Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Lehet-e Magyarország Kelet Közép-Európa logisztika szolgáltató központja?” Bíró Koppány Ajtony ügyvezető igazgató Székesfehérvári Logisztikai Szolgáltató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Lehet-e Magyarország Kelet Közép-Európa logisztika szolgáltató központja?” Bíró Koppány Ajtony ügyvezető igazgató Székesfehérvári Logisztikai Szolgáltató."— Előadás másolata:

1 „Lehet-e Magyarország Kelet Közép-Európa logisztika szolgáltató központja?” Bíró Koppány Ajtony ügyvezető igazgató Székesfehérvári Logisztikai Szolgáltató Központ Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége Dunújváros - 2005. június 17. www.logisztar.hu www.dunalog.hu

2 TÉNYLEGES HELYZETELEMZÉS, ILLETVE LEHETŐSÉGEKEK külkereskedelem belső piaccá vált, vámolással kapcsolatos forgalom jelentős hányada elveszett, „regisztrációs díj” felszámítási lehetőségében reménykedtek - nem vált be, az ügyfél nem fizette, INTRASTAT bevallások elkészítéséből szerezhető bevételek – nem vált be, saját maguk készítették el, a nem uniós országokból érkező küldemények vámkezeléséből pótolni a bevételeket – nem vált be, a nyugat európai vevők saját országukban vámolnak, a kínai árúk vámkezelésének szigorítása – nem vált be, elmentek Szlovákiába vámkezelni, kivetéses ÁFA bevallás (2005. június 1-től) a vámkezelendő áruk után - ?????????, nagy importőrök nem fizetnek, a kis cégek elmennek más országba vámkezelni

3 A VÁMUDVAROK, ILLETVE AZOK ÜZEMELTETŐINEK JELENLEGI HELYZETE Az EU csatlakozás előtt, a VPOP a 300-nál is több vámudvara volt, A csatlakozást követően országos szinten 30-40-lett volna indokolt, ezzel szemben közel 90 db maradt meg, A megmaradt kevés forgalom is nagyon megoszlott, Ezek túlnyomó része a logisztikai szolgáltató központok területén üzemel, Rendezetlen, átgondolatlan, alkotmányellenes jogszabályi változtatások, Az állami vámtevékenységek finanszíroztatása, az üzemeltető társaságok részéről, ellentételezés nélkül, Az üzemeltető társaságoknak több 100 MFt-s veszteséget okozva,

4 A GYŰJTŐSZÁLLÍTMÁNYOZÁS JELENLEGI PIACI HELYZETE Óriási költségei vannak, gazdaságosan üzemeltetni, nagy mennyiségű küldemény mozogatásával lehet, Akkor éri meg, ha a szállítmányozónak a gyűjtőszállítmányozás minden elemén tud valamennyit keresni. A nagy konkurencia, a közúti fuvarozó. Jelentős a külföldön bérmentesített küldemények aránya, a magyar részről csak az átrakási és a kiszállítási költséggel terhelhető meg a küldemény, ha bemegy a raktárba. Jelentős a bevétel kiesés, ugyanakkor a költségek stagnálnak, vagy esetleg nőnek. A gyűjtőszállítmányozók közötti árverseny nő. A gyűjtőforgalomban meglévő vámkezelések elmaradása. Várhatóan a nagy- és kis gyűjtőszállítmányozónak lesz jövője, a közepesek eltűnnek a piacokról.

5 A KÖZÚTI SZÁLLÍTMÁNYOZÁSI PIAC LEHETŐSÉGEI I. A nemzetközi fuvarozási engedéllyel rendelkező magyar vállalkozások és járművek száma jelentősen megnőtt. A Magyarországról induló export áruszállítások 60 %-át már külföldi fuvarozók bonyolítják le. Óriási többletkapacitás, alacsony fuvardíjakat eredményezett, - 15-20 %-s csökkenés. Az alacsony fuvardíjak, alacsony haszon. Az európai prognózisok erőteljesen növekvő közúti fuvarozási/szállítmányozási igényeket jeleznek.

6 A KÖZÚTI SZÁLLÍTMÁNYOZÁSI PIAC LEHETŐSÉGEI II. A tömegárú fuvarozás stagnálni fog, az igény a beruházási javak és a fogyasztási cikkek továbbításának irányába mutat. A küldemények száma jelentősen nőni fog, de méretük egyre kisebb lesz. Növekedni fog a just in time jellegű szállítások aránya a gyártóművekbe, de az áruházi láncok és disztribúciós központok felé is. A növekvő közúti szállítási igények elsősorban a külföldi partnerhálózattal rendelkező közúti szállítmányozók lehetőségeit javítják.

