Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁbel Fehér Megváltozta több, mint 8 éve
1
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés
2
2. A reklámcélok megtervezése
3
A reklámcélok kitűzésének támpontjai a célpiac (kiválasztása/azonosítása és jellemzőinek elemzése alapján), a márka / üzlet pozicionálása és a marketingstratégia (különösen az alkalmazott marketing-mix, illetve a kommunikációs stratégia kialakítása)
4
A reklámcél olyan specifikus kommunikációs cél és eredményszint, amelyet meghatározott közönség körében, meghatározott idő alatt kell elérni.
5
A reklámcél kialakításának négy lépése A célcsoport(ok) meghatározására építve: 1) Marketing cél milyen üzleti stratégiába illeszkedik a reklám? 2) Kommunikációs cél a négy irány közül melyiket választom? 3) Reklámcél mit szeretnék elérni konkrétan, számszerűen? 4) Időhorizont mikorra időzítem az akciót?
6
A kínálat minősítése A marketing- és a kommunikációs stratégia alapját az ajánlat és a fogyasztók már ismert, illetve látens szükségleteinek / igényeinek a viszonya képezi. Az ajánlat és a fogyasztók szükségletei a következő viszonyban állhatnak egymással:
7
Az ajánlat alulmúlja a potenciális fogyasztók igényeit Ekkor az ajánlat tökéletesítésére célszerű törekedni, mivel a reklámkommunikáció nem képes segíteni az alapjaiban véve gyenge ajánlaton, sőt, felgyorsíthatja annak bukását. Az ajánlat egyenértékű a potenciális fogyasztók igényeivel Ez esetben a reklám képes lehet hatékonyan elősegíteni az értékesítés növekedését.
8
Az ajánlat egy vagy több komponensét tekintve felülmúlja a fogyasztók igényeit Ez a verzió kedvez leginkább a szájreklám kiépülésének. Az elégedett fogyasztók nemcsak beszélnek az ajánlatról, de általában hajlandóak magasabb árat is fizetni érte.
9
Az ajánlat bizonyos szempontból meghaladja a fogyasztók elvárásait, míg más szempontból nem felel meg azoknak Ebben az esetben az ajánlat megfelelő pozícionálása a kulcs. Az ajánlatnak arra a komponensére kell összpontosítani a reklámkommunikáció során, amely alkalmas a fogyasztók szükségleteinek kielégítésére.
10
A kommunikációs célok négy csoportja Tájékoztatás - tájékoztató reklám márkatudatosság létrehozása – új termékek vagy meglévők újrapozícionálása: előnyökről – új tulajdonságokról Meggyőzés – meggyőző / összehasonlító reklám keresletteremtő – versenyben rokonszenv, preferencia, meggyőződés kialakítása
11
Emlékeztetés – emlékeztető reklám jól bevezetett termékre, szolgáltatásra – ‘érett’ szakaszban: ismételt vásárlás elérése Megerősítés – megerősítő reklám márkahűség, majd lojalitás elérése
12
Mérhető célok Reklámcélokat mérhető módon kell meghatározni A hatékony reklámozás megköveteli, hogy a célt / célokat előzetesen és világosan rögzítsük. Ez lehet: általános, mint pl. többen ismerjenek meg, árbevétel, vagy nyereség növekedés, vagy konkrétabb, mint pl. a kapacitás(ok) jobb kihasználása, valamilyen akció sikere stb.
13
A kapacitáskihasználás növelése, mint cél A KKV-k számára jó lehetőség, hogy reklámjaiktól kapacitásaik kihasználtságának növekedését várják. Ennek logikus módja az adott helyzetből valamilyen elvárt szintre jutás. A cél ez esetben tehát úgy konkretizálható, hogy a reklámozás eredményeként a kapacitás kihasználása ‘x %-kal’, ‘darabbal’, ‘fővel’ stb. növekedjen. Ez a reklám hatásának méréséhez is jó alapot biztosít.
14
A kívánatos eredmény Különböző jellegű lehet: bevezetési szakaszban kínálatom (termékem, szolgáltatásom) megismertetése újrapozícionáláskor a kialakult ismeretek, vélemények módosítása a teljes életút során vásárlásra, szolgáltatás igénybevételére, ajánlására késztetés
15
2. A reklámterv célrendszerének kidolgozása 7. Értékelje jószág/szolgáltatás ajánlatának és a fogyasztói szükségleteknek a viszonyát! 8. Vázolja fel a célszerűnek tűnő kommunikációs stratégiát! 9. Tűzzön ki konkrét reklámcélt, célokat!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.