélkül elszámolható költség 2016. január 1-től az eddigi 40 Euróról 60 Euróra módosul - 6000 gkv. részére a C, C+E, D jogsi + GKI alapvizsga költségeit a Kormány állja (cca. 5 Mrd Ft) - a GINOP 1 keretében idén logisztikai témájú pályázati felhívás jelenik meg
15
Az eredeti terv és a program összehasonlítása: e1: piacvédelem, hatékonyabb ellenőrzések: t1: külföldiek ell. fokozása, a hatékonyabb ell. feltételeinek megteremtése (X.31.) t2: bírságtételek növelése, int. terv a jogosulatlan tevékenység visszaszorítására (X.31.) t3: Ket. mod. – helyszíni bírságolás, elj-i idő rövidítése, bírság behajthatóság (?) t18: külföldiek ellenőrzése és szankcionálása a magyarokéval azonos legyen (XII.31.) e2: bilaterális kapcsolatok – magyar érdekek t23: török ÁFA-visszatérítési megállapodás (XII.31.) e3: útdíjbírságolási anomáliák megszüntetése t24: a rendszer felülvizsgálata és az utólagos fizetés lehetővé tétele garanciavállaló szervezetek bevonásával (III.31.) - TESZ ???
16
E4: a szakma terhelése nem fokozható t9: közúti szállítmányozási és fuvarszervezői tev. végzésének felt-it szabályozó korm.r. (XII.31.) t12: új haszonjárművek műszaki vizsga nélküli forg. Helyezése, érvényes EU-s műszaki vizsga elismerése (X.31.) t13: kötelező felszerelés csak a nk-i egyezmények szerint (IX.30.) t16: intézkedési terv autohof-rendszer létrehozására (VI.30.) t17: ésszerű munkajogi szabályozás (XII.31.) t25 : city-logisztikai rendszer koncepciója (III.31.) - KÁSZ ??? e5: MiLOG t10: a magyar álláspont következetes képviselete (foly.) t11:adómentesen elszámolható költségek minimálbérbe történő beszámítása lehetőségének megteremtése (X.31.) e6: gépkocsivezetői utánpótlás t4: „C”, „D”, „C+E”, „D+E” + GKI állami finanszírozással – feltételek kidolg. (IX.30.) t5: belföldre 18 éves korhatár (IX.30.) t6: belföldi kiküldetési költségtérítési átalány összegének növelése (IX.30.) t7: képzés felülvizsgálata, felesleges vizsgaelemek megszüntetése (I.31.) t8: EU-ból érkező munkavállalók fogl-i felt-einek egyszerűsítése (IX.30.)
17
e7: iparűzési adó t15: gépjárműadó EU-s minimumra e8: vagyonátruházási illeték t14: haszongépjárműveknek mentesség biztosítása (XII.31.) e9: személyszállítási piacnyitás t19: Tempo-100 követelményrendszer ésszerűsítése, a külföldön kiadott engedély elismerése (XII.31.) t20: turistabuszok megfelelő utas-cseréjéhez megfelelő megálló- és parkolóhelyek (XI.30.) t 21: piacnyitás koncepciója (XII.31.) e10: új „selyemút” t22: közúti közl-i egyezmények a Kínába vezető ker-i útvonal mentén (XII.31.)
18
A legújabb eredmények belföldi napidíj – 3000 Ft/nap gépjárműadó - szerelvényadóztatás vagyonátruházási illeték törlése iparűzési adó – külföldi útdíj 7,5 %-a hatósági jogosultságok fokozása járművisszatartás lehetősége
19
Köszönöm a meghívást és megtisztelő figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.