Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEtelka Bodnárné Megváltozta több, mint 8 éve
1
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás 2006. október 4. Dr. Ranschburg Ágnes csala.ranschburg@chello.hu
2
Az előadás vázlata 2. Adatok, eredmények ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN 1.A mérés célja a cél a mérőeszköz a minta az adatfelvétel körülményei 3. Konklúzió
3
a cél ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN adatgyűjtés a hozzáadott érték megállapításához a mérési, értékelési kompetencia fejlesztése képessé tenni a kollégákat a pedagógiai gyakorlatban adódó értékelési feladatok sikeres megoldására az értékelési szakterület célja?
4
a cél kérdőív Kiegészítő adatok: az előző 3 év kompetenciamérési, létszám, tanulmányi, bukási és lemorzsolódási adatai a mérőeszköz ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN az ismeretek, készségek, képességek, attitűdök, motívumok vizsgálata a feltételek, igények megállapítása
5
Struktúrája: I. Bevezető kérdések II. Az iskola értékelési rendszere III. Az iskolában folyó értékelési gyakorlat Indikátorkérdések Ismeret-ellenőrző kérdések Eldöntendő kérdések Nyitott véleménykérő kérdések Véleménykérő fokozatkérdések Kérdéstípusok: Az 5 dimenziós séma a mérőeszköz ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN
6
típusa: rétegzett véletlena minta megoszlása: a.a. az iskolai besorolóadatok szerint
7
a mintab. iskolatípus szerint százalékban ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN
8
a minta c. létszámkategória szerint (%) ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN
9
a minta d. bukás-, lemorzsolódás és átlagkategória szerint KategóriaÁtlag Lemorzsolódás, bukás Átlag feletti növekvő 91 Átlag feletti változó 82 Átlag feletti csökkenő 73 Átlag körüli növekvő 64 Átlag körüli változó 55 Átlag körüli csökkenő 46 Átlag alatti növekvő 37 Átlag alatti változó 28 Átlag alatti csökkenő 19 ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN
10
bukás21% lemorzsolódás8,4% tanulmányi átlag 3,01 az átlagok átlagai: a minta d. bukás-, lemorzsolódás és átlagkategória szerint
11
a mintaa kérdezettek besoroló adatai szerint (%) ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN igazgató/ közismereti tanár/ szakmai tanár 33/ 33 /33 férfi/ nő 41/59 főiskolai végzettség 40 egyetemi végzettség 60 30 évesnél fiatalabb 6 30-45 év között van 24 45 évesnél idősebb 70 5 évnél kevesebb ideje van az iskolában 13 5-10 éve van az iskolában 19 10 évnél több ideje van az iskolában 68 értékelési végzettsége van 6
12
az adatfelvétel körülményei A személyes kikérdezés előnyei: ellenőrizhető a válaszolók köre kiegészítő információk 1. rész: 0.86 2. rész: 0.98 3. rész: 0,95 Az adatfelvétel időpontja: 2006. június A feldolgozás ITEM2 programmal történt. ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN a teljes kérdőív : 0.98 A kérdőív megbízhatósága (Cronbach alpha):
13
2. Adatok, eredmények ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN Bevezető kérdések
14
Az értékelés szempontjai a közismereti tárgyakban ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN
15
Az értékelés szempontjai a szakmai tárgyakban ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN
16
Belső tudásmérések az iskolákban ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN
17
Külső tudásmérések az iskolákban
18
Képességmérések az iskolákban ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN
19
Belső kérdőíves vizsgálatok
20
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN Külső kérdőíves vizsgálatok
21
Az értékelés tárgyai, eszközei a válaszok %-ában ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN
22
Néhány adat
23
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN Az eltérő képességek kezelése
24
Az értékelés módjai a közismereti tárgyakban ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN
25
Az értékelés módjai a szakmai tárgyakban ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN
26
Az értékelendő tartalom
27
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN Az eszközök forrásai
28
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN Az értékelési rendszer néhány jellemzője
29
és a problémák ….. ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN
30
Igények a hatékonyabb értékelés érdekében
31
Külső Külső feltételek: 31 feltételek: 31társadalom oktatási rendszer fejlesztési program ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN Belső feltételek:10 pedagógus tantestület Egyéb feltételek
32
3. Konklúzió Mire van befogadókészség az intézményekben? o mérés, értékelés továbbképzések o lehetőség a hasonló intézményekkel tapasztalatcserére értékelési rendszer létrejöttének támogatása o eszközök, segédanyagok o folyamatos szakértői támogatás az intézményekben ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN a pedagógusok szakértelmének növelése
33
Köszönöm a figyelmet! Dr. Ranschburg Ágnes csala.ranschburg@chello.hu ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.