7 A MAGYAR LOGISZTIKAI SZOLGÁLTATÓK EU-N BELÜLI PIACI LEHETŐSÉGEI – 1. Az Országos Logisztikai Szolgáltató Központ Hálózat kialakítása, fejlesztése – 1992-től folyamatosan. Mindenki a logisztikai központoktól várja a megváltást – divatos varázs szó!!!!! Korlátozottak a rendelkezésre álló erőforrások és azok is elaprózódnak. Összehangolni a közlekedéspolitikai fejlesztéseket, a magánkezdeményezésekkel. Közel 200 ipari park, 60 %-a, jelenleg még nem üzemszerűen működik.

8 A MAGYAR LOGISZTIKAI SZOLGÁLTATÓK EU-N BELÜLI PIACI LEHETŐSÉGEI – 1.

9 A LOGISZTIKAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONTOK ORSZÁGOS HÁLÓZATA www.logisztar.hu www.dunalog.hu

10 A MAGYAR LOGISZTIKAI SZOLGÁLTATÓK EU-N BELÜLI PIACI LEHETŐSÉGEI – 2. Az ország, a térségben korábban bizonyos előnyre tett szert a közlekedési infrastruktúra fejlesztése terén. Közép- Kelet- Európai régióban erős versenyfutás folyik, hogy ki-é legyen a vezető szerep logisztikában - Varsó, Prága, Pozsony, Budapest, Bécs. A nyugat-európai disztribúciós központ hálózat a közeljövőben az alábbi új területekkel bővülhet ki Északról Délre haladva: Ruhr vidék - orosz piac, Berlin, Poznan, Lodz, Varsó vonal - lengyel piac, Csehország - Berlin – Zágráb közötti piac, Budapest - Dél–Kelet európai piac.

11 A MAGYAR LOGISZTIKAI SZOLGÁLTATÓK EU-N BELÜLI PIACI LEHETŐSÉGEI – 3. A közlekedési csomópontokhoz (kikötőkhöz, repterek stb.) való közelség, a közlekedési infrastruktúra hálózat fejlettsége elsősorban, ezekben Belgium és Hollandia előnye vitathatatlan, a vevőkhöz való közelség, a vasúti csomópontok közelsége, valamint a szállítási infrastruktúra fejlettsége adja Németország előnyét, az általános üzleti környezet, a munkaerő többnyelvűsége és a támogatások rendszere voltak azok a szempontok, amelyeket mindhárom élen végzett országban a legjobbnak ítéltek. A regionális alközponti szerepért való küzdelem Csehország és Magyarország között fog eldőlni, de a zászló egyenlőre Csehországnak áll. A legfontosabb szempontok egy disztribúciós alközpont földrajzi helyének a kiválasztásánál azt az értékelésben az első helyen végzett országok példája alapján lehet megvilágítani:

12 FELADATOK 1.a kombináltszállítás, vasúti infrastruktúra fejlesztése, 2.a dunai szállítás fejlesztése, 3.jól képzett, és világnyelveket beszélő munkaerőt kell biztosítania. 4.fel kell gyorsítani a magyar logisztikai szolgáltatók megerősítését, nem elsorvasztását, 5.a logisztikai fejlesztések támogatási rendszerének hatékonyságát nagyságrendekkel kell növelni, 6.szakmai szervezeteket nagyobb mértékbe be kell vonni a pályázati rendszerek kidolgozásába, az ágazatot érintő jogszabályi környezet racionalizálásába, stb. 7.vámkáosz mielőbbi rendezése és nem tovább fokozása!!!

13 Székesfehérvári Logisztikai Szolgáltató Központ és a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége nevében Székesfehérvári Logisztikai Szolgáltató Központ és a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége nevében 8000 Székesfehérvár, Vásárhelyi út 7. Tel: +36-22-522-201; Fax: +36-22-522-202 E-mail: logisztar@axelero.hu; mlszksz@axelero.hu www.logisztar.hu; www.mlszksz.hu 8000 Székesfehérvár, Vásárhelyi út 7. Tel: +36-22-522-201; Fax: +36-22-522-202 E-mail: logisztar@axelero.hu; mlszksz@axelero.hu www.logisztar.hu; www.mlszksz.hu KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET www.logisztar.hu www.dunalog.hu

14 KOMBITERMINÁLI FORGALOM www.logisztar.hu www.dunalog.hu 251% 8449 136% 4988 1. – 5. hó 191% 3052 1709 268 2.475 6213 0 1000 2000 3000 4000 5000 6000 7000 8000 9000 1999.2000.2001.2002.2003.eltérés % 2004.eltérés % 2005.eltérés % évek db


Letölteni ppt "„Lehet-e Magyarország Kelet Közép-Európa logisztika szolgáltató központja?” Bíró Koppány Ajtony ügyvezető igazgató Székesfehérvári Logisztikai Szolgáltató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések