Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEdit Pintér Megváltozta több, mint 8 éve
1
Balatonalmádi, 2016. április 21. Rózsa András ISO 9000 FÓRUM, elnök KOCKÁZATÉRTÉKELÉS ÉS KOCKÁZATKEZELÉS A MINŐSÉGSZEMLÉLET TÜKRÉBEN 1 ISOFÓRUM TAVASZ 2016.
2
Az Egyesület olyan szervezetek egyesülése, amelyek rendelkeznek valamilyen tanúsított irányítási rendszerrel vagy elkötelezettséget tanúsítanak a minőségszemlélet terjesztése, illetve a minőségfejlesztési eszközök gyakorlatba ültetése érdekében. Tagság: KKV-k, nagyméretű ipari vállalatok, szolgáltatók, közoktatási- és egészségügyi intézmények, tanúsító- és tanácsadó szervezetek. A FÓRUM-nak közel 300 jogi tagja és több mint 170 egyéni Tagja van. MEGALAKULÁS ÉS TAGSÁG 2 ISOFÓRUM TAVASZ 2016.
3
Az ISOFÓRUM fő rendezvénye immár a 23. éve megtartott Nemzeti Minőségügyi Konferencia (helyszín: RAMADA Balaton Hotel) 2016. szeptember 15-16. 350-400 fő résztvevő, 8 szekcióban 45-50 előadó Térítésmentes Szakmai rendezvények, céglátogatások szervezése évente 8-12 alkalommal: AUDI Motor Kft., Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt., Hamburger Hu. Kft., Dagály Úszókomplexum Építkezés, FÉMALK Zrt., Paksi Atomerőmű Zrt., GRUNDFOS Kft., Mercedes-Benz Hungary Kft., Betonút Kft. TEVÉKENYSÉGEK ISOFÓRUM TAVASZ 2016.
4
TEVÉKENYSÉGI FILOZÓFIÁNK A MINŐSÉG SZOLGÁLATÁBAN MINŐSÉGGEL SZOLGÁLTATNI ! Konferenciák és Szakmai napok szervezése; A tagság közötti kapcsolatok létesítése Korrekt tájékoztatás; A Tagság szakmai érdekeinek védelme, stb. 4 ISOFÓRUM TAVASZ 2016.
5
5
6
6
7
ŐSZINTE KÖSZÖNETÜNK 2007. SZEPTEMBER 13-14. 7
8
8
9
DILEMMÁK ÉS LEHETŐSÉGEK Egy tanúsított (dokumentált és ellenőrzött) MIR garanciát képez-e a vevői elvárások / követelmények teljesítésére, a termékek és szolgáltatások jó minőségére, megfelelőségére? A vállalkozások, szervezetek vajon minek tekintik a jól működtetett MIR rendszereket? –Vezetői eszköz? TQM eszköz? Vevői elvárások teljesítése? –Presztízskérdés miatti működtetés? –Értéknövelés és versenyképesség eszköze? 9 ISOFÓRUM TAVASZ 2016.
10
ISO 9001 TANÚSÍTÁSOK SZÁMA: The ISO Survey - 2014.) Országok2006200920112014 China Italy 162259 105799 257076 130066 328213 143121 342800 168960 Spain Germany 57552 46458 59576 47156 53057 49540 36005 55363 Romania Russian Fed. 9426 6398 16200 53152* 14345 13308 18987 11301 Czech Republic12811140311269713229 Poland UK 8115 40909 12707 41193 10984 43574 9608 40200 Hungary15008712268256928 World Total ISO/TS16949 89692910637511079228 47512 1138155 58198 10 ISOFÓRUM TAVASZ 2016.
11
SZÜKSÉGES A PARADIGMAVÁLTÁS A MINŐSÉGSZEMLÉLETBEN Jelen helyzetben új tanácsadói, új tanúsítói, új vezetői és új munkavállalói szemléletre/vállalati kultúrára van szükség a szervezetek hatékony működtetéséhez! Másképpen kell gondolkodni a minőségről, a minőségüggyel foglalkozó szereplőkről! 11 ISOFÓRUM TAVASZ 2016.
12
12 A FELSŐ VEZETÉS / VEZETŐSÉG NÖVEKVŐ SZEREPE A minőségirányítási rendszerek bevezetése, elfogadtatása legyen a vállalati kultúra szerves része. A megfelelő előkészítésen múlik a bevezetés sikeressége. A minőségirányítás csak az első számú vezetői elkötelezettség mellett válhat hatékony eszközzé. ISOFÓRUM TAVASZ 2016.
13
Az ISO 9001:2015 szabvány az ISO 9000-ben leírt minőségirányítási alapelveken alapul. A leírások tartalmazzák minden alapelv ismertetését, fontosságát a szervezet számára, példákat az alkalmazás előnyeire 1.Vevőközpontúság 2.Vezetői szerepvállalás 3.A munkatársak elköteleződése 4.Folyamatszemléletű megközelítés 5.Fejlesztés 6.Bizonyítékon alapuló döntéshozatal 7.Kapcsolatok kezelése MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI ALAPELVEK ISOFÓRUM TAVASZ 2016. 13
14
A MIR ALAPELVEK KIBONTÁSA 1. alapelv: Vevőközpontúság A szervezetek vevőiktől függenek, ezért meg kell érteniük a jelenlegi és jövőbeli vevői igényeket, teljesíteniük kell a vevői követelményeket, és törekedniük kell a vevői elvárások felülmúlására. a)A fő előnyök: megnövekedett bevétel és piaci részesedés, eredményesség, a vevői elégedettség növelése, fejlődő vevői hűség, az üzlet megismétlése. b)A vevőközpontúság alapelvének alkalmazása a vevői igények és elvárások kutatásához és megértéséhez vezet, ami a vevővel történő kommunikáció alapja. ISOFÓRUM TAVASZ 2016.
