Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Határ menti gyógyfürdők együttműködése (Makó-Orosháza-Gyula-Menyháza-Buziás) Marosvári Attila alpolgármester, Makó 2009. szept. 17.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Határ menti gyógyfürdők együttműködése (Makó-Orosháza-Gyula-Menyháza-Buziás) Marosvári Attila alpolgármester, Makó 2009. szept. 17."— Előadás másolata:

1 Határ menti gyógyfürdők együttműködése (Makó-Orosháza-Gyula-Menyháza-Buziás) Marosvári Attila alpolgármester, Makó 2009. szept. 17.

2

3

4 A Dél-alföld legjelentősebb fürdői

5 A Dél-alföld fürdőinek látogatószáma

6 A fürdőfejlesztéseket megalapozó dokumentumok A Dél-alföldi Régió területfejlesztési koncepciójának felülvizsgálata (2005) Dél-alföldi turizmusfejlesztési stratégia (2006) Dél-alföldi operatív program (2007) A Duna-Körös-Maros-Tisza Regionális Együttműködés (DKMT eurorégió) fejlesztési stratégiája (2005) Magyarország-Románia határon átnyúló együttműködési program 2007-2013 (2007) Helyi / kistérségi / megyei fejlesztési tervek A 2004-ben létrejött Dél-alföldi termálklaszter dokumentumai – Alföld Spa

7

8 Az Alföld SPA stratégiai céljai I. A régió versenyképességének erősítése II. Környezetvédelem és fenntarthatóság III. Regionális értékmegőrzés, értékteremtés, értéknövelés IV. Együttműködés erősítése régión belül és kívül V. Szervezeti és felelősségi rendszer kialakítása

9

10 A DAOP 2.1.1./A. támogatott projektjei (2007-2008)

11

12 A projekt alapadatai Projekt címe: Határ menti fürdővárosok együttműködése a turisztikai világpiacon történő hatékonyabb megjelenésük érdekében Vezető partner: Makó város önkormányzata Projektparter: Buziás város önkormányzata Támogató partnerek: Gyula, Orosháza és Menyháza önkormányzata Költségvetés: 491.516 euró Magyar oldal: 294.524 euró Román oldal: 196.992 euró

13 A projekt előzményei 2003 - Az Európai Unión innen és túl határ menti szakkiállítás és konferencia – turizmus (HU-RO 2003/005-830-01.06. Phare CBC) 2006 - Tematikus turisztikai útvonalak kialakítása a DKMT eurorégió területén – „Felfrissülés határok nélkül” – egészség- turizmus (HU-RO-SCG-1/306. Magyarország- Románia Interreg III/A. / Phare CBC, ill. Magyarország-Szerbia és Montenegró szomszédsági program

14 A romániai partnerek Menyháza (Moniasa) 1597-ben említik gyógyforrásait, 1866-tól a gyógyvíz tudatos hasznosítása 1896-tól gyógyfürdő, megépülnek a szállodák Öt forrás vize mozgásszervi, idegrendszeri, emésztőszervi, nőgyógyászati megbetegedések kezelésére Látogatószám: 2008: 9300 fő 2009 júniusig: 11.080 fő Fejlesztések: 2003. Menyháza turisztikai potenciáljának fejlesztése tanulmány (Phare támogatás)

15 A romániai partnerek Buziásfürdő (Buzias) 1811-től épült ki a fürdőtelep – a mofetták szív- és érrendszeri megbetegedésekre jók 1839-től gyógyfürdő: 1853. nagyszálló, 1856. gyógyszalon 1903. Szent Antal csodakút – a sós-szénsavas víz gyomorbaj és köszvény ellen 1910-re 100 holdas díszpark, szállodák, ivócsarnokok, gyógyfürdők Látogatószám: 2000: 10.000 fő, 2008: 4000 fő, 2009 jún.-ig: 3892 fő Fejlesztések: 2005: 4 millió euró a gyógyászati részleg felújítására 2009: 89.000 euró a személyzet képzésére

16

17

18 A projekt célja Szolgáltatásfejlesztés és újszerű marketing Konkurencia helyett együttműködés és partnerség Az országhatároktól függetlenül meglévő adottságok (gyógyvizek) hatékonyabb és tudatosabb kihasználása A monarchiabeli fürdőkultúra hagyományai- nak felélesztése (Buziás, Menyháza) A látogatók és vendégéjszakák számának növelése – a turisztikai iparág multiplikációs hatásának erősítése

19 Célcsoportok Aktív, szórakozást kereső, de egyben egészségtudatos fiatalok Családos középkorúak Egészségmegőrző középkorúak Műtét után rehabilitációra szorulók Egészségtudatos és gyógyulni vágyó idősek Belföldi (magyar és román) és külföldi (főleg német, osztrák, olasz, lengyel és orosz) turisták

20 A projekt elemei Piackutatás a határ mindkét oldalán A jelenlegi és potenciális célcsoportok igényfelmérése Közös arculat és marketingstratégia A piaci igényeknek megfelelő szolgáltatáskosár alapján Reklámeszközök Szórólapok, kiadványok, rövidfilmek, hirdetések, óriásplakátok, országos lapokban tematikus mellékletek, study tourok, sajtókampány Látogatómenedzsment-eszközök E-info pontok, útjelző táblák, 3 nyelvű (angol, magyar, román) honlap

21 Megvalósuló termékek Interjúkra alapozó magyar és román oldali piac-kutatási és szolgáltatásfejlesztési tanulmány, majd egy közös összefoglaló elemzés Komplex marketinganyag a 3 magyar, ill. a 2 román fürdőről Magyar, román és angol nyelvű kiadvány a 3 magyar és 2 román fürdőről Magyar és román nyelvű, kölcsönösen terjesztett szóróanyagok Egységesített és digitalizált arculat – közös kiállítási megjelenés Egy-egy 3 napos study tour magyar és román oldalon turisztikai szakértők, újságírók részvételével 3 szakmai konferencia a gyógyvizek hasznosíthatóságáról E-info pontok, útbaigazító táblák, közös honlap

22 Várható eredmények A fürdők közötti turisztikai migráció erősítése: a román vendégek számára a magyar, a magyarok számára a román fürdők kiajánlása révén a látogatószám növekedni fog Az igényeknek megfelelő tudatos és összehangolt termékfejlesztés – versengő együttműködés A hagyományos vendégkör bővítése – új célközönségek megtalálása


Letölteni ppt "Határ menti gyógyfürdők együttműködése (Makó-Orosháza-Gyula-Menyháza-Buziás) Marosvári Attila alpolgármester, Makó 2009. szept. 17."

Hasonló előadás


Google Hirdetések