Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Műszaki szakok az SzTE MÉRNÖKI KARÁN
2
Néhány kép
6
Intézetek a Mérnöki Karon Élelmiszermérnöki Folyamatmérnöki Ökonómiai és vidékfejlesztési Műszaki
7
Alapképzések Élelmiszermérnök Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök Mezőgazdasági és élelmiszer- ipari gépészmérnök Informatikus és szakigazgatási agrármérnök Mesterképzések Élelmiszermérnök Vidékfejlesztési agrármérnök Élelmiszerbiztonsági és minőségi mérnök Az SZTE Mérnöki Kar képzései Agrárképzési terület Jelentkezők száma
8
Alapképzések Gépészmérnök Műszaki menedzser Mechatronikai mérnök Mesterképzés Műszaki menedzser Az SZTE Mérnöki Kar képzései Műszaki képzési terület Jelentkezők száma
9
Gépészmérnök (BSc) A tanterv szerkezete (7 félév) Természettudományi alapismeretek, 46 kredit Gazdasági és humán ismeretek, 24 kredit Szakmai törzsanyag, 115 kredit Szakdolgozat, 15 kredit Választható tárgyak, 10 kredit Összesen, 210
10
Természettudományi alapismeretek Matematika, Mérnöki fizika, Mechanika, Általános géptan, Hő- és áramlástan, Műszaki kémia, Ábrázoló geometria (Összesen 21 kredit)
11
Gazdasági és humán ismeretek Közgazdaságtan, Vállalkozás-gazdaságtan, Menedzsment, Minőségbiztosítás, Energiagazdálkodás, Jogi és államigazgatási ismeretek, Emberi erőforrás-menedzsment, Mérnöki etika, Műszaki innováció (Összesen 24 kredit)
12
Szakmai törzsanyag Műszaki informatika, CAD-CAM alkalmazások, Műszaki ábrázolás, Gépelemek, Áramlástechnikai gépek, Épületgépészet, Elektrotechnika, Irányítástechnika, Méréstechnika, Anyagismeret, Gyártástechnológia, Motorok és gépjárművek, Környezetmérnöki ismeretek, Gépüzemfenntartás, Logisztika és anyagmozgatás
13
CAE szakirány Programozás, Grafikus programozás, Számítógépes elektronikai tervezés, Mérésadatgyűjtés és jelfeldolgozás, PLC programozás, Számítógépes modellezés, szimuláció (Összesen 75+40 kredit)
14
Laboratóriumi háttér elektrotechnikai és elektronikai laboratórium hő- és áramlástechnikai laboratórium, méréstechnikai laboratórium, hidraulika-pneumatika laboratórium, környezettechnika laboratórium, géptani laboratórium, mechatronikai laboratórium CAD-CAM laboratórium, gépek üzemtana laboratórium, műszaki diagnosztikai laboratórium, roncsolásos és roncsolásmentes anyagvizsgálati laboratórium, villamos és belsőégésű motordiagnosztikai laboratórium, hegesztő, lakatos, forgácsoló, hőkezelő gépműhelyek
15
Szakmai versenyek Tésztahíd építő verseny Pneumobil verseny PLC programozó verseny Hajós György Matematika verseny
16
A duális képzés indításának előzményei A Mérnöki Kar 2014 decemberében pályázatot nyújtott be a fenntartóhoz duális képzés indítására a gépészmérnök szakon, 2015 szeptemberétől: Együttműködési megállapodások Tanterv Szenátusi határozat
17
Az SZTE Mérnöki Kar Vállalati partnerei Contitech Rubber Industrial Kft., Szeged Axiál Kft., Baja Moltech Kft., Röszke Szegedi Vas- és Fémipari Szövetkezet, Tornádó International Kft., Hódmezővásárhely Linamar Hungary Zrt., Orosháza Energotest Kft., Dunaharaszti Együttműködési megállapodások a duális képzés gyakorlati biztosításához, 2014 december Gépészmérnök szak
18
Az SZTE Mérnöki Kar Vállalati partnerei Contitech Fluid Automotive Hungária Kft., Makó GLB Alkatrészgyártó és Szerelőipari Kft., Szeged Alukonstrukt Kft., Szeged DERULA Kft., Szolnok Szegána Kft., Szeged Transcommers Kft., Szeged Új együttműködési megállapodások a duális képzés gyakorlati biztosításához, 2015 április Gépészmérnök szak
19
Mi az a duális képzés? Gyakorlatigényes alapszakokon (nappali tagozat, teljes képzési idő) a gyakorlati képzés a Duális Képzési Tanács által meghatározott keretek között, minősített vállalatoknál folyik. A duális képzés időrendje (átsorolás után) 1-3. tanév: 13 + 8 + 13 + 14 (hét), (1 nap/hét) 7. (utolsó) félév: 9 + 12
20
Mi a duális képzés feladata? A tömegképzés mellett minőségi képzés A gyakorlati képzés erősítése A képzés alatt valós feladatok megoldása Helyismeret megszerzése az oktatási idő alatt Végzéskor már szakmai tapasztalat Céghez kötődés
21
Kinek miért előnyös? Hallgatók –Több tudás –Szakmai tapasztalat –Munkaviszony Cégek –Szakmai utánpótlás –Továbbképzés/átképzés csökkenése Oktatási intézmény –Kapcsolatrendszer
22
Az indulás folyamata Jelentkezés a céghez Jelentkezés a szakra Felvételi a cégnél Felvételi a szakra SzTE – vállalat együttműködési megállapodás Beiratkozás Hallgatói munkavállalói szerződés a céggel
23
Az oktatás fő jellemzői A szorgalmi időszak alatt –13 hét/félév –KKK-nak megfelelő ismeretanyag átadása, számonkérése A szünet és a vizsgaidőszak alatt cégnél –Cégspecifikus gyakorlati képzés –Illeszkedik és épül az akadémiai oktatásra –Folyamatosan nehezedő feladatok –Szakdolgozat készítése a cégnél
24
Gyakorlati képzési tematika Cégismeret, termékek/szolgáltatások, termelési folyamatok; Prezentációs technikák; Műhely-gyakorlatok; Számítógépes műszaki ábrázolás a vállalati gyakorlatban, dokumentációk kezelése; Anyagvizsgálati módszerek ipari alkalmazása; Méréstechnikai alkalmazások az iparban; A vállalat energiagazdálkodása, energetikai folyamatok;
25
Gyakorlati képzési tematika A gépgyártás gépei, korszerű technológiák. A számítógéppel támogatott mérnöki munka vállalati gyakorlata. Aktív részvétel a vállalatnál futó projekt- munkában: gyártástechnológia, gépüzemfenntartás, műszaki minőségügy, automatizálás, általában műszaki fejlesztés; Szakdolgozat-készítés: konkrét, lehetőleg aktuális tervezési, gyártási, üzemeltetési, karbantartási mérnöki feladat megoldása.
26
Mitől lehet ez elitképzés? Motivált, céltudatos, elkötelezett hallgatók Vállalati ráfordítások / elvárások Pozitív példa a „hagyományos” hallgatóknak Betartott képzési idő, minimális lemorzsolódás
27
Vállalati gyakorlati képzés - az aktív, nem duális hallgatók számára Hagyományos szakmai gyakorlat (kkk szerint min. 6 hét) Kooperatív képzés Gyakornoki programok
28
A folytatás a vállalati partneri kör bővítése Kiterjesztés további alapszakokra: Mechatronikai mérnök Élelmiszermérnök MÉG
29
Köszönöm megtisztelő figyelmüket !
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.