15
15 AZ ISO 9001:2015 SZABVÁNY NEM KÍVÁNJA SUGALLNI, hogy szükség van: A különféle minőségirányítási rendszerek szerkeze- tének egységesítésére; A felhasználói dokumentáció összehangolására e szabvány fejezeteinek szerkezetével; Az ebben a nemzetközi szabványban használt speciális terminológia alkalmazására a szervezeten belül. NEM követelmény a szabvány fejezeteinek, szerkezetének, szakkifejezéseinek használata (A melléklet, A1. pont). ISOFÓRUM TAVASZ 2016.
16
16 AZ ISO 9001:2015 SZABVÁNYBAN A KÖVETKEZŐ IGEALAKOKAT HASZNÁLJÁK: Az „Esetleg” vagy a „-hat/-het” rag alkalmazása bizonyos szövegkörnyezetben megengedést/engedélyt jelez; A „tud/képes” kifejezés, vagy a „hat/-het” rag alkalmazása … lehetőséget vagy képességet jelez; A „MEGJEGYZÉS”- ként megjelölt információ útmutatóként szolgál a követelmény megértéséhez. 2. MEGJ: A külső környezet megértését elősegítheti a jogi, műszaki, verseny-, piaci, kulturális, társadalmi és gazdasági, környezetből származó tényezők átgondolása (STEP). 3. MEGJ: A belső környezet megértését elősegítheti a szervezet értékeire, kultúrájára, tudására és teljesítményére vonatkozó tényezők átgondolása (SWOT). ISOFÓRUM TAVASZ 2016.
17
17 AZ ISO 9001:2015 SZABVÁNYBAN A KÖVETKEZŐ IGEALAKOKAT HASZNÁLJÁK: A „Célszerű” kifejezés ajánlást jelez; A „Kell” kifejezés követelményt jelez (18-20 alk.); A szervezetnek dokumentált információt kell fenntartania folyamatai működésének támogatásához; dokumentált információt kell megőriznie, hogy megbizonyosodjon a folyamatok terv szerinti végrehajtásáról. A felső vezetőségnek bizonyítania kell vezetői szerepvállalását és elkötelezettségét a MIR rendszer vonatkozásában … ISOFÓRUM TAVASZ 2016.
18
Jól szervezett, fegyelmezett, takarékos Szorgalmas, tevékeny, Rendszeres teljesítményt nyújtó, Tagsága által ismert és elismert, Nagy területet bejár, Saját eszközökkel rendelkezik, Hasznos (értéket nyújt tagságának, és saját profitot termel), Csapatmunka, és az Egyesület iránti lojalitás AZ EGYESÜLET ÉRTÉKRENDJE 18 ISOFÓRUM TAVASZ 2016.
19
FILOZÓFIÁNK: „A MINŐSÉG SZOLGÁLATÁBAN MINŐSÉGGEL SZOLGÁLTATNI !” JÖVŐKÉPÜNK „A FÓRUM MAGYARORSZÁG LEGISMERTEBB ÉS LEGELFOGADOTTABB MINŐSÉGÜGYI CIVIL SZERVEZETE” 2016-2018. ÉVI STRATÉGIA ELEMEI ISOFÓRUM TAVASZ 2016.
20
KÜLDETÉSÜNK A minőség iránt elkötelezett tagság (jogi és egyéni) együttműködésének szervezése annak érdekében, hogy azok a - gyakorlatban már működő, a nemzetközi követelményeknek igazoltan megfelelő - minőségkultúrát tovább erősítve és terjesztve minél tökéletesebben valósítsák meg a versenyképes minőségű terméket/szolgáltatást. 2016-2018. ÉVI STRATÉGIA ELEMEI ISOFÓRUM TAVASZ 2016.
21
JÖVŐKÉPÜNK MAGYARORSZÁG LEGISMERTEBB ÉS LEGELFOGADOTTABB MINŐSÉGÜGYI CIVIL SZERVEZETE VAGYUNK! 21 ISOFÓRUM TAVASZ 2016.
22
A MIR-t vezetői eszköznek és az egyesületi stratégia egyik megvalósítási eszközének tartom Tagság iránti tisztelet és példamutatás is vezérelt A dokumentált működés biztosítja a szakmai és pénzügyi átláthatóságot. Nyitottság és segítő szándék a kkv.-k számára. Az audit napok nyílt napként vannak meghirdetve. Több mikró vállalkozás kéri, hogy nyújtsunk segítséget számukra a kockázatok azonosításában és kezelésében. MIR ALKALMAZÁSÁNAK INDOKLÁSA ISOFÓRUM TAVASZ 2016.
23
51 SZERETETTEL VÁRJUK ÖNÖKET A XXIII. NEMZETI MINŐSÉGÜGYI KONFERENCIÁRA! (Hotel RAMADA, Balatonalmádi, 2016. szept. 15-16.) KÖSZÖNÖM, MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET ! 23 ISOFÓRUM TAVASZ 2016.
24
24 28. Közgyűlés * 2016. ápr. 6.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.